2012 a spórolás éve: összehasonlítón a Corsa és a Swift dízele

Összehasonlító teszt: Opel Corsa 1.3 CDTI és Suzuki Swift 1.3 DDiS

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Spórolós, akár családi használatra is alkalmas dízel kisautókat vetettünk össze. Vajon a hazai a jobb?

Az üzemanyagárak szűnni nem akadó emelkedése miatt még azok, az egyébként relatíve tehetősnek számító vásárlók is takarékos autót keresnek, akik új autóra tudnak költeni – így aztán sokuk dízelmotort választ. Itthon ráadásul az átlagos magánvásárló nem is igen engedhet meg magának nagyobbat, mint egy kisautót. Vételárával azonban egy öngyújtós csöppség sem csekély tétel, de szerény étvágyával hosszútávon kifizetődő lehet. Hogy mennyire, azt két népszerű, bár itthon jelenleg nem a legjobban prosperáló modell kapcsán próbáltuk kideríteni: dízelmotorral mérkőztettük a tavaly megújult Opel Corsát, illetve a 2010 végén megjelent negyedik (az itthon gyártottak közül harmadik generációs) Suzuki Swiftet. A két kisautó viszonylag szerény eladásainak oka nem saját magukban keresendő. A jelenleg a hazai kereslet zömét (mintegy háromnegyedét) kitevő céges vásárlók ritkán vesznek kisautót, így hiába Európa negyedik legnépszerűbb modellje és harmadik legkelendőbb kisautója a Corsa, itthon ezres nagyságrend fogyott csak belőle 2011-ben. A Swift esetében pedig még a részletes 2011-es értékesítési eredmények előtt megjósolható, hogy fele annyi sem kelt el – két-három évvel ezelőtt egy rosszabb hónapban is több fogyott belőle.
Noha a Corsa és a Swift azonos kategóriában, a kisautók között, ráadásul azonos eredetű dízelmotorral indul a vevők kegyeiért, a két fehér tesztautó teljesen különálló egyéniség. A jellegzetesen opeles Corsa egyértelműen cicás, inkább nőies, mint a teljesen unisex, és a Minitől lopott vonalaival már-már macsós Swift. A karosszériák persze nem csak vonalaikkal, méreteikkel is jelentősen különböznek, a Corsa 1 milliméter híján 4 méter hosszú, a Swift pedig 15 cm-rel rövidebb. A Corsa egyébként 4,2 cm-rel szélesebb is a Swiftnél, magassága azonban utóbbinak a nagyobb, 2,2 cm-rel.
Ettől nem lett nagyobb fejtere a Swiftnek, ülései kerültek érezhetően magasabbra, mint a Corsának. Olyannyira, hogy hátul már éppen csak el lehet férni átlagtermettel. Nem vitás, tágasabb a Corsa, és ülései is méretesebbek. Ennek ellenére elöl talán a Swiftben kellemesebb ücsörögni, jobb tartásúak az ülései. Ha azonban hátra is jutnak utasok, egyértelműen a Corsa győz. Az utasterek kidolgozása becsapós: a Corsáé hajszálnyit minőségibbnek tűnik, pedig valójában ugyanúgy kivétel nélkül kemény, de hajszálnyit jobb tapintású műanyagokat alkalmaz, mint a Swift. Felszereltség terén mindkét tesztautó mutatott nagyautós elemeket: a Swiftben például kulcs nélküli nyitás, indítás, a Corsában ülés- és kormánykerék-fűtés, valamint érintőképernyős navigációs rendszer is dolgozott. Fontos megjegyezni, hogy a Suzuki árlistája szerint a tesztautó ellátmányát adó (a benzines GS extráit soroló) dízel Swift nem létezik, míg a Corsa szabadon, a kisautók között valóban átlag feletti hosszúságú listáról konfigurálható.
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX és Suzuki Swift 1.3 DDiS számokban

Opel Corsa 1.3 CDTI Suzuki Swift 1.3 DDiS
Hengerűrtartalom [ccm] 1248 1248
Hengerszám/szelepszám 4/16 4/16
Teljesítmény [LE(1/min)] 95(4000) 75(4000)
Nyomaték [Nm(1/min)] 190 (1750-3250) 190 (1750)
Gyorsulás, 0-100 km/h 12,3 12,7
Végsebesség [km/h] 177 165
Vegyes fogyasztás - gyári érték [l/100 km] 3,6 4,2
Tesztfogyasztás [l/100 km] 4,1 3,4
Alapár [Ft] 3 943 000 3 950 000
Hosszúság x szélesség x magasság [mm] 3999x1737x1488 3850x1695x1510
Tengelytáv [mm] 2511 2430
Csomagtérméret [l] 285-1050 211-902
Belső szélesség elöl [mm] 1405 1390
Belső szélesség hátul [mm] 1380 1390
Belmagasság elöl [mm] 910-995 950-1000
Belmagasság hátul [mm] 945 920
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm] 210 180
Ülőlap hossza elöl [mm] 540 500
Ülőlap hossza hátul [mm] 500 490
Csomagtér szélessége [mm] 960 990
Csomagtér magassága [mm] 375-560 500
Csomagtér hossza [mm] 600 500
Csomagtér hossza üléshajtással [mm] 1380 1200
Raktérnyílás szélessége [mm] 880 880
Raktérnyílás magassága [mm] 800 650

