250 km/órás legális gyorshajtás a pesti alsó rakparton
Itthon vezettük a Nissan Juke-R fenevadat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Budapestre is elért a Nissan Juke-R nemzetközi roadshowja. Azon szerencsések között lehettünk, akik vezethették a legkomolyabb versenygépeket is párbajra hívó crossovert.
Szemből sokkal nem is különbözik az elöl álló Juke-R a mögötte látható kiindulási alaptól, vezetni azonban teljesen másként lehet, ilyen élményt, 3,7 másodperces 100 km/órára gyorsulást a legnevesebb sportautógyártók speciális modelljeitől kaphatunk csak
Ilyen sportkocsit még nem láttunk, a Nissan megcsinálta
Hátulról talán még brutálisabban néz ki a Juke-R, mint elölről
A vevők összetoborzása nyilván nem lesz nehéz, hiszen a Nissan amúgy is Juke-R fesztivállal turnézik épp. A legszerencsésebbek Dubajban, már idén januárban, versenypályán vezethették. Nekünk most - továbbra is igen szűk körben - adatott meg a lehetőség, hogy vezessük az átalakított aerodinamikai elemekkel, 20 colos RAYS alufelnikkel és méretes hátsó légterelővel, valamint diffúzorral brutálisan sportosan kinéző, de azért a kiindulási alapra kellően emlékeztető szörnyet.
Most legális volt a gyorshajtás, lezárták ugyanis a rakpartot
Ehhez a budapesti alsó rakpartot, egészen pontosan a pesti oldalon, a Margit hídtól északra fekvő részét - Carl Lutz rakpart - zárták le az esemény szervezői, s ott kordonok között egészen komoly gyorsulási pályát építettek. Szerencsére volt némi bemelegítés, egy kis eligazítás a pályáról, de ami fontosabb, a Nissan kínálatának egyéb sportos autóival lehetett felkészülni a közel félezer lóerős szörnyeteghez. Indulásként egy 190 lóerős Juke DIG-T-vel lehetett próbára tenni az összkerékhajtással és CVT automata váltóval 8,4 másodperces 100 km/órára gyorsulást. Ennél azért sokkal komolyabb élmény volt a 370 Z Roadster 3,7 literes, 328 lóerős V6-osa által adott 5,5 másodperces 100 km/órára érés. A Juke-R-hez persze semmi sem fogható, a 3,7 másodperces 100 km/órára katapultálás ugyanis csak a kezdet, felette is változatlan dinamikával gyorsul, kormány mögé épített váltófüleire azonnal reagál, és nem utolsósorban a mintegy 2 kilométeres szakaszon akár végsebességét is megfutja. Sofőrként persze nincs idő a nagyobb számaival ráadásul mérföld/órára skálázott sebességmérőre nézni. Állítólag azonban megvolt a 150, mérföldben, azaz a 257 km/órás csúcsértéket is sikerült közelíteni. Már teljes meggyőződéssel leírhatjuk: a Juke-R bizony felveszi a versenyt a legkeményebb sportkocsikkal, sőt zömüket kegyetlenül le is pipálja, 4 másodperc alatti gyorsulási értékkel utcai autó nemigen büszkélkedhet.
Nem feltűnő, hogy az egész motor közelebb került az utastérhez, el lehet férni a 485 lóerő, azaz a duplaturbós V6-os mögött
- Saját tömeg: 1806 kg
- Hosszúság: 4135 mm
- Szélesség: 1910 mm
- Magasság: 1575 mm
- Tengelytáv: 2530 mm
- Nyomtáv elöl/hátul: 1586 mm/ 1598 mm
- Hasmagasság (legkisebb): 115 mm
- Végsebesség: 257 km/h
- Gyorsulás: 3.7 s
- Csúcsteljesítmény: 485 LE
- Csúcsnyomaték: 588 Nm
Maradt a Juke műszerfala, de a kormány és a váltó, valamint a középkonzol érintőképernyője is a GT-R-ből van
Bár az útszakasz egyenes volt, egy bójákból épített szlalompályán lehetett megízlelni a futóművek képességeit. A 115 mm-es hasmagasságú Juke-R-be tett, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű természetesen jóval többet tudott, mint az amúgy azonos elvű 370 Z-é. A GT-R-ből átvett kormányművel és az összkerékhajtással nagyon jól, kellően gyorsan lehetett terelni a bóják között, de nagy tempónál is precíz maradt az irányítása.
A Juke-R mellett csak bemelegíteni jók: Nissan Juke DIG-T és Nissan 370 Z Roadster. Amúgy persze mindkettő kiváló...
A vevők meggyőzésére nyilván nem lesz gondja a Nissannak a Juke-R kapcsán. A lényeg persze ezen túlmutató, hamarosan érkezik a Juke Nismo kiadása, mely a japán márka sportos modellsorát nyitja majd, A Nismo idővel olyasmi szeretne lenni, mint a BMW M kínálata. Ilyen nyitány után minden esély meg is van rá, az alapok adottak és egyáltalán nem rosszak.