21%-kal lettek tisztábbak 10 év alatt a dízelek

Egy évtized alatt csaknem negyedével csökkent a dízelmotorok emissziója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A brit autógyártók és autókereskedők társaságának felmérése szerint 21 százalékot javult a dízelek károsanyag-kibocsátása 10 év alatt. Ne szidjuk őket!


Egy friss tanulmány szerint 2003-hoz hasonlítva 2013-ra 21 százalékkal csökkent a dízelmotoros autók kipufogógázból mért emissziója. A brit autógyártók és kereskedők társasága (Society of Motor Manufacturers and Traders, SMMT) szerint majdnem ekkora eredmény az is, hogy ehhez a javuláshoz 27 százalékkal takarékosabb üzem társul. A javulás oka egyszerű, a precízebb befecskendezés a tökéleteshez közelebbi égést tesz lehetővé. A common rail rendszerek elterjedése a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előírásoknak is köszönhető, nem csak a teljesítmény hajhászásának. A károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez elengedhetetlen a részecskeszűrő, de start-stop rendszerek is segítik a folyamatot. A jövő a dízelhibrideké lesz, velük könnyen el el lehet érni a toxikus gázok folyamatos csökkentése mellett a 2020-ra előírt 95 g/km CO2 értéket is.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Ne haragudj, nem a háborúság kedvéért, de két kolléga az reprezentatív… Egyébként azzal indítottam, hogy a környékünkön nincs autópálya, ami [i]elképzelhető[/i], hogy javítana a dolgon.

    Ha hiszed, ha nem, esztergályosok és autószerelők a környékünkön már rutinszerűen gyártják és építik be a csonkokat, megkerülővezetékeket és szoftverokosításokat az EGR és a DPF kiiktatásához. Olvass végig bármilyen márkafórumot, tutira halomban bukkanni fogsz ilyen esetekre. És nem a bontószökevényekről beszélek, ez kimondottan a garból kicsúszó, új technológiás autók rákfenéje:
    – Főnököm újonnan vett Zafirája 100e km után (közben egy garos tisztításon túl volt) veszítette el a részecskeszűrőjét.
    – Audis munkatársé 220e km-nél halt meg (5 éves az autó), 750! ezer lenne a csere -> kukába vele.

    Szóval kicsit finomabban a hangzatos ítéletekkel.

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Azért ez annyira demagóg duma, hogy tényleg kár volt ideírnod. Kicsit kiabáljál már a tehenek fingása miatt is, mert az meg az üvegház hatásért felel.

    És én még csodálkozom, mikor idióta juropéjerek az akácfát akarják kiirtani, mint globális veszélyforrást. Pedig a hozzád hasonlókkal kellene kezdeni, mert a szellemi atomcsapás te vagy baszod.

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Egyszerűen nem értem, hogy ezt a sok sületlenséget honnan veszitek? Két kollégámnak is koromcsapdás dízele van, mindkettőben kétszázezer km. felé megy az óra és egyikben sem volt még semmi baj a DPF-el pedig sokat használják Budapesten.
    Olyan ostobaságokat firkáltok, hogy ha a kutya megenné, megveszne tőle.

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Milyen az időjárás San Diego-ban ? Továbbra is front van ? Vigyázz ne zaklasd fel magad túlságosan, tudod az sem tesz jót a hosszú életnek !
    De hát megértelek, rajtad kívül továbbra is alig akad értelmes ember, nehéz lehet ezt a keresztet cipelni és nyílván magányos is lehet az ember ha nem talál magához méltó tárgyaló partnert ….
    😎

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Ez az állítás persze akkor igaz , ha nem garanciális az autó ugyan is ilyenkor a szerviznek kötelessége cserélni megjavítani a kocsit … viszont az tény hogy nálunk a megkímélt 100.000 km et futott valójában már jóval 250.000 feletti futásteljesítményű nyugatról behozott kocsik jó nagy többségében nem csak a részecskeszűrő de még az EGR szelep is ki van iktatva … ilyen módon kb annyira környezetszennyezők mint egy Euro 1 es Ikarusz csuklós busz !!! Volt itt egy cikk nemrég az EGR szelepről meg kell csak nézni a hozzászólásokat 10 tulajdonosból 9 nél nem működik mert vagy ledugózták vagy kiszedték !!! A rendőrségnek szúrópróbaszerűen ellenőrizni kellene a diesel autókat és a 3.5 tonna alatti tgk-kat is !

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Csendben jegyzem meg: a környékemen a részecskeszűrős dízelek kb. 50%-ában kiiktatták a részecskeszűrőt, mert egyszerűen eltömődik. Városi és rövid távú forgalom gyorsan kivégzi őket, ebben sokat “segít” az a tény, hogy sem információt nem ad, sem beavatkozási lehetőséget nem biztosít a kiégetési ciklussal kapcsolatban az elektronika.

    Borzasztó tiszták lehetnek így….

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    [i]“A brit autógyártók és autókerekedők társaságának felmérése szerint 21 százalékot javult a dízelek károsanyag kibocsátása 10 év alatt. Ne szidjuk őket!”[/i]

    Istenem, meddig kell olvasni még az ilyen félhazugságokat? Tehát ha valami 21%-al javul akkor ne szidjuk? És mindezt az autogyártók és autókereskedők akarják velem megetetni? Azt miért nem teszik hozzá a tisztelt autóból élők, hogy az akármilyen behazudott javulás ellenére több százezer ember pusztul el vagy nyomorodik meg minden évben az undorító koromdízelek miatt? Szóval akkor ne szidjuk ezt a hullagyárat? Mit csináljunk helyette, vigyorogva-nyáladzva tapsikoljunk ennek a kátprázatos temetőtöltésnek?

    [i]“A jövő a dízel hibrideké less…”[/i]

    Hát persze, más nem is lehet, vegyünk egy halott koromdízelt ami önmagában is drága és teljesen halott, csináljunk belőle hibridet, ami így még drágább lesz és ugyanúgy halott (lsd. pl. a katasztrofálisan megbukott pözsó féle szerencsétlenkedéseket).

    Jó lenne, ha az autonavigátorra visszatérnének az értelmes cikkek, mert ez minden csak nem az.

  • 2017.10.29. at 10:40
    Permalink

    Én meg pont azt olvastam máshol, hogy a durvuló normák mellett kb még egy EURO kategóriáig éri majd meg gazdaságosan dízelt gyártani, utána kiszorulnak majd az alsóbb kategóriákból. A nagyobb energiasűrűség miatt úgyis még jobban lesz adóztatva hamarosan (jogosan).

Vélemény, hozzászólás?