15 milliós SUV 10 millió alatt: vezettük a kínaiak újdonságát!

Végre felvette a kesztyűt a Dongfeng: vajon jobb autókkal, kedvezőbb árakon sikerülhet?

Rengeteg újdonságot, köztük egy 10 millió forint alatt kapható aduászt is a piacra dobott a Dongfeng és a Voyah Magyarországon.

A tavalyi bemutatóhoz hasonlóan ismét megrohamozta a zsámbéki Drivingcamp aszfaltját a Dongfeng. Most a 2025-ben érkezett és a közeljövőben várható modelleket mutatta be a gyártó, természetesen a legfontosabb specifikációkkal és az árakkal együtt. A gyártó Voyah névre keresztelt prémiummárkája is tiszteletét tette a rendezvényen, majd a tesztpályán vezetni is lehetett az újdonságokat. A jelenleg bemutatott típusokkal együtt így a Dongfeng 4 vilanyautót, 4 hibridet, 5 benzines modellt és egy hatótávnövelős hibridet kínál Magyarországon, míg a Voyah 3 villanyautóval, 2 hatótávnövelős hibriddel és egy konnektoros hibriddel képviselteti magát a hazai piacon. Mivel a vásárlók számára a 10 millió forint alatt kínált új SUV a legfontosabb modell, így ezt vittem el a tesztkörre. De előtte nézzük az újdonságokat!

A Voyah márkára is igaz, hogy jelentősen olcsóbb a konkurenseknél, ám itt a bökkenő, hogy a nagy nevű német prémiumautókat jelölte ki vetélytársának a gyártó. Éppen ezért a 4,7 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávval rendelkező, 1,9 méter széles Courage SUV még így sincs népautó-árban: hajtáslánctól függően 22,59 vagy 23,49 millió forint. Az olcsóbb, hátsókerekes változat 215 kilowattal, 420 newtonméterrel, 6,8 másodperces nullaszázzal és 470 kilométeres CLTC szerinti hatótávval rendelkezik. Az összkerekes példányok 320 kilowattra, 620 newtonméterre, 4,9 másodperces sprintre és 440 kilométeres hatótávra képesek. Mindkét modell 527 literes csomagtartóval, 80 kilowattórás akkucsomaggal és 200 km/órás végsebességgel érkezik. Kiemelték az extralistából a 15 colos, mozgatható központi képernyőt, a fűtött kormányt, a 360 fokos kamerát, illetve a kiterjesztett valóságra is képes szélvédőre vetített kijelzőt.

A márka zászlóshajója azonban a Passion, amely a gyártó képviselete szerint felveszi a lépést az Audi A8, a BMW 7-es sorozat, illetve a Mercedes-Benz S-osztály modellekkel. Amennyiben a 27,49 milliós ár mellett ezt a kijelentést az autók is alátámasztják, úgy a Passion ára is jutányos a kategóriájában. Az 5,09 méter hosszú, kereken 3 méteres tengelytávval rendelkező, 1,97 méter széles, szedánszerű ötajtós kizárólag konnektoros hibridként kerül a piacra, az akkucsomag 43 kilowattórás, mellé az üzemanyagtartály 51 literes, így a hatótáv CLTC szerint 1260 kilométer. A rendszerteljesítmény 390 kilowatt, a maximális nyomaték pedig 810 newtonméter, amellyel 3,9 másodperc alatt gyorsul az autó 100 km/órára, a hivatalos végsebesség pedig 200 km/óra. Ennyiért légrugós futóművet, 1,4 méteres képernyőt a műszerfalon, Dynaudio hangcuccot, nyitható napfénytetőt és mindkét sorban fűthető, szellőztethető, illetve masszázsfunkciós üléseket kínálnak a kínaiak.

Az utolsó újdonság a prémiummárka kínálatában a már tavaly bemutatott Free villany-SUV hatótávnövelős változata. A karosszéria azonos a korábbi modellel, ám mostantól kétféle, benzinmotorral megsegített kiadás is kerül a kínálatba. A hátsókerekes változat 24,79 millióért 200 kilowattot, 410 newtonmétert és 7,6 másodperces nullaszázat kínál. Az összkerekes változat 26,29 millió, ám 360 kilowattra és 720 newtonméterre növelt teljesítménye végett 4,5 másodperc a gyorsulási érték. Mindkét változat esetében 200 km/h a végsebesség, 43 kilowattórás az akku, 56 literes a tank, illetve 1458 km a CLTC szerinti hatótáv. Itt is benne van csomagban a légrugó, jár továbbá 9 kamera, 3 darab 12,3 colos képernyő, illetve az első sorban mindkét ülés fűthető, szellőztethető és masszázsfunkciós.

A Dongfeng azonos platformra épülő SUV és hétüléses egyterű modelljei, a T5 Evo és a U-Tour (ejtsd: Ju-túr) megkapják a várva várt hibridhajtást, ami a két autó legnagyobb problémáját, a magas fogyasztást hivatott kiküszöbölni. Az ötüléses crossover a hibridhajtással 15,12 millióért, míg a különlegesen elrendezett hétüléses 16,08 millióért kapható a takarékosabb hajtáslánccal. A méretek egyik típus esetében sem változtak, ám a teljesítmény-adatsor természetesen szinte teljes egészében új. Az 1,5 literes, 125 kilowatt és 280 newtonméter leadására képes turbós benzinest egy 55 kilowattos és 300 newtonméteres villanymotor egészíti ki, a rendszerteljesítmény 130 kilowatt, a százas sprint 8,2 másodperc, az ígért fogyasztás pedig 4,7 liter.

