21 új modell, ami 2021-ben érkezik
Ezzel a 21 új autóval már biztosan találkozhatunk 2021-ben
A világjárvány ellenére sem estek vissza a gyártók fejlesztései és a gyártási kapacitás sem jelentősen, így 2021-ben is legalább annyi új modellt mutatnak majd be, mint tavaly, és számos már debütált is megérkezik a piacra.
Alfa Romeo Giulia GTA. Bár 2021 rogyásig lesz új villanyautókkal, örülhetünk, hogy valódi mechanikai elemekből lóerőket gyártó sportautókból sem lesz hiány. Az egyiket épp az Alfa Romeo hozza, méghozzá a Giuliából. A GTA és GTAm modellek könnyítve, erősebb motorral, keményebb futóművel érkeznek kimondottan versenypályára is alkalmas technikával.
Audi e-tron GT. SUV-ja után 2021-ben sportos szedánt, vagy négyajtós kupét is piacra dob az Audi az e-tron modellcsalád részeként. A GT leginkább a Porsche Taycannal közös elemeket fogja használni elöl-hátul villanymotorral és kétfokozatú váltóval. Teljesítményben el fogja érni a 600 lóerőt.
BMW iX. Villanyautókból nem lesz hiány a BMW-nél, érkezik a sportos négyajtós i4, nem kizárt, hogy a szedán i3-at és még az i7-et is láthatjuk 2021-ben, de ami biztos, hogy az új éra első villanyautójában fogunk ülni év végén, ez pedig az iX. 100 kWh-s akkumulátorával 600 kilométerre lehet képes, két villanymotorja összesen 500 lóerős és ritka földfémektől mentesen készülnek el, vagyis a fenntartható jövőt szolgálják.
BMW M3/M4. Sportmodellek között is az egyik leginkább várt páros az új M3/M4. A márka ezeknél a modelleknél is bevezeti az új M xDrive összkerékhajtást, de csak opcióként az erősebb, Competition modellekhez. A 3,0 literes soros hathengeres turbós benzinmotor 480 lóerős alapkiviteléhez kézi váltót adnak, opcióként nyolcfokozatú automatát, az erősebb 510 lóerős Competition mindenképp automata váltót kap. A kiváló vezethetőség garantált, ahogy a sorhatos hangélménye is.
Cupra el-Born. Különleges sportos elektromos autóként érkezik a Cupra első villanyos modellje. A VW elektromos platformjára épülve csak hátsókerékhajtású lesz és nagyobb akkumulátort kap a konszerntársakhoz képest. 500 kilométerre ígérik a hatótávolságát, aminél talán fontosabb és hihetőbb, az pedig a gyorsulása, ami 2,9 másodperc 0-100 km/h-ra, amit elektromos motorból könnyen hozni tud majd. Kérdés, hogy egy családi egyterűnek tűnő autóban ez milyen érzés lesz. Kíváncsian várjuk!
Dacia Spring. Az újautó-piac legolcsóbb elektromos autójaként érkezik az alig 4 méteres Dacia Spring. A hazai előrendelés már októberben megkezdődött és az első 100 foglaló 4 millió forint alatt csaphatott le a kis helyváltoztató eszközre. 43 lóerejével nem lesz épp erős, sem gyors, ellenben 220 kilométerre elegendő hatótávot fog biztosítani.
Dacia Sandero és Logan. A népszerű kisautó következő generációja már a kereskedések küszöbén várja a piaci bevezetést. A Sandero és a Logan új alapokra került, a szélesebb padlólemez jobb arányokat adott az olcsó modelleknek, amik alapvetően változtatták meg a karakterüket. Ismert motorokkal, csinosabb vonalakkal és jobb anyagokkal érkeznek, vélhetően továbbra is verhetetlen árral a kategóriában.
Ford Mustang Mach-E. Első teljesen elektromosnak tervezett autóját a Mustang brand név alatt képzelte el a Ford és a márka rajongóinál úgy tűnik, ez be is jött. Pedig a Mach-E nem sportkupé, még csak nem is szedán, hanem egy ötajtós crossover két villanymotorral és akár 600 kilométeres hatótávval. Lassú éppen nem lesz, a GT csúcsverzió 4 másodpercen belüli 0-100-as sprintre lesz képes.
Hyundai i20N. Érdekes, hogy épp a Hyundai lép számára új piacra egy sportos modellel. Érkezik az i20N, mely a 2020-ban piacra került új i20-ból épül, motorja 1,6-os négyhengeres turbós benzines 204 lóerővel, melyhez kézi váltó társul. A könnyű apróság 6,7 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, de épp mérete és súlya, valamint keményített futóműve miatt leszünk kíváncsiak arra, mire lesz képes kanyarban. Az ilyen apró hot hatch-ekből egyre kevesebb van, örülünk, hogy ezt a Hyundainál is látták.
Hyundai Kona N és facelift. Érkezik a népszerű Kona frissített külsejű és technikájú ráncfelvarrott változata. A megújult külső mellé pedig bővül a kínálat sportos N-Line kivitellel, valamint már készül a valóban sportos Kona N is. 2,0 literes benzinmotorra és alapból 250 lóerős teljesítményre számíthatunk, vagyis az i30 N hajtásláncát kaphatja. A Kona N közvetlen ellenfele lehet a Ford Puma ST-nek, igaz, annál erősebb lesz és vélhetően automata váltót is kaphat.