Hirdetés
Dízel Swift egyféle, GLX felszereltséggel, 3 950 000 forintos alapáron kapható. Az ötajtós gázolajosba egyebek mellett USB-csatlakozós, MP3-olvasós hifi, ködfényszóró, 7 légzsák, ESP, első elektromos ablakemelő, távirányítós központi zár, légkondicionáló és fedélzeti számítógép is kerül. Corsa ecoFLEX legolcsóbban 3 943 000 forintért kapható, de ha a Swiftéhez hasonló ellátmányt szeretnénk hozzá, már 4 554 000 forintos vételárat kapunk. (Számításaink szerint egyébként pont ennyi, 4 550 000 forint lenne, ha létezne, a GS ellátmányt adó, a tesztautóhoz hasonlóan fényűzően felszerelt dízel Swift).
Az ellátmány után nézzük az attól független dolgokat: a Swiftnek nem csak utastere, csomagtere is szűkösebb, 285 helyett csak 211 literes alapesetben, és a kisebb űrtartalom a 10 cm-rel rövidebb, 3 cm-rel keskenyebb alapterületében is megmutatkozik. Még zavaróbb, hogy míg a Corsa többféle magasságban is rögzíthető raktérpadlójával akár küszöb nélkül is pakolható, a Swift mindenképp óriási küszöböt ad, rakteréhez ráadásul nagyon magasra is kell emelni a csomagokat. További idegesítő részlet a Swiftnél, hogy kalaptartóját kézzel (!) kell hajtogatni. Amennyiben pakolás után elfelejtjük visszahajtani, indulni sem tudunk, ugyanis takarja a középső visszapillantó képét - mivel a gyáriak kispórolták a filléres felhúzó-madzagot, marad a kiszállás, a csomagtérajtó kinyitása és a visszahajtás.
Corsa vagy Swift? Gruber Gergely válasza
Az a helyzet, hogy nekem ez a kérdés nem kérdés. Minden érv a Swift mellett szól. Jobban szeretem a formáját, őszintébbnek tartom a megjelenését. Bár külső méreteket tekintve a Corsa nagyobb, az utastérben ez már nem érződik: saját méréseink minimális eltéréseket mutattak, néhol a Swift javára, jelentősebb különbség csak a csomagtérnél adódott, ahol a Corsa 74-150 liter pluszt tud felmutatni.
A Corsa 20 lóerős teljesítményelőnye teljesen elveszik nyolcvan kilogrammos tömeghátránya és váltója miatt, így dinamizmusban nincs különbség a két autó között, de kezelésben igen: a Swift vezetés közben könnyebbnek érződik, amire a kezelőszervekkel is rájátszik. A kormány, a pedálok és a váltó sokkal kisebb ellenállással használható, mint a Corsában, fogyasztási tesztünket is a Swift nyerte.
Ha ehhez még a két autó nagyjából azonos felszereltsége mellett kimutatható nem is annyira enyhe árelőnyt is hozzávesszük, mindenképpen a Swiftet választanám, illetve javaslom.

