2,8 másodperces gyorsulás utcai használatra. Nooormális?
Radical RXC: Le Mans versenygép közutakra
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kisebb autóépÃtÅ‘ vállalkozásoknak gyakran elgurul a gyógyszere, nekik köszönhetÅ‘en marad izgalmas az egész iparág.
Továbblép a Radical, Le Mans versenyautót épÃt pályára és közútra egyaránt
A Radical Xtreme Coupé szavakat tömörÃtÅ‘ RXC néven kerül piacra a brit sportkocsi-épÃtÅ‘ műhely legújabb autója, a cég közleménye közúti Le Mans versenyautóként utal az újdonságra.
Akárcsak korábbi autóikból, az RXC-bÅ‘l is épül versenyzésre optimalizált és közúti változat, jelenleg zajlik az utcai használatot lehetÅ‘vé tevÅ‘ európai tÃpusbizonyÃtvány beszerzése. A versenyautót január 10-én, Birminghamben fogják leleplezni az Autosport International kiállÃtáson, mÃg az utcai modell jövÅ‘ nyáron kerülhet piacra 89 500 fontos, azaz körülbelül 32 millió forintos vételáron, ami nem kevés, de még mindig jóval kedvezÅ‘bb, mint a például csak pályán használható Porsche 911 GT3 Cup 53 millió forintos beszerzési költsége. Az RXC különféle GT-versenyekre lesz nevezhetÅ‘, az utcait pedig amatÅ‘r versenyhétvégékre, nyÃlt napokra és élményautónak kÃnálja a Radical, adatai alapján ez utóbbinak biztosan nem lesz utolsó. [BANNER type="1"]
A hatalmas hátsó szárny valamint az elsÅ‘ és hátsó diffúzorok pont annyi leszorÃtóerÅ‘t termelnek, amennyit maga az autó nyom a mérlegen
4300 x 1960 x 1127 mm-es dimenzióival ez lesz az eddigi legnagyobb Radical, szerkezetét elöl és hátul az FIA elÅ‘Ãrásainak megfelelÅ‘en, acélcsövekbÅ‘l épÃtett ütközéselnyelÅ‘ biztonsági zónák alkotják, karosszériája kompozit műanyagokból készült, és elöl-hátul kettÅ‘s keresztlengÅ‘karos futóművek támasztják alá. A 900 kg-os önsúlyú autót 3,7 literes V6-os Ford-motor hajtja, mely 380 lóerÅ‘s legnagyobb teljesÃtményét 6250, 433 Nm-es maximális nyomatékát pedig 4250 1/perces fordulatszámon adja le. A 422 LE/tonna fajlagos teljesÃtményű egység erejét kormányról kapcsolható, hétfokozatú Quaife váltó továbbÃtja a hátsó kerekekhez, a 0-100 km/h-s sprint ideje 2,8 másodperc, a végsebesség 280 km/h. Nagy sebességnél hatalmas hátsó szárnya, valamint elsÅ‘ és hátsó diffúzorai biztosÃtják a szükséges leszorÃtóerÅ‘t, mely akár 900 kg is lehet.
A sirályszárnyas ajtókon át megközelÃthetÅ‘ utcai RXC-t szervokormány, légkondicionáló, állÃtható kormánykerék és pedálsor, valamint szélvédÅ‘fűtés teszi akár mindennapi használatra is alkalmassá. Hatpontos biztonsági övekkel felszerelt kagylóüléseit a Corbeau szállÃtja. Nem túlozták el a kerékméretet, közúton 17 colos felniken gördül az RXC, elöl 330, hátul 310 mm átmérÅ‘jű tárcsákra szorÃtanak a hatdugattyús féknyergek, feláras opcióként pedig kevésbé fáradékony karbon-kerámia rendszer is kapható lesz hozzá. Reméljük, elÅ‘bb-utóbb cseh barátaink is beszereznek egyet, és mi is kaphatunk ÃzelÃtÅ‘t az egyelÅ‘re még engedélyeztetés alatt álló új közúti Å‘rületbÅ‘l.