Hyundai Ioniq 5. Új modellkínálatot indít 2021-ben a Hyundai, Ioniq néven találjuk majd a dedikáltan elektromosnak készült modelljeit. Ezek első példánya lesz az Ioniq 5, mely külsőre a tavaly mutatott Hyundai 45 tanulmányautóra fog hasonlítani. A minimalista dizájn mögött közel 500 kilométeres hatótávot ígérő kis crossover bújik meg, vélhetően belül is egészen más dizájnnal, mint amit a márkától megszoktunk.
Mercedes-Benz EQA. Modelldömping várható a Mercedesnél és éppen ezért nehéz is kiemelni egyet, de talán az EQA áll a legközelebb a bemutatóhoz. Ez az A-osztály méretű elektromos modell akár 400 km-es hatótávolsággal is érkezhet, de még konkrétumokat nem árult el a gyártó. Mellette érkezik az EQB, az EQE és az EQS is, vagyis komplett elektromos modellkínálattal való bővülést várhatunk a csillagos márkánál.
Mercedes-AMG GT 73 EQ Power+. Nem csak az elektromos modellpalettára koncentrál a Mercedes, az AMG-nél készülnek az izmos modellek, köztük egy trónbitorló a négyajtós GT-ből. A Porsche Panamera hibridet kergetné meg vele a csillagos márka, persze a cél a jobb köridő a Nordschleifén, amihez elektromos rásegítésű duplaturbós V8-cal készül a gyártó 800 lóerő körüli teljesítménnyel és 3 másodpercen belüli 0-100-as gyorsulással.
Nissan 400Z. Sajnos ezzel kapcsolatban a gyártó szinte azonnal leszögezte, hogy európai forgalmazásra ne is számítsunk, ezzel együtt is érdemes megemlíteni. A 400Z ugyanis egy olyan hagyományt folytat a Nissannál, aminek az autórajongók örülhetnek, bármelyik földrészen is jelenjen meg az új modell. Duplaturbós V6-os benzinmotorral, hátsókerékhajtással, klasszikus csapotthátú kupé karosszériával és hagyományőrző jegyekkel érkezik.
Nissan Ariya. Nem csak a sportmodellekre koncentrál a Nissan, hanem a jövőre is, ami persze már Európának is szólni fog. Bár az Ariya egyelőre csak tanulmány, számos ponton már sorozatgyártásra érettnek tűnik és a Leaf mellé a népszerűbb, crossover kategóriában is érdemes lehet elektromos autóval jelentkezniük, így bár az Ariya még nem hivatalos, vélhetően fogunk rajta látni rendszámot hamarosan.
Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered. Új sportos részleget nyitott a Peugeot, aminek az első modellje rögtön a márka történelmének leggyorsabb autója, az 508 PSE. Gyors és sportos, de mindezt plug-in hibrid hajtáslánccal érték el, egy 200 lóerős benzinmotorral és két 110 lóerős villanymotorral. Az összteljesítmény 340 lóerő, és szedán, valamint kombi karosszériával is elérhető lesz.
Renault Arkana. Crossover is, kupétetős is, hibrid is lesz belőle, az Arkana igazi közönségkedvencnek ígérkezik. Már csak azért is, mert a slágermodell Captur alapjaira épül, méreteivel kényelmes használhatóságot ígér városban is, turbós benzinmotorjai mellett pedig az új E-Tech hibrid hajtásláncokat is megkapja.
Renault Megane eVision. Egyelőre csak tanulmányautóként láthattuk, de feltűnően sok részletet árult el róla a gyártó, ami a Nissannal való közös fejlesztés alapján igaz is lehet. Ezek szerint az elektromos kompakt modell, mely a Megane mellé érkezne, nem helyette 30 centivel lenne rövidebb nála, de több helyet kínálna az utastérben. 60 kWh-s akkumulátorában 450 kilométerre elég áramot tárolhat, teljesítménye pedig 217 lóerő és 300 Nm nyomaték. Töltése 130 kW-os oszlopról is megoldható, amivel a 80%-os töltöttség megvan fél óra alatt.
Opel Mokka. Az első teljesen PSA fejlesztésű Opel modell, melynél már nem is szóltak közbe az Opel korábbi tervei. A francia alapokra épült kis crossover már a márka új arculatát hozza, a határozott vonások mögött pedig még lesz lehetőség hagyományos hajtáslánc, akár dízelmotor választására is. A legérdekesebb viszont mindenképp az elektromos Mokka lesz 136 lóerős villanymotorral és 320 kilométeres hatótávolsággal.
Skoda Enyaq iV. A Volkswagen új elektromos platformjára a konszern több márkájánál is készül elektromos egyterű crossoveres jegyekkel. Az ID.3-mal közel egyidőben mutatkozott be például a Skoda első elektromos autója is, ám a piacra csak 2021-ben érkezik meg az Enyaq. 500 kilométeres hatótávolsággal és a márkától megszokott praktikummal és minőséggel érkezik számos új és modern megoldással, online kapcsolattal és kategóriájában vélhetően remek árral is.
Volkswagen ID.4. Ebben az esetben is nehéz kiemelni egy modellt, mert a Volkswagen is telíteni fogja a piacot elektromos autókkal 2021-ben. Közülük a leghamarabb az ID.4 fog megjelenni, de már tesztelik az ID-5-öt, a hétüléses ID.6-ot és érkezik kombi is, a Space Vizzion, valamint Touareg-szerű SUV is a Roomzz tanulmányautóból építkezve. Mind ugyanarra az építőkészletre, alapvetően hátsó, bizonyos modelleknél hátsó és első villanymotorral fognak készülni.