Míg a karosszériák láthatóan, már paramétereikkel is különbözőek, a többi „részlet” katalógus szerint nagyon közeli, a futóművek például sablonosan elöl MacPhersonok, hátul csatolt lengőkarosak. A rugózási kényelem azonban már úgy is érezhetően eltérő, hogy a két tesztautó meglehetősen hasonló abroncsokon, a Corsa 185/65 R15-ös, a Swift 175/65 R15 méretűkön gurult. Utóbbi csillapítása érezhetően sprődebb, ami voltaképp illik is sportosabb karakteréhez, illetve jobb visszajelzésű kormányművéhez, de aki a komfortot preferálja, annak egyértelműen a Corsa fog jobban bejönni, ugyanis míg jó úton élménydúsabb, rosszon nyűgösebb a Swift vezetése.
Szintúgy nem szabad egy kaptafára venni a két kisautó motorizáltságát. Igaz ugyan, hogy mindkettőben egyező, Fiat-eredetű, 1,25 literes turbódízel és 5 fokozatú kézi váltó hajtja az első kerekeket, de a két egység annak ellenére igen különböző, hogy egységesen 190 Newtonméter nyomatékot egységesen 1750 1/min fordulattól hoznak. Papíron a Corsa 20 lóerővel erősebb, és emiatt 0,4 másodperccel hamarabb ér 100 km/órára, valamint végsebessége is magasabb.
A valóságban azonban rövidebb áttételezésű váltójával a Swift elindulási hajlama a jobb. Míg a Corsa éppen csak negyedikbe kapcsolható városban, a Swift akár az ötödiket is elbírja már 50 km/óránál is, és nem mellesleg váltókarja rövidebb úton, precízebben mozog, mint a Corsáé. Hosszabb áttételével persze a Corsa hajszálnyit kevesebbet, 2800/percet forog autópályán, míg a Swift főtengelye percenként 3000-szer is körbefordul. Ettől azonban nem lesz csendesebb.
Mindenhol a Corsa a zajosabb, és nem csak zajszintjével, kelletlenebb motorhangjával is rosszabb a Swiftnél. Az ecoFLEX azonban dugóban Start/Stop rendszerével megállíthatja motorját, úgy pedig nincs semmi motorhang – egészen az indulásig, amikor azonban ijesztő hangokkal kel életre. A trükk azonban (további apróságokkal, például 2 cm-rel csökkentett hasmagassággal) 100 kilométerenként 0,6 literrel kisebb fogyasztást eredményez a gyár szerint.

Elviekben a Corsa 3,6, a Swift 4,2 l/100 km vegyes fogyasztási értéket hozhat, tegyük hozzá, a Corsánál mindez az alacsony gördülési ellenállású, 175/70 R14-es ecoFLEX nyári abroncsokkal adódhatna. A valóságban nyári tesztünkön a Corsa 1 literrel bizonyult torkosabbnak, most pedig egy 50 kilométeres tesztkörön bizonyíthatott a Swift ellenében. Az útvonalba városi araszolást, országúti szakaszt és gyorsforgalmi utat egyaránt rejtettünk, így aztán valóban vegyes körülmények között mértünk, nem máshogy, mint az autókat egy adott budaörsi benzinkút adott kútoszlopánál indulás előtt és a tesztkör végén teletankolva. Az eredmények érdekesek lettek, ugyanis míg saját műszere szerint a Corsa fogyasztott kevesebbet, 4,3 litert, a Swift pedig 5,6-ot, a valóság ellentétes sorrendet állított fel, a Swift 3,4, a Corsa pedig 4,1 l/100 km fogyasztást mutatott a tesztkörön.
Mérésünk szerint tehát a szerényebb fogyasztás reményében nem érdemes Swift helyett Corsát választani, hiszen míg az esztergomi öngyújtós már alapáron is kielégítő, az 5 EuroNCAP csillagos biztonság elérésében is szerepet játszó, jó biztonsági és kényelmi ellátmányt ad, a Corsánál utóbbi csak mintegy félmillió forinttal drágábban érhető el. Azt azonban el kell ismerni, hogy a villámos csöppség tágasabb, jobban extrázható, kényelmesebb rugózású és családi használatra alkalmasabb. Igen ám, de a Swift jobb vezethetőséget és hosszabb (3 év/100 000 kilométer általános) garanciát is fel tud mutatni. További kérdés lehet, hogy érdemes-e a Swift esetében az 1,2-es alapgéphez mérten 560 ezer forint felárat áldozni a dízelmotorért, ami egyébként a mai üzemanyagárak és a gyári fogyasztásértékek szerinti étvágykülönbözet szerint mintegy 115 ezer kilométer alatt térülhet meg. A Corsa esetében a 85 lóerős 1,2-es benzineshez mérten 702 ezer forintot jelent a dízelmotor felára, de azzal az üzemanyag-spórolás is jelentősebb, így a gázolajos megtérülése a Swifthez hasonlóan 115 ezer kilométer.

Corsa vagy Swift? Kántor István válasza
Egyértelműen a Swift a nyerő!
Ha kezdhetek egy kis kitérővel: míg a Corsával kapcsolatban ebben egyáltalán nem vagyok biztos, a Swift esetében annál inkább: a „mi autónkat” benzinesként KELL venni! Mert jó, elég erős az 1,2 literes Otto-motor, nem is fogyaszt sokat, a dízel meg amúgy is drágább. Autóban, üzemanyagban egyaránt.
De ha már gázolajos kiskocsikat teszteltünk, akkor kettejük közül nálam egyértelműen a Swift a nyerő, hiszen a 20 lóerős teljesítménybeli hátrányát eltüntette a közel 100 kilós súlyelőny és a szerencsésebb váltóáttételezés. Frissebben indul, élénkebben ugrik, határozottabb, jobb a váltója, közvetlenebb a kormánya, „élőbb” a futóműve. A Suzukiban a túl magas üléspozíciót, a magas peremű, apró csomagtartót és a madzag nélküli, hitvány kalaptartó-megoldást nem szeretem.
Hidegen mindkettő traktoros, autópályán mindkettő zajos, a kilátás egyikből sem ideális, öt személynek mindkettő szűkös. Négynek a Corsa a komfortosabb. A vezetői pozíció és az ülés hangyányival jobb az Opelben, de, hogy pár, elsősorban papíron mutatkozó deciért és centiért, egy start-stop rendszerért és egy villámos jelvényért nem adnék ki több százezer forintot, az biztos.
A Swift kéne benzinmotorral, mélyebbre engedhető üléssel és mindenképp a tesztautón is látható dísztárcsával – nem hiszem el, hogy gyári.

