Ha azt gondolod, hogy ez az olasz szedán megegyezik a panelházak előtt tucatszámra parkoló 1.9 JTD és 1.6 T.Spark változatokkal, így árazás terén elírhatták egy nullával, akkor tévedsz. Az Alfa Romeo 156 GTA változata valóban egy ínyencség az autóiparban, amiért hajlandóak sokat fizetni a vásárlók. Mindez érthető is, ha az autóra nem csak a dugóban körülvevő konzervdobozként gondolsz. Ez az Alfa V6 hengerelrendezéssel, 3,2 literes lökettérfogattal, hatfokozatú kézi sebességváltóval és 250 lóerővel kényeztet. Ettől azonban még a konkrét példány nem csak Magyarországon, de Európa-szerte nézelődve is kimondottan drága, 30 ezer eurós vételárát csak a versenycélra átépített példányok lépik át. Bizonyára számít egy ennyi idős típusnál az állapot is, ám a 156 GTA kínálat tetejénél is milliókkal kerül többe ez a konkrét autó. Ha megkérdeznéd, hogy miért ilyen drága, akkor rossz hírem van. A leírás alapján az eladót leginkább senki se hívja, csak aki már látatlanban meg is vette az autót, az is csak hétköznap esténként 5 és 7 között, és
"időhiány miatt" egyébként is fogja rövidre. Sajnos fényképek készítésére sem jutott ideje az eladónak, bár a messze túl kevés feltöltött fotó alapján valóban nem tűnik csúnyának az autó. Persze, megeshet, hogy én is csak háttal ülök a moziban, amikor pár perc kereséssel feltűnnek a külföldi oldalakon hibátlan állapotúként hirdetett konkurensek 19 és 25 ezer euró között. Félreértés ne essék, ez a konkrét példány szinte biztosan kiváló állapotnak örvend, ám ha te nem vagy annyira elfoglalt, és egy-két órát rá tudsz szánni a keresgélésre, esetleg tudsz várni néhány hetet-hónapot a vásárlással, akkor jó eséllyel találsz majd ennél jobb ajánlatot is.