21 colos alufelnikkel debütált a Lada Niva utódja

Lada 4x4 Vision: már-már holdjáró a Niva utódja

A Lada a Moszkvai Autószalonon mutatta be a 4x4 Vision tanulmányautót, ami az 1977-ben debütált, ma már 4x4 névre hallgató Niva utódja lenne.

Itt a Lada, ami minden eddiginél sikeresebb lehet, a 4x4 Vision persze még csak tanulmány

Nagy kérdés, hogy mikorra érik szériamodellé, ahogyan az is, hogy akkorra mennyire fog önmagára hasonlítani a Lada 4x4 Vision. Egy viszont biztos: az eredeti 4x4-re, azaz a Nivára csöppet sem hasonlít a Moszkvai Autószalonon debütált koncepciómodell. Génjeit alighanem legalább annyira a konszerntárs Dacia Duster, mint a 4x4 adja, minő szerencse, hogy van is cikkünk, ahol a már ötajtósított Niva, akarom mondani 4x4 és a Duster együtt látható.

Hirdetés

Hátsó lökhárítója mintha két kipufogóvéget is mutatna, pedig nem, csak a műanyagot formálták frappánsan

A 21 colos alulfelnikre állított 4x4 Vision természetesen hozza a mai Ladák X-motívumát, divatos karosszériája mögött narancs- és fémszínű betétekkel, valamint teljesen digitális műszerblokkal bolondított az utastér. Van itt kérem kétzónás automata klíma, LED hangulatfény, panorámatető és vágott aljú, háromküllős kormánykerék is. Ami a műszakiságot illeti, a koncepció 4,2 méter hosszú, amivel a mai ötajtós 4x4-nél 6 centivel hosszabb, a Dacia Dusternél azonban 14 centivel rövidebb. A hajtásláncról egyelőre csak annyi infó tudható, ami a fotókról látható: a váltó automata lenne, a gyártó pedig csak annyit árult el, hogy az egész hajtás jövőbe mutató lesz.

Divatos, csakis digitális kijelzőkkel kommunikáló a beltér

"A jövő Ladáján dolgozunk, a 4x4 Vision által azt a potenciált kívántuk bemutatni, hogy a legendás Lada 4x4/Niva milyen potenciával rendelkezik egy egyedi, meggyőző, erőteljes és energikus szabadidő-autóhoz" - nyilatkozta a márka dizájnigazgatója, Steve Mattin. Tegyük hozzá, hogy szavaiból nagyjából annyi a fontos, hogy valóban mutatós SUV-t (pontosabban koncepciót) készítettek, a több mint 40 éve gyártott, terepen bajnok széria nevével pedig valóban jó fogadtatása lehet, hiszen a piacon eleve harmadrészt ebből a kategóriából vásárolnak ma már a kuncsaftok. Terepen biztos nem lesz olyan jó, mint a régi/mai, de ha ilyesmi SUV-val rukkolnak elő az oroszok, az - egy eltalált árral - minden jelenlegi modelljüknél sikeresebb lehet.

Az ötajtós hátsó ajtajai hátrafelé, középső tetőoszlop hagyása nélkül nyílnak - itt, a koncepciónál

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?