16 lóerő plusz, 0,1 másodperc mínusz – itt a Nissan 370Z Nismo
5,2 másodperc - ennyi kell a 100 km/órára éréshez a Nissan 370Z Nismónak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sem a 370Z Nismo érkezése, sem a 344 lóerős teljesítménye nem újdonság, menetdinamikai értékei azonban most, a debütáláskor lettek publikusak.
Nem meglepő módon hókotrós első lökhárítóval, 16 többletlóerővel az eddigi legfürgébb 370Z-nél is 0,1 másodperccel gyorsabban érhet 100 km/órára a Nismo
19 colos, mattszürke alufelnikkel szerelik
Módosított lökhárító elöl, új légterelő hátul
Japán számára már korábban elkészült, márciusban Genfben debütál az európai specifikáció. A kormány egységes, bőr/alcantara, felül piros pozíciójelzővel
Miként azt korábban is írtuk, a Nismo nem csupán motortuningot és teljesítményfokozást jelent, a fejlesztők áthangolták a futóművét, padlóburkolatokkal, módosított első lökhárítóval és hátsó légterelővel finomították az aerodinamikáját. Az eredmény közúton és pályán is kezesebb viselkedést, jobb irányíthatóságot ígér, miközben a 19 colos kovácsolt könnyűfém felnik mögött piros féknyergek harapják a tárcsákat.
A piros egyébként visszatérő elem a 370Z Nismo esetében (is): az alcantara/bőr bevonatú kormánykeréken az autósportból átvett piros középállásjelző kapott helyet, ahogy a Juke Nismóban is. Az egyediséget és a luxust fokozza, hogy a sportülések teljesen elektromos mozgatásúak, a kárpitok varrása piros, és sorszámozott Nismo tábla is jár mindegyik példány utasterébe.
Nismo-jellegzetesség a több ponton visszatérő piros szín
Az Európában nagyközönség előtt először a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozó 370Z az év második felében fog csak piacra lépni az öreg kontinensen, a hátsókerékhajtású, kézi váltós, Nismo kivitelével fokozottan a sportosságról szóló széria ára még az említett csúcsváltozattal is 15 millió forint alatt maradhat, ami a konkurensek körében igencsak jutányosnak nevezhető.