245 km/órát megy a legkisebb Audi
Ereje helyett példányszámával limitált az Audi A1 quattro
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Limitált szériával koronázza A1 modellsorát az Audi. A mindössze 333 példányban Ãgért 2,0 literes turbós 256 lóerÅ‘s.
Csakis gleccserfehér szÃnben, fekete betétekkel jön az A1 quattro, 18 colos kerekei turbinalapátot formáznak
Ez lesz az első A1, ami kétoldali kipufogóvéggel készül
Habár a mutatvány most nem olyan hű másolatot jelent, mint a 2010-es Párizsi Autószalonon bemutatott quattro concept és nem is olyan erÅ‘teljes, mint az idei GTI Fesztiválra készÃtett, 503 lóerÅ‘s A1 clubsport quattro tanulmány, velük ellentétben legalább megvalósul.
Sportülések és valódi alumÃniumbetétek az utastérben, opcióként MMI navigációcal
Sorozatmodell mondjuk az egyelÅ‘re csak A1 quattróként emlegetett újdonságból sem lesz, a szerényebb, közel egy éve megismert, szériamotoros A1 quattrókkal ellentétben ez a 2,0 literes, 256 lóerÅ‘s TFSI motorral hajtott verzió mindössze 333 példányban készül majd. Bemutatóját jövÅ‘ év januárjában, Detoritban tartják. Az S3-asból ismerÅ‘s, bár 9 lóerÅ‘vel visszafogottabb teljesÃtményű, közvetlen befecskendezéses benzinmotor 350 Newtonméteres nyomatékával 5,7 másodperces 100 km/órára gyorsÃtásra és 245 km/órás végsebességre képes. A hajtáslánc többi eleme nem más, mint egy precÃzen kapcsolható, 6 fokozatú kéziváltó, és a fronthajtású Audikból ismerÅ‘s, Haldex rendszerű, elektromos vezérlésű, hidraulikus működésű lamellás kuplungcsomaggal dolgozó összkerékhajtás.
Elöl újdonság a lámpák narancsos betétje, hátul a fekete háttérbe tett quattro felirat a különböztetés, bár azért vélhetően nem ezek lesznek a legfontosabb ismertetőjegyek
Az A1 quattro egyébként nem csupán motorjával tér el a többi A1-estÅ‘l, futóműve (3 cm-rel) ültetett, rugói keményebbek, kormányműve közvetlenebb áttételű, karosszériája pedig egyedi lökhárÃtókkal szerelt. A sorozat csakis fehér, néhol fekete betétekkel bolondÃtott fényezéssel és szintén fehér, turbinalapátra emlékeztetÅ‘ 18 colos alufelnikkel készül majd. Az abroncsok 225/35 méretűek, az elsÅ‘ féktárcsa pedig 312 mm átmérÅ‘jű. A clubsport quattróéra erÅ‘sen emlékeztetÅ‘ megjelenés felvonultatja a látványos, ezúttal két oldalra szerelt dupla hátsó kipufogóvéget, és jókora hátsó légterelÅ‘t is ad a jövÅ‘re, egyelÅ‘re ismeretlen áron piacra Ãgért izom-A1, ám valójában sokat józanodott a tanulmányhoz mérten. Utastere valódi alumÃnium-betétekkel vadÃtott, az opciós kÃnálat pedig mindazt tartalmazza, ami az A1-ben szerepel, egyebek mellett navigáció, xenonfény és nappabÅ‘r egyaránt kérhetÅ‘ lesz bele.