267 km/órával sem lehetett utolérni az öreg Opel Astrát

Meghökkentő verseny az ukrán autópályán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hihetetlen videó egy olyan Astráról, ami hivatalosan sosem készült, mégis létezik.


Az első, 1991-ben (az Év Autójának választott Kadett E után) bemutatkozott Opel Astrából még nem létezett OPC kivitel, az európai piacon 150 lóerős, 2,0 literes GSi verziója volt a csúcs. Készült azonban ennél is erősebb. Nem máshol, mint a rugalmassága miatt kis szériák, például magyar rendőrautók gyártására is alkalmas szentgotthárdi üzemben. Míg azonban a rendőrautók csupán 1,6-os benzinmotort kaptak, a dél-afrikai piacra szánt 200t S verziókba a Calibra, illetve a Vectra 4x4, 2,0 literes, 200 lóerős turbómotorja került, 6 fokozatú, abban az időben még az ilyen teljesítményhez is különlegességnek számító kézi váltóval.
Hirdetés
Minden bizonnyal egy ilyen, amúgy négyajtós Astrából átemelt blokkal teperő GSi szereplését láthatjuk a fenti, fedélzeti kamerával, hol máshol, mint Ukrajnában rögzített videón. Egy motoros épp hőbörög, hogy 100 km/óra alá kell lassítson az Astra mögött, az viszont nem hagyja magát leelőzni. A kétkerekűvel végül 267 km/óra sem elég az utoléréséhez. Szép eredmény, komoly utólagos tuninggal, 1,6 bar töltőnyomású turbóval, és állítólag 445 lóerővel. Ehhez képest még a gyáriak közül 280 lóerős teljesítményével és 250 km/órás végsebességével a legerősebb és leggyorsabb, Astra J alapú, szintén 2,0 literes, turbós Astra OPC is piskóta. A 200t S amúgy gyárilag 234 km/órás tempót tudott, de már megjelenésekor sem volt titok, hogy kis módosítással a 200 lóerő akár 250 km/órát is tudhatott, s a negyedmérföldes gyorsulásokon a BMW M3-asokkal is tartotta az iramot. Erre bizonyára nem gondolt a kamerás motoros.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 18:10
    Permalink

    Nem mai videó, régebben is felkapott volt, akkor is kamunak lett kikiáltva. A GSi-sek szeretik hangoztatni, hogy milyen jól megy az Astra, mivel csak 1000 kg, és 300 lóra komolyabb módosítás nélkül fel lehet húzni. Na most ez annyiban érdekes, hogy amíg a GSi-s barátom ( akinek szintén C20LET van a mocitető alatt ) mesélte, hogy pályán rá bír ragadni a Porsche Cayenne-ra, de azt elismerte, hogy a szélárnyék nélkül nem biztos, hogy ugyanolyan gyorsulást tudott volna produkálni.
    Amúgy tiszta matek az egész : az Astra legalább 4-5x olyan nehéz, mint a motoros, és csak 2, max 3x erősebb. Lehet akármilyen váltóáttétel, nem hinném, hogy ekkora súly/lóerőbeli fölényt képes lenne behozni 🙂

  • 2017.10.30. at 18:10
    Permalink

    Nem az én szemészemmel van a baj!!!! 22sec-nél valóban a motor órája mutat 170-et, de az autó jelenetősen távolodik!!! Sőt ha nagyon szörszálhasogató akarok lenni, akkor még amikor a motor 31sec-nél 260Kmh-val megy, akkor is még igencsak nő a távolság köztük! Azt pedig, már az előttem rosszul látó is megjegyezte, hogy a 110-120-al menő autókat milyen lassan hagyják el, miközben 267Kmh-val mennek??? De persze mindenki azt hisz el amit akar, vagy amit a szemorvosa engedi!?

  • 2017.10.30. at 18:10
    Permalink

    Kár hogy az Astra rendszámán bal oldalon BG felirat ás bolgár zászló látható…
    Jó megfigyelő valaki…
    Ukrajnában tudtommal autópálya sincs…

  • 2017.10.30. at 18:10
    Permalink

    Valami nem stimmel! 17sec-nél még 100-al megy, kb. 22sec-nél, meg már “állítólag” 270-el!!! Ez már nem semmi, csak szerintem nem igaz!
    Utána néztem egy “ótvar Ferrari 599 GTB Fiorano” 100-ról 260-ra 15,4sec alatt gyorsul!!!!!
    Na ennyit az Opelről!!????

  • 2017.10.30. at 18:10
    Permalink

    nekem van ismerősöm aki Kadett C Kupéba faragta bele a 2.0-ás turbomotort, ami hátsókerék hajtású kocsiba egész jó kis művelet volt…

    62-63-as kép..

    [url]http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=5061[/url]

Vélemény, hozzászólás?