250 km/órás legális gyorshajtás a pesti alsó rakparton

Itthon vezettük a Nissan Juke-R fenevadat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Budapestre is elért a Nissan Juke-R nemzetközi roadshowja. Azon szerencsések között lehettünk, akik vezethették a legkomolyabb versenygépeket is párbajra hívó crossovert.

A fene sem gondolta volna, hogy a tavaly ősszel Godzilla autójaként beharangozott Super Juke, majd az abból temérdek videón keresztül kibontakozó Juke-R miatt lezárják a budapesti alsó rakpartot. Pedig konkrétan így történt, ugyanis a kis túlzással eleve varacskos disznónak kinéző Juke-ból formált fenevad megvalósult. Ha valaki nem ismerné a történetet, a kőkemény sportkocsikat is lepipáló, idén már 550 lóerős 3,8 literes V6-os biturbó motorral hajtott, 100 km/órás tempóra 2,8 másodperc alatt érő GT-R motorjával és hajtásláncával, annak kétkuplungos, kormánykerékről kapcsolható 6 fokozatú robotváltójával építették meg a városjáró Juke egyedi kiadását. Az eddig elkészült - a homologizáció érdekében bal- és jobbkormányos kivitelben is létező - példányokba mondjuk még egy szerényebb, 485 lóerős változat került, ám az amúgy igen korlátozott, évi mintegy 20 példányos gyártásból már elérhető példányokat az 550 lóerős hajtja majd.

A vevők összetoborzása nyilván nem lesz nehéz, hiszen a Nissan amúgy is Juke-R fesztivállal turnézik épp. A legszerencsésebbek Dubajban, már idén januárban, versenypályán vezethették. Nekünk most - továbbra is igen szűk körben - adatott meg a lehetőség, hogy vezessük az átalakított aerodinamikai elemekkel, 20 colos RAYS alufelnikkel és méretes hátsó légterelővel, valamint diffúzorral brutálisan sportosan kinéző, de azért a kiindulási alapra kellően emlékeztető szörnyet.
Hirdetés

Ehhez a budapesti alsó rakpartot, egészen pontosan a pesti oldalon, a Margit hídtól északra fekvő részét - Carl Lutz rakpart - zárták le az esemény szervezői, s ott kordonok között egészen komoly gyorsulási pályát építettek. Szerencsére volt némi bemelegítés, egy kis eligazítás a pályáról, de ami fontosabb, a Nissan kínálatának egyéb sportos autóival lehetett felkészülni a közel félezer lóerős szörnyeteghez. Indulásként egy 190 lóerős Juke DIG-T-vel lehetett próbára tenni az összkerékhajtással és CVT automata váltóval 8,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást. Ennél azért sokkal komolyabb élmény volt a 370 Z Roadster 3,7 literes, 328 lóerős V6-osa által adott 5,5 másodperces 100 km/órára érés. A Juke-R-hez persze semmi sem fogható, a 3,7 másodperces 100 km/órára katapultálás ugyanis csak a kezdet, felette is változatlan dinamikával gyorsul, kormány mögé épített váltófüleire azonnal reagál, és nem utolsósorban a mintegy 2 kilométeres szakaszon akár végsebességét is megfutja. Sofőrként persze nincs idő a nagyobb számaival ráadásul mérföld/órára skálázott sebességmérőre nézni. Állítólag azonban megvolt a 150, mérföldben, azaz a 257 km/órás csúcsértéket is sikerült közelíteni. Már teljes meggyőződéssel leírhatjuk: a Juke-R bizony felveszi a versenyt a legkeményebb sportkocsikkal, sőt zömüket kegyetlenül le is pipálja, 4 másodperc alatti gyorsulási értékkel utcai autó nemigen büszkélkedhet.
Nissan Juke-R – műszaki adatok
  1. Saját tömeg: 1806 kg
  2. Hosszúság: 4135 mm
  3. Szélesség: 1910 mm
  4. Magasság: 1575 mm
  5. Tengelytáv: 2530 mm
  6. Nyomtáv elöl/hátul: 1586 mm/ 1598 mm
  7. Hasmagasság (legkisebb): 115 mm
  8. Végsebesség: 257 km/h
  9. Gyorsulás: 3.7 s
  10. Csúcsteljesítmény: 485 LE
  11. Csúcsnyomaték: 588 Nm


Bár az útszakasz egyenes volt, egy bójákból épített szlalompályán lehetett megízlelni a futóművek képességeit. A 115 mm-es hasmagasságú Juke-R-be tett, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű természetesen jóval többet tudott, mint az amúgy azonos elvű 370 Z-é. A GT-R-ből átvett kormányművel és az összkerékhajtással nagyon jól, kellően gyorsan lehetett terelni a bóják között, de nagy tempónál is precíz maradt az irányítása.
A vevők meggyőzésére nyilván nem lesz gondja a Nissannak a Juke-R kapcsán. A lényeg persze ezen túlmutató, hamarosan érkezik a Juke Nismo kiadása, mely a japán márka sportos modellsorát nyitja majd, A Nismo idővel olyasmi szeretne lenni, mint a BMW M kínálata. Ilyen nyitány után minden esély meg is van rá, az alapok adottak és egyáltalán nem rosszak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?