191 km/órás végsebesség 0,9 literes motorral? Ez a használt Renault képes rá!
0.9 TCe az Autobahnon: fogyasztást is mértek a végsebesség mellett ebben a videóban!
Végsebesség-teszten egy 0,9 literes TCe motorral szerelt Renault Clio 2014-ből: vajon kibírja az aprócska motor a német autópálya korlátlan szakaszát?
Azóta viszont közel 15 év telt el, a 0.9 TCe pedig az egyik legmegbízhatóbb korai háromhengeres turbósként bizonyított.
Mi sem bizonyítja a motor kiváló mivoltát az alábbi videónál látványosabban: 11 év használat után korrekt dinamikát és kiváló fogyasztást produkál a német autópálya korlátlan szakaszán, padlógázon. Versenyautós teljesítményt természetesen nem kell tőle várni, de észszerű sebességtartományokban kimondottan jól mozog, a műszeregység szerinti végsebessége átlépi a 190 km/órát, az átlagfogyasztás pedig sohasem éri el a 11 litert.
Tévedés van a cikkben, ez a motor az 1.2 Tce 3 hengeres változata nem az 1.33-as motoré mivel az már egy újabb fejlesztés. Az 1.2 Tce euro 5 és euro 6 közvetlen befecskendezéses turbo 4 hengeres és még nincs rajta részecskeszűrő az 1.33-on már van.
A 0.9 Tce 3 hengeres és szívócső befecskendezéses Turbo!!! tehát nem kormolja a szívórendszert tele tehát nem kell iózni sem. Volt korábban Tce 1.2-es 1149cm3 a Twingoban és a Wind-ben turboval annak semmi köze ezekhez.. meg az új 1.2 Tce-nek sem ami 3 hengeres már.
Köszönöm az észrevételt, valóban így van. Módosítottam a cikket!