Hirdetés

0-tól 17 évig nézték az autók megbízhatóságát, élen a Toyota

A Consumer Reports megbízhatósági listáján ismét a Toyota az első

Évek óta bérli az első két helyet az amerikai Consumer Reports listáján a Toyota és a Lexus. Harmadik a Kia, negyedik az Audi az autókat egészen 17 éves korukig vizsgáló listán.

Nem csupán remek élményautó, a Toyota leginkább megbízható modellje is a GT86

A Consumer Reports nem csupán márkánkénti átlagban nézi a meghibásodások számát, hogy aztán elkészítse megbízhatósági rangsorát, hanem az egyes modelleket is vizsgálja, s megmutatja, mely modellek a vásárlásra javasoltak. A Toyota, azon túl, hogy a márkalista élén áll, a legtöbb ilyen modellel rendelkezik, szám szerint 14-gyel. Ha a teljes paletta méretét nézzük, semmivel sem rosszabb a Lexus 8 ajánlott modellje, ugyanakkor a Toyota prémiummárkája idén az anyacéget a dobogó élére engedte. Két helyet felfelé lépve lett harmadik a Kia, ami ugyanúgy 7 ajánlott modellel rendelkezik, mint az európai gyártók közül első Audi.

Hirdetés

Pedig a prémiumgyártóknak nincs könnyű dolga, a statisztikák szerint a legtöbb probléma továbbra is a nagy tempóban kifejlesztett, modern technológiákkal van, legyen szó nagy tudású infotainment rendszerekről vagy sokfokozatú automata sebességváltókról. Mivel a felmérésben 2000 és 2017 között gyártott, tehát akár 17 éves autókról van szó, a végső sorrend reprezentatívnak tekinthető, hiszen a gyorsan fejlődő technológia nyomán olykor szélsőségesen ingadozó, rövid távú benyomások helyett az éveken át nyújtott, hagyományos szolgáltatások stabil minősége érvényesülhet. Ennek ellenére meglehetősen nagy ingadozások születtek: vannak márkák, melyek 10 helyet ugrottak előre, mások hetet estek vissza.

A Consumer Reports aktuális megbízhatósági listája

A három nagy autógyártó kontinens, Európa, Ázsia és Észak-Amerika vonatkozásában ma már egyáltalán nem lehet messzemenő következtetéseket levonni. Napjainkban, a globális autóipar korában nem a gyártás helyszíne, hanem egyéb szempontok (mindenekelőtt a fent is említett elektronikus technológiai tartalom megbízhatósága) határozza meg a vevők jó vagy rossz kedvét.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?