Újdonságként érkezik 2025 őszén a Z9 pickup, amely 5,52 méteres hosszával, 3,3 méteres tengelytávolságával, 1,96 méteres szélességével és 1,95 méteres magasságával a hazai pickupok legynagyobbjai között keresendő. A plató 1,52 x 1,6 méteres, 55 centi magas a fala, illetve akár 1175 kilogrammot is vihet. Ebben egy 2,3 literes turbódízel erőforrás segíti, ami 110 kilowattal és hatfokozatú kézi sebességváltóval, vagy 140 kilowattal és nyolcfokozatú automatával lesz rendelhető, az előbbi esetben 400, az utóbbi esetben 500 newtonméteres nyomatékértékkel.

A U-tour hibrid prémiumabb változataként a V9 azonos méret- és teljesítményértékekkel egy még minőségibb utasteret kínál, három darab 12,3 colos képernyővel és 360 fokos kamerával, 593 literes csomagtartóval, elektromos oldalsó tolóajtókkal, a második sorban is fűthető, szellőztethető és masszázsfunkciós ülésekkel. A komoly probléma, hogy az alap U-tour is kiemelkedő kényelemmel szolgál, és amíg az 16,08 millió, addig a luxi változat 21,99 millió. Akárcsak a Voyah modellek esetében, ez az árkategória sem kedvez a kínai modelleknek Magyarországon.

A legérdekesebb újdonság azonban egyértelműen a Mage (ejtsd: Médzs). A 4,65 méter hosszú, 2,77 méteres tengelytávval rendelkező, 1,9 méter széles és 1,63 méter magas SUV egy 150 kilowattos és 350 newtonméterre képes benzinmotorral 8,5 másodperc alatt gyorsul állórajtból 100 km/órára, a végsebessége pedig 190 km/h. A fogyasztása hivatalos adat szerint 7,2 liter 100 kilométerenként. A külső látványt rejtett kilincsek dobják fel, az utastérben pedig a bőr ülések, a 13,2 colos kijelző és a nyitható panorámatető a kiemelt extrák. A legnagyobb különlegessége azonban, hogy amíg más, hasonlóan felszerelt, nagyjából ekkora crossoverekért gond nélkül elkérnek 15-20 milliót is egyes gyártók, addig a Dongfeng Mage szerény, 9,49 milliós árcédulát kapott.

Nem véletlenül ezt a modellt vittem tehát a próbakörre: kíváncsi voltam rá, hogy vajon ennyire olcsón mit tudhat egy ilyen SUV. Ne feledjük, a korosodó és fapados Vitara, illetve S-Cross modellek vetélytársa árban, cserébe tágasabb utastérrel, jóval modernebb technikával, erősebb motorral és látványosabb megjelenéssel szolgál. Az utastér anyagminősége összehasonlíthatatlan a már említett esztergomi modellekkel, a Mage jóval minőségibb átlagot produkál, illetve a spórolással is jóval kreatívabban bántak a tervezők. Már az első métereken egyértelművé vált, hogy az autó erős, de nem várja el, hogy vadállatként vezesd. A zárt pályán azonban gyorsan kiderült, hogy még nagy sebességnél, meglepően éles kanyarokban is stabil és feszes tud maradni: amíg az üléspozíció crossoveres, a kezelhetőség egy kellemes kompaktra hajaz. Néhány kör után azonban ennél mélyebbre nem igazán tudtam merülni, a részletes tapasztalatokhoz sajnos meg kell várnotok az egyhetes teszt eredményeit. Hogyha viszont valóban ilyen kellemes társ a hétköznapokban is a Mage, akkor ez a modell a Dongfeng első valós esélye lehet a nagy áttörése Magyarországon.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “15 milliós SUV 10 millió alatt: vezettük a kínaiak újdonságát!

  • 2025.06.21. at 10:07
    Permalink

    Nem hoznak ezeknél kisebbeket?
    Ezek hegyomlás méretű autók, mondjuk én is nehezen találtam nekem megfelelő méretűt, ami befér a garázsba is (180 centinél nem szélesebb és kb. 4 méteres).

    • 2025.06.21. at 10:16
      Permalink

      Az a nonszensz hogy kívülről nagyok, középkocsit kellett hodály suv-ra cserélni mert a 2m-es mázsás fiam nem fért el benne. Lemértem a szalonban, 10 cm-el hosszabb a nettó utastere, oldalt és felfelé nagyobb ez tény. Mondtam a gyereknek ne nőjön tovább mert a következő opció az Ikarus!

      • 2025.06.22. at 12:51
        Permalink

        Az SUV lényege pont az hogy egyesítik az egyterű és a kombi előnyeit, minél kevesebb hátránnyal.

        Mivel magasabbak, egy 4.5 méteres SUV is megfelel, ami egy kombi esetében nagyon komoly megalkuvásokra kényszerít.

Vélemény, hozzászólás?