Hirdetés

1,5 TWh-ra lesz szüksége az autóiparnak a VW szerint

A Volkswagen aggódik az áramellátás miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ulrich Eichhorn szerint késhet a hibrid és villanyautók térnyerése, hiszen a mostani áramkapacitás sokszorosára lenne szükség 2025-re.

A Volkswagen célja, hogy eladásainak 25%-át adják a hibrid és full elektromos modellek

Az autózás legszebb korszakát éljük, hiszen jelenleg egyszerre élvezhetjük a belsőégésű motorokat és részesei lehetünk az autóipar mélyreható átalakulásának a különböző villanyhajtások megjelenésével. A hibrid vagy full elektromos autók elterjedése azonban késhet a Volkswagen fejlesztési vezetője szerint, a lítium-ion akkumulátorok masszív hiánya miatt. Ulrich Eichhorn tavalyi számításai szerint 150 gigawattórányi elektromos áramra lesz szüksége a Volkswagen-csoportnak 2025-re, hogy teljesíteni tudja a vásárlói igényeket. Mostanra azonban megváltoztatta véleményét, előrejelzései szerint már 200 GWh-ra lenne szükség.

Hirdetés

Jelenleg két villanyautó van a Volkswagen palettájában, az e-Golf és az e-up! Konnektoros hibrid, azaz GTE változatot szintén kettő modell kapott, a Golf és a Passat

Eichhorn globálisan is számolgatott: szerinte, ha minden autógyártó arra törekedne, hogy eladásaik mindössze 25%-át villanyautók és hibridek adják 2025-re – amire jó esély van, hiszen a Volkswagen is ezt szeretné elérni -, akkor több mint 1,5 terawattóra előállítására lenne szükség. Ez több mint 40 Tesla-féle Gigafactoryt jelentene. További érdekes gondolat a fejlesztési vezetőtől, hogy ha nem lett volna a texasi olajboom, talán a kezdetektől az elektromosságra épül az autóipar. „Ha a történelem másképp alakul, ma nehezen győznél meg egy mérnököt, hogy a belsőégésű motorok leválthatják a villanyautókat. Hogyan adnád el azt az autót, aminek idő kell a maximum teljesítményleadáshoz egy olyannal szemben, ami azonnal leadja?”

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    Jelen pillanatban a magas akkumulátor árak ellenére is olcsóbb előállítani egy ugyanolyan teljesítményű és felszereltségű autót elektromos verzióban mint belsőégésűben . A belsőégésű motor eléggé komplikált szemben egy elektromos motorral … A “problémát ” abban látom hogy az elektromos autónak nem kell szinte semmi szerviz és olaj sem kell bele ..ezért jönnek itt a hablaty dumákkal hogy így meg úgy drágább …valójában olcsóbb csak átverik az embereket .

    Komolyan le kellene szopatni az összes gyártót hogy jó fél vagy 1 évig ne venne senki új autót kíváncsi lennék hirtelen mennyit esne az új autó ára … egy Mercedes Benz C220d előállítási költsége nagyjából 2.5-3 millió forint fullos felszereltség esetén és mégis 2X millióba kerül … És még van pofájuk sírni hogy keveset keresnek az autóikon .

  • 2017.10.27. at 16:31
    Permalink

    [i]„Ha a történelem másképp alakul, ma nehezen győznél meg egy mérnököt, hogy a belsőégésű motorok leválthatják a villanyautókat. Hogyan adnád el azt az autót, aminek idő kell a maximum teljesítményleadáshoz egy olyannal szemben, ami azonnal leadja?”[/i]

    A fejlesztési vezető azt akarta mondani, hogy:
    Hogyan adnád el azt az autót, ami évente sok százezer embert megöl a mérgező gázok miatt, egy olyannal szemben, ami nem?
    Csak jött a pénzügyi és marketing vezető és megtiltotta neki, mert az elavult belsőégésű több profitot hoz.
    🙂

Vélemény, hozzászólás?