2000 kilométeres hatótáv 6 millióért? Íme a konnektoros hibrid BYD Seal kombi!
Kínában már bemutatkozott a legújabb BYD, a magyarországi forgalmazás sem kizárt!
Még ha az ár nem is feltétlenül releváns a hazai piacot nézve, a BYD konnektoros hibrid kombija akár hozzánk is érkezhet. Ez esetben persze nagy kérdés, mennyiért.
Bár a Seal (06) DM-i kombival már foglalkoztunk korábban, csak most mutatkozott be hivatalosan a márka hazájában, Kínában. Így kiderült, hogy a 2000 kilométeres hatótávval kecsegtető kombi ottani ára mindössze 109 800 jüan, vagyis forintba átszámolva 5,2 millió forint. Ennyiért alapból jár a 12,8 colos érintőképernyő, a 8,8 colos digitális műszeregység, valamint a 12 kamerát és 17 különböző radart magában foglaló God's Eye C vezetéstámogató rendszer is. Ugyanakkor a hajtáslánc tekintetében némi kompromisszummal jár, hiszen ez a kivitel "csupán" 80 kilométert tud tisztán elektromosan.
Ezzel szemben az Exclusive és a Flagship modellek már 150 kilométert tudnak lokálisan emissziómentesen a kínai CLTC ciklus szerint, mivel ezekbe 18,71 kilowattórás kerül ( a belépő szintűben ugyanez az érték 10,08 kWh). A hajtásról 1,5 literes, 99 lóerős benzines erőforrás, valamint egy 215 lóerős villanymotor gondoskodik. A gyártó állítása szerint a fogyasztása 4,25 liter környékén alakul 100 kilométerre vetítve, a kombinált hatótáv pedig akár 2000 kilométer is lehet egy tankolással és töltéssel. Utóbbi egyébként 30-ról 80 százalékra mindössze 25 perc alatt letudható a megfelelő oszlopokon. Ezen kivitelek ára 5,6 és 6,1 millió forintnak megfelelő valuta között alakul.
Bár a Seal 06 DM-i kombi érkezését egyelőre csak Kínában erősítették meg, nem kizárt, hogy később más piacokon is elérhetővé teszik - legalábbis a CarNewsChina feltételezései szerint. Az ázsiai országban - Európával ellentétben - a kombik népszerűsége nem túl magas. Ellenben az igazsághoz hozzátartozik, hogy az utóbbi időben néhány ottani gyártó elkezdett hasonló típusokat fejleszteni, mivel a villanyos hajtás szempontjából kedvezőbb a karosszéria légellenállása, mint a közkedvelt SUV modelleké. Az európai bevezetése nem lenne ördögtől való, hiszen a kontinensen az elektromos modellek még most fogynak kellő mértékben, a BYD pedig jelenleg a Seal U DM-i SUV kivételével kizárólag villanyos autókat értékesít - amely nem meglepő módon a legnépszerűbb a márka modellpalettáján.