Vásárlásnál nem más, mint az egyéni preferencia-rendszer dönt, nekem egyértelműen a Swift „kellene”, mert olcsóbb, és mert jobb vezetni, valamint városban is könnyebben lehet elférni vele, mivel azonban egy babakocsit aligha tudnék a csomagterébe tuszkolni, a két versenyző közül mégiscsak a Corsa mellett kellene döntenem. Olvassák el a kollégák véleményét is, és legalább játék szinten válasszák a szimpatikusabbat a két autó közül! Voksaikat facebook-oldalunkon várjuk! Boldog új évet!
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Sziasztok, Missa vagyok, új még ezen a fórumon.
    Hmmm, olvasgatom a régi hozzászólásokat. Irigykedem. Egy 2011 májusi Opel Corsa Van 1.3 CDTi-vel közlekedem. Az autó a ránc felvarrott Corsa. 3 ajtós Van, 75 LE-s, 170 Nm-es motorral.
    Ne haragudjatok, de szerintem ez egy félelmetes autó! Mondom, irigykedve olvasom ezeket a Corsa-s, 190-nel húzok el történeteket. Én nem kívánok ilyen mutatványokat a kocsitól, megelégednék, habiztonságos lenne. De már egy éve produkálja a következőket: – Sokszor, váratlanul, 3.-4. fokozatban, 70 km/h-s sebességnél megtorpan, a műszerfalon kigyullad a hibajelző és a sebessége visszaesik 35-40 (!) km/h-ra. Ez pl. az M1-M7 kivezetőn a múltkor kifejezetten kellemetlen volt, amikor egy teherautó elé visszasoroltam. Budapesten, a Hegyalja úton, nem forgalmi okok miatt, 30 km/h-s sebességnél többet nem tud az autó! Lassan 30. éve vezetek, ’91 óta csak dízelautóim voltak szívók, zömmel, jelenleg 10 éve a saját kocsim egy Citroen Xsara 110 LE- HDI. Szóval még a 60 LE-s FIAT Regata sem csinált ilyet! A szervizben ezzel a problémával kb. 6 alkalommal volt. Soha semmit nem tudtak mit kezdeni vele. Folyamatosan “etettek” jobbnál jobb, palira vevő dumákkal. Az egyik legjobb a “turbó kalibráció” nevezetű beszólás volt. Ekkor elfogyott a türelmem és a szervizes elé dobtam az egyik igazolványom és mondtam neki: Uram, 25 évig hajógépészként dolgoztam. Van fogalmam a dízelekről, sőt a turbókról is. Üzemeltettem, javítottam is őket. Hihetetlen, de még common-rail dízelekkel is dolgoztam egy-két hajón. Soha a büdös életben nem hallottam erről a turbókalibrációról! De kár, hogy előbb nem hallottam, a fölöslegesen kérdezősködő kapitányokat ezzel a dumával leszerelhettem volna…
    Ekkor szem le sütve mondták, hogy nem tudják mi baja az autónak. Voltak vele próba úton (szívbaj kerülgetett, mnert 80 km vertek a céges autóba… Ezzel ugye nekem kell elszámolnom…), de a próbaúton nem produkálta a problémát. Ekkor együtt mentünk ki, a Megyeri úton 10 perc múlva köhögött a járgány. Cseréltek rajta turbószelepet, azt mondták sokat használom városban és eltömödött a részecske szűrője (aztán ez kiderült nem állja meg a valóságot), végülazt mondták felvették a kapcsolatot a GM-mel, mert a szoftver a rossz. Találkoztam már több, hasonló panaszos “márkatárssal”. Érdekes, hogy csak a ráncfelvarrott, “könnycseppes indexű Corsa-kat érinti a probléma. Nem ajánlom senkinek ezt a változatot! Szerintem egyszerűen balesetveszélyes!!! Úgy néz ki a dolog, hogy a biztonság háttérbe van szorítva, a környezetvédelem és a marketinges jó dumájú alacsonyfogyasztással szemben. Pláne, az egészben, hogy a fogyasztása nem is kiemelkedő… vegyes használatban (60% országút, 40 % város) 6,5-7 literes a fogyasztása. A nagy böhöm Xsara kombim nem zabál ennyit. Pedig az 2000 cm3-is, 1400 kg-os autó. Ja és tíz éves. Semmi más bajom nincs a Corsaval, olyan amilyen, van akinek kényelmes, bár én hiányolom a fejtámla dönthetőségét. Ez van, ez egy VAN (teherautó), de azért a motorja lehetne egy kicsit üzembiztosabb.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Köszönjük a választ! Mi egy egy másik cikk kérdésére válaszoltunk. Ebből a kimerítő válaszból is kiolvasható, az alapból keveset fogyasztó 1,3 CDTI-nél csak 100 ezer kilométeres futás környékén térül meg az ára, onnantól jelent spórolást – amennyiben nincs semmiféle meghibásodás.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Kedves Peta!

