1000 kilométeres hatótávot tud az új hibrid Ford Kuga

Öntöltő hibrid rendszerrel is bemutatkozott a Kuga, komoly hatótávval és összkerékkel is készül

Megérkezett a Ford Kuga következő elektromosított változata, a hagyományos öntöltő rendszerrel szerelt hibrid 30%-kal nagyobb hatótávú, mint a plug-in verzió.

A plug-in hybrid verzió után megérkezett a Ford Kuga második elektromosított hajtáslánccal felszerelt változata, a hagyományos hibrid. A Toyota szabad felhasználású licence alapján készült öntöltő hibrid rendszerrel szerelt Kuga meglehetősen potens szereplőként érkezik a piacra. 2,5 literes négyhengeres szívó, Atkinson ciklusú benzinmotorja mellett egy elektromotor is besegít a hajtásba, mely önállóan is képes mozgatni a szabadidő-autót. A rendszer összteljesítménye 190 lóerő, és a Ford szerint beéri 5,4 liter benzinnel 100 kilométerenként. Az 54 literes benzintank tekintetében ez akár 1000 kilométeres hatótávot is jelenthet, ami a rendszer hatékonyságát ismerve nem tűnik lehetetlennek. A hatékonyságra optimalizált rendszerrel 9,1 másodperc alatt gyorsít 100 km/h-ra a hibrid Kuga, a CVT váltót pedig úgy programozták, hogy a motor fordulatszámának ejtésével szimuláljon váltásokat a hagyományosabb vezetési élmény érdekében. Az öntöltő hibrid Kuga már összkerékhajtással is elérhető lesz, mellyel kapcsolatban többet nem árult el a Ford, de vélhetően hagyományos kardántengelyes megoldásról van szó. A Fordnál a kipufogógáz visszavezetésével alakítottak ki egy hőcserélő rendszert a 2,5 literes motor számára, mellyel hamarabb képes elérni az üzemi hőfokot, ezzel is csökkentve a nem épp hatékony hideg üzemek idejét. A hibrid Kugával vontatni is lehet, maximum 1,6 tonnás utánfutót, vagy lakókocsit.
Hirdetés
Mindenképpen online kapcsolattal érkezik az új hibrid Kuga, a FordPass Connect szolgáltatás élő forgalominformációs navigációt és mobiltelefon applikáción keresztül távoli elérést és vezérlést is lehetővé tesz, mint a nyitás-zárás, motorindítás, vagy az autó helymeghatározása. 8 colos érintőkijelzős multimédiáján Sync3-as rendszer futhat elérhető opcióként, akárcsak a remek hangzású B&O Play hifi. Vezetéstámogató rendszerei között a márka legfejlettebb elemeit találjuk, mint az araszoló funkciós adaptív tempomat, a táblafelismerő, az aktív parkolóasszisztens, vagy épp a sávtartó rendszer legfrissebb verziója. Az új hibrid Ford Kuga a márka spanyolországi üzemében fog készülni, Valenciában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2020.11.22. at 10:08
      Permalink

      Persze, szabad tölteni. Benzinnel. A cikk első mondatában ott van, hogy ez nem a plugin hibrid verzió, hanem a sima hibrid. Mellesleg CVT váltó ebben sincs, hiszen a Toyota bolygóműves erőátviteli rendszerének szabadalma alapján készült. Az valóban megtévesztő, hogy a Toyota eCVT-nek hívja a saját rendszerét, de ha létezik angol humor, akkor ez bizonyára a japán humor kategóriája lesz 🙂

      • 2020.11.23. at 08:47
        Permalink

        Hopp, ezt benéztem :-))) Már a kolbászból is rövidet látok…

        Az eCVT rövidítés jelentése :

        -e : elektromosan vezérelt
        – C : folyamatosan
        – V : változtatható
        – T : áttétel, erőátvitel

Vélemény, hozzászólás?