1 milliárd forintos beruházással nyitott új telephelyet a DWA

Das WeltAuto Centrum néven nyitotta meg új telephelyét a Porsche csoport használtautó-márkája

Kereken 20 éve indult hazánkban a Das WeltAuto használtautó-márka, most második saját telephelyét nyitotta meg, csak itt évi 700 autó értékesítése a cél, egyszerre több mint 200 autó közül válogathatnak a vevők.

Különleges használt autós telephelyet adott át 2021. június 10-én a Porsche Hungaria Budaörsön: zöldmezős beruházásként épített kereskedést az importőr a Parts Center Budapest (a Porsche Hungaria alkatrészraktára) és az M1-es, M7-es közös autópályaszakasz közötti füves területen. Az új telephely a nagyobb nyugat-európai használtautó-kereskedéseket idézi, automatizált fotóstúdiójával hazánk legmodernebbje, de az autók sem a murván, hanem kivétel nélkül kőburkolaton állnak. A Das WeltAuto Centrum a második saját értékesítési pontja az importőrnek a fővárosban és környékén. Mint ismert, a vállalat a XIII. kerületi, Frangepán utcai gépjárműparkjában kínált eddig saját hatáskörben használt autókat, azonban az értékesítésre váró autók mennyiségének és a XXI. századi technológiai elvárásoknak köszönhetően szükségessé vált egy új használt autós márkakereskedés kialakítása.
Hirdetés
Az építkezés 2020 második felében indult, az 1,1 hektáros területen 373 négyzetméteres kereskedést épített fel a Porsche Hungaria, amelyben egy magyar fejlesztésű, automatizált fotóterem, és egy átvizsgáló helyiség is helyett kapott. A kereskedés területén 220 autónak alakítottak ki férőhelyet, a telephelyen legnagyobb részt 0-7 év közötti, Volkswagen-csoportos autók várják az ügyfeleket. A beruházás teljes értéke 1 milliárd forint volt, az előzetes tervek alapján évente 700 autót értékesíthet a Das WeltAuto Centrum. Mint azt a bemutató sajtótájékoztatón Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezetője ismertette, a hazai használtautó-kereskedők közül a Das WeltAuto rendelkezik egyedül országos értékesítői hálózattal, amely a budaörsi beruházásnak köszönhetően jelenleg 28 tagot számlál. A Das WeltAuto-nál az ügyfelek kizárólag gondos állapotfelmérésen átesett, megbízható, megfelelően szervizelt autók közül választhatnak. A legjobb minőségű, hat évnél fiatalabb, 120.000 kilométernél kevesebbet futott autók esetében a Das WeltAuto egyedi elbírálás alapján 12 hónapos, vagy 30.000 kilométeres garanciát is vállal az autókra, így minimálisra csökken a vásárló kockázata használtautó-vásárlás esetén. Készületüket zömében a hazai piacról beszámított, vagy akár flottáktól vásárolt autók adják, de mivel az elmúlt időszakban egyre inkább hiány lett a fiatal használt autó, a közeljövőben osztrák és német partnereiktől is fognak - csakis tiszta, lekérdezhető és transzparensen mutatható előéletű - használt autókat importálni.
Hirdetés
A Das WeltAuto-t amúgy nem érintette a tavalyi év autópiaci visszaesése, ugyanis a számukra legfontosabb, általuk 18%-ban uralt 0-7 év közötti szegmensben tavaly az új autók drágulása miatt keresletbővülés látszott, s ez a piacrész idén is alapvetően tartja magát. Ugyanez nem mondható el piac egészéről, ráadásul szomorú adat, hogy az új autók, a tavalyi évhez mérten stagnáló, a két évvel ezelőttiektől elmaradó eladása mellett külföldről még mindig zömében 10 évnél idősebb, emisszió és biztonság alapján is elavult modellek érkeznek hazánkba. Ezekkel már közepes távon sem biztos, hogy jobban járunk, mint egy követhető előéletű, szerény fogyasztású, akár hazai autóval. A Das WeltAuto új telephelyén szétnézve elektromos autókat is bőségesen találtam, Volkswagen e-up!-ot 4,7 millió forinttól, gazdagon extrázott ID.3 First Edition-t 15 millió forint magasságától.
Hirdetés
Az új Das WeltAuto telephely mellett hamarosan új építkezésbe is kezd a Porsche Hungaria, júliustól épül - mintegy 2,2 milliárd forintból a Porsche Hungaria Innovációs és Oktatási Centrum. Az új épület adhat otthont az importőr képzéseinek, műszaki oktatásainak, konferenciáinak, egyúttal az összetettebb járműdiagnosztikai feladatokat is itt végezhetik el, de fontos szerep jut majd az innovációnak és a szakoktatási együttműködéseknek is, továbbá Budaörsön épülhet meg a Porsche Hungaria első, elektromos autós kiegészítőket értékesítő márkájának, a MOON-nak a bemutatóterme is, a MOONCITY tervezett nyitása 2022-re várható. Ezt megelőzően pedig 2021 nyarán a belvárosban alakítják ki a MOONCITY Pop-Up Store-t, ahol az érdeklődők belekóstolhatnak az e-mobilitásba, ami persze már ma is elérhető, akár a használtautó-vásárlók számára is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?