    Létezik olyan hogy dízel autóba a gázolajhoz gázt fecskendeznek be.Ez csökkenti a fogyasztást, növeli a teljesítményt és nyomatékot, mégpedig úgy hogy a gázolajhoz fecskendezett gáz javítja az égés minőségét, ezáltal kevesebb káros égéstermék is kerül a levegőbe(koromképződés majdnem nulla!)
    Az átalakítás költséges, egy 1.3-as cdti-nél a megtérülés ideje közel 100 ezer kilométer, ha 4 litert fogyaszt jelenleg a kocsi.
    Általában kisteherautóknál, teherautóknál, kamionoknál, traktoroknál és munka valamint erőgépeknél alkalmazhazó sikeresen.Egy 10 literes fogyasztású dizelnél 40 ezren visszajön az ára.
    Az átalakítás költsége kb 370-420 ezer személyautóknál, és kistehereknél.
    bővebbet itt tudsz olvasni róla:
    [url]http://gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=121:dizel-gaz-lpg&catid=917[/url]

    megtérülési kalkulátor:
    [url]http://dizelgaz.hu/calc_diesel.php[/url]

    átalakított járművek:
    [url]http://gazzalmegyek.hu/index.php?option=com_content&view=category&id=915:kepes-riportok-dg[/url]

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Tisztelt,szerkesztők ,olvasok,mindenki!
    1.3 CDTi-t lehet e gázosítani???
    Infót szeretnék arról,komolyat,és hiteleset,hogy létezik,hivatalos,gázosítása a Diesel autóknak!???
    Van állítolag már hazánkban is! Ki mit tud? Hol,mennyiért? Ez LPG,vagy CNG???
    LPG-t hallottam,és hogy egy plusz olajadagoló,meg pár apró átalakítás a benzineshez képest,és már ok is a dolog. Meg hogy targoncákat is így csinálták.
    Persze fontos lenne,hogy a gázolaj használat is megmaradhasson,,ez lehet e?
    Kérdés,hol,mennyiért,ki csinálja,és lehet e részletre?
    Ezekkel az üzemanyagárakkal,ez egyre aktuálisabb.
    Köszönöm..Várom az infókat.
    P……….

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Uraim!
    Ezekkel az üzemanyagárakkal,érdemes a motor alapbeállításainál maradni. Sőt inkább óvatosan vezetni. “Lassan járj,tovább érsz,élsz!!!”
    Az Állam vissza vette a MOL részvényeket jó drágán,kamatostól,a MI magán nyugdíjunkból,most meg folyamatosan Üzemanyag árat emel? Holott a termelés jó része hazai..
    Az üzemanyag árát,meg behozott nyugati áron számolják,miközben keletről jön olcsóbban,és részben saját,hazai még olcsóbban..
    Ez az igazi szívató…
    P.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    ki mennyire ért a kocsikhoz csak annyit:
    A régebbi 1.3-as cdti-ken nem lehet a turbónyomást chiptuninggal állítani, csak az 1.7-esek voltak így megcsinálva.Leszarom mennyit megy ténylegesen a kocsi, ugyanis a másikakban sem mér pontosan.
    A “ballonos” gumik: 195/50R15, a motorja mint már lejjebb írtam ugyan az mint a 95 lovas D Corsájé, csak a motorvezérlőben és a turbonyomásban van különbség, ugyanis a D Corsában már hozzányúltak 🙂

    de ezt olvasd el, és akkor tényleg hülyék az Opel mérnökei?Ugyan ez a motor van benne csak a sima tuningolatlan verzió.Mindez 2003-ban.

