250 km/h villannyal, 120 millió forintért
Mercedes SLS AMG Electric Drive
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Brutálisan megy, elképesztően kék, hihetetlenül elektromos, és kétszer annyiba kerül, mint az F1-es Safety Car: ez az elektromos hajtású SLS AMG Merci.
Nagyon kék, ugyanakkor nagyon zöld az SLS AMG ED
Négy villanymotorjának összteljesítménye 552 kW (750 LE) és 1000 Nm, és ezzel minden idők legerősebb AMG modellje, egyben a világ leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autója a Mercedes által most Párizsban bemutatott SLS AMG Electric Drive. Álló helyzetből 100 km/h-ra 3,9 másodpercre gyorsul, végsebessége pedig 250 km/h elektronikus korlátozással. Négy darab kompakt építésű villanymotor található kerekei mögött, a motorok maximális forgási sebessége 13 000 1/min, tömegük darabonként 45 kg. Hogy az utasok ne csak ezek vinnyogását hallják menet közben, a Mercedes hangmérnökei egyedi motorzajt szintetizáltak az autóhoz: sajátos hang jelzi a motor beindítását, erőteljes hangorkán a gyorsítást, egyenletes sebességnél viszont visszafogottabbá válik a professzionális hangrendszer 11 hangszórójából áradó menetzaj.
Három óra alatt feltölthető
Csak úgy suhan, hogy meddig, azt egyelőre nem árulták el
Az SLS AMG ED folyadékhűtésű, nagyfeszültségű (400 V) akkumulátorában 12 különálló modult alakítottak ki, melyek mindegyike 72 lítium-ion cellából áll, ezek össztömege 548 kg. Az akkumulátorból felvehető egyenáramot egyedi vezérlőrendszer alakítja a motorokat működtető háromfázisú váltóárammá, a villanymotorok melegedését két különálló hűtőkör akadályozza meg, és az akkumulátor is külön hűtést kapott. Az akkumulátort télen a köré épített fűtőszálak hozzák üzemi hőmérsékletre, extrém melegben pedig a légkondi is bekapcsolódik a cellák hűtésébe, ez az akkumulátor élettartamát is jelentősen megnöveli. A Mercedes által kifejlesztett otthoni fali töltő 22 kW-os gyorstöltő funkciója megegyezik a köztereken található gyorstöltő-oszlopok teljesítményével, így nagyjából 3 óra alatt a garázsban is teletankolható az autó.
Emissziómentesen, 3,9 másodperc alatt ér 100 km/órára
Tekintettel arra, hogy a négy villanymotor külön-külön is gyorsítható illetve fékezhető, az SLS AMG ED voltaképp négykerék-hajtású. Intelligens vezérlőrendszere ennek megfelelően mindig úgy osztja le a rendelkezésre álló teljesítményt a négy kerék között, hogy azzal stabilizálja a járművet kanyarokban, csökkentse az alul- illetve túlkormányzottsági hajlamot, segítse a kormányzást, növelje a tapadást és mindezek által minimálissá tegye az ESP illetve a kipörgésgátló ASR rendszerek beavatkozásának szükségességét. Az AMG Torque Dynamics névre keresztelt rendszer három eltérő alapbeállítással használható. A Comfort választandó kényelmes krúzoláshoz, ilyenkor a vezérlés kifejezetten úgy dolgozik, hogy a sofőrnek a lehető legkevesebbet kelljen gépészkednie menet közben. Sport módban valamivel dinamikusabbá válik az autó viselkedése, Sport plus módban pedig úgy osztja szét az erőt a kerekek között, mintha hagyományos hátsókerék-hajtású sportkocsiban ülnénk.
Az egész autó egy nagy KERS. Kerékméret elöl 265/35 R19, hátul 295/30 R20