25 éves az Audi Hungaria, 24 éve indult a termelés Győrben

Motorok, autók, villanymotorok - az Audi Hungaria egyre több mindent gyárt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

25 évvel ezelőtt alapították az Aud Hungaria céget, egy évvel később indult a motorgyártás Győrben, a TT 20 éve érkezett, idén pedig villanymotorokkal és az új Q3-mal is bővül a győri paletta.


Jubileumi év az idei az Audi Hungaria számára: Az Audi pontosan 25 évvel ezelőtt, 1993. február 18-án alapította hivatalosan győri vállalatát. Azóta az Audi Hungaria sikertörténetet ír, amely ebben az évben is folytatódik. Az Audi Hungaria két területen is új korszakba lép jubileumi évében: az év második felétől Győrben készül az új Q3, a vállalat hosszú távú sikerességét pedig a e-tron hajtó villanymotorok gyártásával kívánják biztosítani. A vállalat alapítása óta az Audi Hungaria összesen 33 294 371 motort gyártott, amely 5,6 milliárd lóerőnek felel meg. 1998 óta 1 153 531 autó hagyta el a győri gyártócsarnokokat. Egymás mellé sorakoztatva az autók Győrtől egészen a szenegáli Dakarig érnének el.
Az Audi Hungaria a 2017-es évben is magas termelési volument ért el: a vállalat a tavalyi évben összesen 1 965 165 motort gyártott, köztük 1 073 998 három- és négyhengeres Otto-, valamint 404 796 négyhengeres dízelmotort. A vállalatnál 260 324 hanthengeres Otto-, és 174 352 dízelmotor készült. Az öthengeres turbómotor, amely sorozatban nyolcadszor nyerte el az „Év Nemzetközi Motorja“ díjat, 14 640 darab gördült le a gyártósorról. Ezen kívül 36 757 nyolc- és tízhengeres hajtómű készült Győrben, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során már 298 elektromotort is gyártott a vállalat. Ezzel az eredménnyel az Audi Hungaria továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára.
Hirdetés
A motorgyártásban a munkatársak nyolc termékfelfutást valósítottak meg, köztük a 20 literes CNG-motorét, amelyet az Audi Hungaria irányításával fejlesztettek. Az első Győrben gyártott CNG-motort az Audi A5 g-tron és az A4 Avant g-tron modellekbe építik be. 2017-ben az Audi Hungaria a Volkswagen Konszern 32 telephelyére szállította nagy teljesítményű és hatékony motorjait.
A motorok mellett természetesen autók is szép számmal készülnek a győri üzemben, tavaly összesen 105 491 Audi modell gördült le a gyártósorról. Az Audi A3 Limousine-ból készült a legtöbb, összesen 72 433 darab. Az Audi TT modellekből, amelyek 20 éve kizárólag Győrben készülnek, 17 568 Coupé-t, valamint 4606 Roadstert gyártott az Audi Hungaria. A vállalatnál 2017-ben 10 716 Audi A3 Cabriolet, valamint a sorozatgyártásra történő felkészülés során 168 Audi Q3 is készült. Emellett a tavalyi évben a munkatársak sikeresen elindították a sportos Audi RS 3 Limousine sorozatgyártását. A győri négykarikás modellek világszerte több mint 90 országba jutnak el. Legnagyobb piacaik 2017-ben ismét az USA, Nagy-Britannia és Németország voltak.
Az Audi Hungaria 2017. december 31-én 12 307 munkatársat foglalkoztatott. Idén további munkatársak felvételét tervezi a vállalat. A Q3 gyártásához nemrégiben egy új, 80 000 négyzetméteres karosszériagyár épült Győrben, ahol már 700 robotot helyeztek üzembe. A munkatársak is készülnek az új modell sorozatgyártására, számos szakmai tréningen és továbbképzésen vettek részt. Ami pedig a legújabb információ, ötödrészben kormányzati támogatásból, 6,15 milliárd forintból megvalósuló beruházással hoz létre új kutatás-fejlesztési központot (K+F) Győrben az Audi. Az e-motorok és új generációs belső égésű erőforrások kutatásával, fejlesztésével foglalkozó létesítményben harminc új fejlesztőmérnök kap állást. Az autógyártás, pontosabban a járműipar - jelentős részben az Audinak is köszönhetően - a magyar gazdaság zászlóshajója, amelynek termelési értéke tavaly - első ízben - meghaladta meg a nyolcezer milliárd forintot, ezzel az ipari kibocsátás 28,7 százalékát adta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?