    [url]http://autohirek.hu/tart/rcikk/i/0/50551/1[/url]

    [url]
    http://www.opel-magazin.hu/hirek/opel-media/164-opel-eco-speedster-cdti.html%5B/url%5D

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    aha, akkor vezet pár km-et, de azt nem tudja, hogy ha 200at mutat az óra, akkor jó esetben 190 max 192-vel halad.Meg elég sok mindent nem tud akkor, a túlnyomás a turbónak sem tesz jót, a csipp kb semmit nem csinál csak meg emel ezt azt.Hányéves, hogy még hisz a mesékben?Nyilván hülyék az opel tervezőmérnökei, hogy csak annyira állítják be azt az autót…szerencsétlenek, ha tudnák, ha jóskapista egy csippel feldobja duplaerősre… 😀 csak nehogy motorgenerál legyen a vége..mondjuk a blokk az bírni fogja.Másrészről azt se tudja, ha rosszul kormányoz a “200”nál, egy alap futóval meg esetlegesen ballonos gumikkal, arréb lesz rakva a szupergép…és mindegy, hogy mennyit vezetett.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    öcsém merészkedik a pályára, kb 150 ezer km-t vezetett az elmúlt 3 évben balesetmentesen.Volt olyan hétvége hogy az oda vissza útja volt közel 800km.
    Amúgy a gyorsulásnál nem csak a lóerő hanem leginkább a nyomaték számít, és hogy milyen tartományban adja le.
    A Mazdám 100 lovas 1160 kiló, a nyomatéka 156Nm/ 3800rpm, szemben a Corsa alap 170 Nm-ével/1750rpm, tuninggal pedig közel 260Nm.
    Szar ügy de simán lealázza az olajkályha a benzines Mazdámat is…Mire nekem eléri a Mazdám a teljesítmény, és nyomatékcsúcsot (100Le 5200rpm-en), addig a Corsa kétszer eléri ugyanezt…
    Ilyenkor sajnálom hogy nem az enyém a kocsi, mert odaadnám a kétkedőknek egy körre.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    “hatalmas orgazmust mikor 5 személlyel 200-zal előzöd a kocsisort 🙂 és közben a kocsi hátuljára mutatsz hogy 1.3 CDTI.” Tényleg rohadt nagy orgazmus lehet egy 100 lovas 1150? kilós kocsi brutális gyorsulása.Jó, hogy nem szakadt ki a háttámlája az ülésnek..vagy netán az aszfaltot is felkaparták a 175-ös gumák?Egyébként ahhoz hogy abban az alap corsában biztoságosan menjen 200-at először is, kell egy futómű, ami ültetett, minimum 195-ös gumik és egy plusz 50 kg (ez mondjuk meglehet, de csak ültetésnél). Szóval, ha te vagy nem tudom kid kimerészkedtek a pályára, mindenképp szólj előtte, nem akarom , hogy egy ilyen felelőtlen maki elkaszáljon.Köszi

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Hali!
    Na jó emberek, de láttátok már az új i40-t!!! Az i30-ról nem is beszélve!!!!! A Honda Civic,van egy szinten vele talán max,amit úgy huszon éve csiszolnak,vagy 8 generáció óta!!!
    A Hunyadiak,motorjai is nagyon rendben vannak,a Dieselek is egyre jobbak,és láncos vezérlésűek,nem véletlen…
    Ja és már fejlesztik a 9 gangos automatájukat.. Na meg a semmiből van hibridjük mindjárt,és elektromos kocsijuk is! Kia Optima,formailag,és technikailag is ok..Meg az elektromos gépeket is tesztelik.
    Figyeljetek csak oda,,ezek gyorsan tanulnak,megbízható,és jó minőség..
    P…………

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Azért azt se felejtsük el,hogy könnyű az innováció szélárnyékában autózni!A koreaiak nem sokat foglalkoznak újítással.Hacsak a karosszéria tervezést nem vesszük annak.Lásd Veloster,ami szerintem,finoman szólva is túlzás.Mikor először láttam hátulról,az úton,az volt az érzésem hogy a tervezők beszívtak.A kemény 136 lóerőről nem is beszélek .Izomautó:)

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Éppen erre próbáltam célozni,a magam fura gondolatmenet leírásommal,de látom Combi nem érti.Én meg most azt nem értem, amit ő akar elmondani. 🙂

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Hali!
    –Daninak üzi:,hogy “vannak mindég kivételek”,na jó,persze sok jó olasz,és francia gép van.
    De ha olvassátok a népítéletet,akkor japánt vagy németet vesztek!
    Na,igen,és Koreait. Lassan utolérnek mindenkit .Be kell vallani egyre jobbak.
    Látjátok lehet gyorsan tanulni,és jót csinálni mint a Kia,és Hunyadik.
    Ami ugye a franciáknak nem jött össze 100 év alatt sem,azt Korea cirka 20 év alatt jobban tudja.
    Japánt ügyesen másolták Kiáék..
    Következő feltörekvők India,és Kína,igaz ott még vannak minőségi hibák rendesen.
    De ha ráéreznek az ízére,csinálhatnak valami hasonlót mint “Hunyadik”.
    Der Milan-nak—Corsára visszatérvae,az OPC 190 ló körül stabil,és jól megy.
    Persze a C corsa alkalmatlanabb a stabil vezetésre,de a D corsa,már nagyobb előrelépés,minden szinten.
    Jobb futómű beállítás,stabilitás,fékek,nagyobb kerekek,komolyabb szerkezet,masszívabb,stabilabb,és persze nehezebb.
    P………….

