Az új Ford Kuga második valódi hibrid verziója is megérkezett
A
plug-in hybrid verzió után megérkezett a Ford Kuga második elektromosÃtott hajtáslánccal felszerelt változata, a hagyományos hibrid. A Toyota szabad felhasználású licence alapján készült öntöltÅ‘ hibrid rendszerrel szerelt Kuga meglehetÅ‘sen potens szereplÅ‘ként érkezik a piacra. 2,5 literes négyhengeres szÃvó, Atkinson ciklusú benzinmotorja mellett egy elektromotor is besegÃt a hajtásba, mely önállóan is képes mozgatni a szabadidÅ‘-autót. A rendszer összteljesÃtménye 190 lóerÅ‘, és a Ford szerint beéri 5,4 liter benzinnel 100 kilométerenként. Az 54 literes benzintank tekintetében ez akár 1000 kilométeres hatótávot is jelenthet, ami a rendszer hatékonyságát ismerve nem tűnik lehetetlennek.
190 lóerÅ‘s összteljesÃtménnyel, 5,4 literes fogyasztást, Ãgy 1000 km-es hatótávot Ãgér
A hatékonyságra optimalizált rendszerrel 9,1 másodperc alatt gyorsÃt 100 km/h-ra a hibrid Kuga, a CVT váltót pedig úgy programozták, hogy a motor fordulatszámának ejtésével szimuláljon váltásokat a hagyományosabb vezetési élmény érdekében. Az öntöltÅ‘ hibrid Kuga már összkerékhajtással is elérhetÅ‘ lesz, mellyel kapcsolatban többet nem árult el a Ford, de vélhetÅ‘en hagyományos kardántengelyes megoldásról van szó. A Fordnál a kipufogógáz visszavezetésével alakÃtottak ki egy hÅ‘cserélÅ‘ rendszert a 2,5 literes motor számára, mellyel hamarabb képes elérni az üzemi hÅ‘fokot, ezzel is csökkentve a nem épp hatékony hideg üzemek idejét. A hibrid Kugával vontatni is lehet, maximum 1,6 tonnás utánfutót, vagy lakókocsit.
Nem csak első, összkerékhajtású kivitelben is elérhető lesz
Mindenképpen online kapcsolattal érkezik az új hibrid Kuga, a FordPass Connect szolgáltatás élÅ‘ forgalominformációs navigációt és mobiltelefon applikáción keresztül távoli elérést és vezérlést is lehetÅ‘vé tesz, mint a nyitás-zárás, motorindÃtás, vagy az autó helymeghatározása. 8 colos érintÅ‘kijelzÅ‘s multimédiáján Sync3-as rendszer futhat elérhetÅ‘ opcióként, akárcsak a remek hangzású B&O Play hifi. Vezetéstámogató rendszerei között a márka legfejlettebb elemeit találjuk, mint az araszoló funkciós adaptÃv tempomat, a táblafelismerÅ‘, az aktÃv parkolóasszisztens, vagy épp a sávtartó rendszer legfrissebb verziója. Az új hibrid Ford Kuga a márka spanyolországi üzemében fog készülni, Valenciában.
Az öntöltő hibrid Kuga vontatási kapacitása 1,6 tonna; mindenképp online kapcsolattal érkezik
Szabad már tölteni?
Persze, szabad tölteni. Benzinnel. A cikk elsÅ‘ mondatában ott van, hogy ez nem a plugin hibrid verzió, hanem a sima hibrid. Mellesleg CVT váltó ebben sincs, hiszen a Toyota bolygóműves erőátviteli rendszerének szabadalma alapján készült. Az valóban megtévesztÅ‘, hogy a Toyota eCVT-nek hÃvja a saját rendszerét, de ha létezik angol humor, akkor ez bizonyára a japán humor kategóriája lesz 🙂
Hopp, ezt benéztem :-))) Már a kolbászból is rövidet látok…
Az eCVT rövidÃtés jelentése :
-e : elektromosan vezérelt
– C : folyamatosan
– V : változtatható
– T : áttétel, erőátvitel