10 hónap után mínusz 20 százalék az autópiacon
Szerény visszaesést hozó októberrel erősített a továbbra is mínuszos autópiac
Az idei év az autókereskedők számára sem mutat pozitív képet, ám az októberi piaczsugorodás egész elviselhető volt, így már az éves mínusz sem 20% feletti.
Október óta ismét élen a Suzuki a hazai autóeladásoknál, a Vitara a legnépszerűbb modell
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon 2020 októberében (Forrás: DATAHOUSE)
2020 | 2019 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 11 946 | 12 449 | -4% |
Kishaszonjármű | 1953 | 2131 | -8,4% |
Busz | 41 | 27 | 51,9% |
Nagyhaszonjármű | 371 | 360 | 3,1% |
Motorkerékpár | 318 | 256 | 24,2% |
Összesen | 14 629 | 15 223 | -3,9% |
Forgalomba helyezett járművek Magyarországon - 2020. január-október (Forrás: DATAHOUSE)
2020 | 2019 | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 102 048 | 127 554 | -20% |
Kishaszonjármű | 17 174 | 21 237 | -19,1% |
Busz | 537 | 405 | 32,6% |
Nagyhaszonjármű | 2666 | 4609 | -42,2% |
Motorkerékpár | 3944 | 3828 | 3% |
Összesen | 126 369 | 157 633 | -19,8% |
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. október (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 1430 | 1. | Suzuki Vitara | 709 |
2. | Ford | 1294 | 2. | Suzuki SX4 S-Cross | 538 |
3. | Toyota | 1079 | 3. | Fiat 500 | 454 |
4. | Dacia | 925 | 4. | Skoda Octavia | 427 |
5. | Skoda | 912 | 5. | Ford Tourneo Custom | 407 |
6. | Kia | 789 | 6. | Dacia Duster | 398 |
7. | Fiat | 671 | 7. | Kia Ceed | 331 |
8. | Volkswagen | 659 | 8. | Jeep Renegade | 287 |
9. | Opel | 563 | 9. | Dacia Lodgy | 282 |
10. | Mercedes-Benz | 479 | 10. | Ford Puma | 262 |
Immár éves szinten is a Suzuki SX4 S-Cross a piac második kedvenc modellje
Top 10 márka és modell (személyautók) - 2020. január-október (Forrás: DATAHOUSE Kft.)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 10 788 | 1. | Suzuki Vitara | 5225 |
2. | Toyota | 10 072 | 2. | Suzuki SX4 S-Cross | 3980 |
3. | Ford | 9218 | 3. | Skoda Octavia | 3938 |
4. | Dacia | 8553 | 4. | Dacia Lodgy | 3319 |
5. | Skoda | 8329 | 5. | Fia 500 | 3162 |
6. | Volkswagen | 7963 | 6. | Dacia Duster | 3049 |
7. | Kia | 5345 | 7. | Toyota Corolla | 2953 |
8. | Renault | 4699 | 8. | Ford Tourneo Custom | 2840 |
9. | Opel | 4481 | 9. | Renault Clio | 2427 |
10. | Renault | 4448 | 10. | Toyota Yaris | 2224 |
Meglepő? 20-25%-al drágább az az autó amit tavaly kinéztem magamnak. Így inkább nem veszek újat 🙂
És nem csak egy konkrét típus drágult, hanem az összes. A piacvezető Vitara is drágult kb. 800 ezret. Az is közel 20%
Az év még előttünk álló részére vonatkozó kilátásokat ismerve ez a sorrend akár véglegesnek is tekinthető. Durva, hogy a Toyota még pár éve a top10-ért kapuzott ma meg már a Suzukit ostromolja. Skodát meg Fordot alaposan picsán rúgták, bár a sok török Tourneóval összehozott 3. hely még mindig acélos ahhoz képest, amit a többi európai piacon nyújtanak. Opel meg lassan lecsúszik a listáról, pedig az sem volt olyan rég mikor még ők voltak az elsők.
Egy lengyel úriember odahaza egészen az első helyig menedzselte a Toyotát, ezután az ő kezébe került a magyar piac is. Áldásos munkája itt is meghozta a gyümölcsét 😀
Az Opelről meg futótűzként terjed, hogy már francia, ez az eladásokon is kezd meglátszani…
Mondjuk a Renault+Dacia majdnem annyi autót adott el, mint a VW+Skoda (sőt, mernék rá fogadni, hogy 4-5 éven belül lehagyják őket), ott már nem zavarja az embereket a franciaság? A PSA az előző válság óta nincs személyautós top10-ben, mert teljesen leépítették (költségcsökkentették) az értékesítési hálózatot, ugyanez a sztori a Fiat, pont olyan ország-adottság, mint a magyar Suzuki szereplése.
Az Opelt szerintem most az ág is húzza. Az sem segített nekik, hogy a márkakereskedők nagy bizonytalanságban voltak/vannak az importőrváltás miatt. Biztos a PSA híre sem tett jót nekik. Bár én nem félnék franciát venni, de a már PSA-s fejlesztésű Crossland X-ről elég ijesztő hibákat lehet hallani, pedig egy friss modell.
Mondjuk egy K-s Astra szerintem most is jó vétel, de az meg lassan kifut. Az Opelnél amúgy szerintem az utolsó GM-es modellek egész jók, bár talán kicsit alulértékeltek voltak. Az Insignia, a J és a K Astra, az egymásfelé nyíló ajtós Meriva…
szerintem opel kis részben a franciaság miatt tart itt, sőt, pl az astrának pont az a baja, h a PSA technika helyett kényszerszülte 3 hengeres opel fejlesztéseket kapott.
Az okát nem tudom, de a flottapiacon is jelentősen hátrébb kerültek.
Márka top 10-ben, két renault van, azt javítani kellene.
Tourneo custom 8-ik helyére rákérdezhetne a szerző, hogy egy jelentős flottabeszerzés miatt került ilyen jó helyre, vagy reexport miatt, vagy esetleg azért mert a nagycsaládos programban valószínűleg jól szereplő Tourneo custom számait hozzá számolják.
tourneo connectet akartam írni a végére