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Nem értem..kocsisort csak az Andrássy úton lehet előzni?Autópálya, vagy pl, a 71-es elkerülő (711) nem jó?
    Youtube-on meg találsz videókat 1.3-as CDTI Corsákról.Sajna nem mindenkinek jut eszébe videózni, így nekem sem.. Pláne mert egy jaszkarizó köcsög Borás indokolatlanul lassan haladt végig a litéri elágazótól Fűzfőn keresztül, de megelőzni nem engedte magát, hanem elkezdte nyomni neki.
    A 711-esen meg öcsémet ütöttel a 11 éves lánya, hogy “apa ne szórakozz előzd már meg..” 🙂
    Muter meg annyit mondott: “fiam, mindjárt hányok”

    Ennyi a történet…

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Heló!
    Én nem tudom, hogy volt e már francia kocsid de csak annyit mondanék, hogy egy 1992 Renault Clio van a “birtokomban” és a 20 év alatt semmi gond nem volt az elektronikájával!!!!

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    “bőségés és kemény székletet garantál, és hatalmas orgazmust mikor 5 személlyel 200-zal [b]előzöd a kocsisort[/b] 🙂 és közben a kocsi hátuljára mutatsz hogy 1.3 CDTI.”
    Még inkább,ha mindezt az Andrássy úton teszed!:) Volt már kisautóm, meg Opel is,éppen erre alapozva kérek mindenkit,hogy a fent leírtakat,ne próbálja ki.:)Vagy ha mégis,kérem szóljon előre,hogy felvételt készíthessünk az eseményről.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Hali!
    Jó motor az tuti,de én maradnék a gyári értékeknél.
    Lehet választani,68-75-90-95 Lóval,ez bőséges,és karosszéria választék is akad,más márkákat is ide számítva.
    Nos az olasz elektronikát minden kocsiban,gyengébre értékelik,de még mindég jobb mint a francia.
    P………..

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Na, pont ez a motor volt az Opel Speedsterben ami megdöntött vagy 20 világrekordot.Az 113 lóerőre volt tuningolva.
    Amúgy szerinted mi a különbség a régi C Corsa és az újabb D Corsa ugyanezen motorjainál?Az egyik 68, a másik 95 lovas…Csak a vezérlő elektronika, és a turbonyomás.
    Maga a komplett blokk, ugyan az 🙂 Szóval a régi az bírja a tuningot, sőt még a 95 lovast is lehet feljebb nyomni 🙂
    Csak a környezetvédelmi határértékeket lépjük túl ezáltal.Na jó csökken az élettartama a maximális teljesítmény környékén (113Le), de 24 órás teszt alatt a Speedsterben teljesített 250km/h-s feletti sebességet is 🙂 Az átlag is 200 felett volt, szóval nem olyan xar motor ez 🙂

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    “De a Fiatokban Magnetti-Marelli elektronika van( Opelben,Boss,vagy Simens!),és a gyártásminőség se a legjobb olaszéknál..”

    Ennek azért fussál neki még1x!
    Ugyanis már a régebbi Fiatokban is Bosch elektronika volt! A Punto II-ben is és a Grande Punto-ban is, ami ugye belül egy Corsa D…

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Hali!
    3-4 évesen már szinte féláron juthat az ember jól felszerelt 1.3 CDTi-hez,sok márka közül.
    Azok még elfogadható kilométeresek,és nem lelakottak.
    Az enyém is most egy hasonló D corsa lett 4. éves,és a a régit a C corsát beszámolták..
    Ha vezettett a szevízkönyv hitelesebb vagy,és alkuképesebb.Javasolt olaj 5W-40!!!Full szintetikus,,a márkája tök mindegy,csal long life legyen…
    Chiptuningot nem javasolok,nagyon csökkenhet az élettartama,és a fékbetét,meg gumi csere is gyorsan esedékes lehet tőle.
    Amúgy a fékbetétek is el mennek normálisan márkától függően,vagy 80-120 ezret.
    Hali.
    P.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Tudom mindig öcsémmel példálózok, de hát ő a jampi a családban 🙂
    Szóval ő vett 2008-ban egy 2006-os évjáratú C Corsa CDTI Silverline Editiont 1.8 milláért..szóval van aki szeret bukni rajta.(digit klíma, tempomat stb..)
    Neki gyenge volt a 68 lovas motor és beledurrantott egy chiptuningot 100 lóerőre.
    Na az aztán mosolyt csal az arcra, bőségés és kemény székletet garantál, és hatalmas orgazmust mikor 5 személlyel 200-zal előzöd a kocsisort 🙂 és közben a kocsi hátuljára mutatsz hogy 1.3 CDTI.
    Normálisan hajtva a fogyasztás 4-5 liter közötti, de mikor odataposol neki és belelök az ülésbe a 260 Nm, a kormányt meg ki akarja tépni a kezedből 1400-as fordulatnál.Külföldre jár hetente, immáron negyedik éve van meg a kocsi, olajcsere, vezérlés, és fékcserén, izzitógyertyákon kívül más nem volt..Ja de, elütött egy nyulat, és ezért hűtő és első idomot kellett cserélni.
    Teljesítmény-köbcenti-fogyasztás szerintem jó arány, a felszereltsége kiváló, bár nem tudom miért nem tesznek hátra is elektromos ablakokat,nekem egyedül a váltójával vannak problémáim (kicsit akadozva jár), és az elektronikus gázpedállal, mert furán műkszik.Kicsit rálépsz indul, majd nem történik semmi, majd újra műkszik…Télen hóban is jó a tapadása,fékjei kiválóak, nem zörög az utastérben semmi, mondjuk egy könyöklő elférne még, és a “hifi” is gyengécske benne….

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    [i]“de fiatal használt vezetett szervízkönyveset javaslom,”[/i]

    Persze, csak ki az aki vásárlás után 1-1,5 évvel 2 milliót bukva rajta eladja.

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Ja!
    Újonnan tényleg drága,de fiatal használt vezetett szervízkönyveset javaslom,az jó vétel,bármiből ezzel a motorral,kivéve Puntó,és Linea..:-(

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    BUÉK!
    C corsát 190 ezret hajtottam,69Lovas 1.3CDTi-vel! Nagyon jó,4-4,5L fogyaszt óvatos használattal.
    Nemrég sikerült egy használt D corsára cserélnem,az első ecoflex.1.3 CDTi 75Lovas,5 sebességes..
    Még csak 5e km vezettem,de hasonlóan nagyon jó.4,3-4,8L Fogyi Diesel..Persze nagyobb,és nehezebb..
    Szóval van tapasztalatom,és összehasonlítási alap.
    A D corsa nagy,tágas,kényelmes,csak kevésbé átlátható,és kicsit ráz,kemény a rugózása.
    Persze az enyém még nem a ránc felvarrott,de a D a C-hez nagyon nagy előrelépés,és teljesen új dimenzió.Marha jó az újabb fékje is.
    A C hibái ha valakit érdekel: 2x generátorfelújítás,és 1x önindító,1x kormányműújítás(figyeljetek nagyon a gumiharangokra!),hátsó lengéscsillapítónak úgy 150 ezer km után el folyik az olaja,de nem nagy pénz,és akár csere nélkül is át megy még a vizsgákon,persze ha nem után futózol!
    Ja meg pár gumi vízcső eldurran,elöregszik,úgy 6 év után,figyeld a vízhőfokmérőt,és azonnal le kell állítani,akkor semmi gond nem lesz.Sajna az újban nincs,vízmérő..
    Nagyobb baja sose volt,és remélem az újabbnak se lesz 190 ezer km alatt…:-)
    Tehát Corsa a jobb szerintem. Na meg a Suzinak,Indiai gyártású a motorja,ottani anyagból,ottani motor összeszereléssel! 🙁
    De maga a konstrukció közös,és jó.Persze be vallom nekem a motor a lényeg,és a Suzival is ki békülnék,nagy duzzogva! 🙂
    Családiasabb a Corsa,de ha lenne pénzem az Astra lenne a sztár.Nekem tatás vezetésel elég is lenne.
    Ez a motor sok más autóban is elérhető,és nagyon ajánlom.
    Ha karbantartott,nem lesz vele gond,vagy 300-400 ezerig.
    Eredetileg is minimum 250 eres bármiféle terhelés kibírására tervezték,akár haszongépjárműbe is,nagyobb megbontás nélkül..
    Persze Fiatokat kerülném,esetleg a Panda,az nagyon megbízható.De a Fiatokban Magnetti-Marelli elektronika van( Opelben,Boss,vagy Simens!),és a gyártásminőség se a legjobb olaszéknál..
    Bátran vegyétek vigyétek.De csak tatás,reál tempó mellett.
    Kompromisszum készeknek,jó fogyasztás a jutalom.Igaz,tisztelt cikk író urak?
    Hali. Peta

  • 2017.10.31. at 06:01
    Permalink

    Én ezt a Swiftet használtan venném meg, ha már számít a spórolás. Szerintem sok hirdetés van alig használt elsőgazdás Suzukiból. Az a 20 lóerő meg orvosolható a Swiftben is gyorsan(chiptunning), hiszen ugyanarról a motorról van szó a két kocsi esetében

Vélemény, hozzászólás?