2,8 másodperces gyorsulás utcai használatra. Nooormális?

Radical RXC: Le Mans versenygép közutakra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kisebb autóépítő vállalkozásoknak gyakran elgurul a gyógyszere, nekik köszönhetően marad izgalmas az egész iparág.


A Radical Xtreme Coupé szavakat tömörítő RXC néven kerül piacra a brit sportkocsi-építő műhely legújabb autója, a cég közleménye közúti Le Mans versenyautóként utal az újdonságra.
Akárcsak korábbi autóikból, az RXC-ből is épül versenyzésre optimalizált és közúti változat, jelenleg zajlik az utcai használatot lehetővé tevő európai típusbizonyítvány beszerzése. A versenyautót január 10-én, Birminghamben fogják leleplezni az Autosport International kiállításon, míg az utcai modell jövő nyáron kerülhet piacra 89  500 fontos, azaz körülbelül 32 millió forintos vételáron, ami nem kevés, de még mindig jóval kedvezőbb, mint a például csak pályán használható Porsche 911 GT3 Cup 53 millió forintos beszerzési költsége. Az RXC különféle GT-versenyekre lesz nevezhető, az utcait pedig amatőr versenyhétvégékre, nyílt napokra és élményautónak kínálja a Radical, adatai alapján ez utóbbinak biztosan nem lesz utolsó.
Hirdetés

4300 x 1960 x 1127 mm-es dimenzióival ez lesz az eddigi legnagyobb Radical, szerkezetét elöl és hátul az FIA előírásainak megfelelően, acélcsövekből épített ütközéselnyelő biztonsági zónák alkotják, karosszériája kompozit műanyagokból készült, és elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futóművek támasztják alá. A 900 kg-os önsúlyú autót 3,7 literes V6-os Ford-motor hajtja, mely 380 lóerős legnagyobb teljesítményét 6250, 433 Nm-es maximális nyomatékát pedig 4250 1/perces fordulatszámon adja le. A 422 LE/tonna fajlagos teljesítményű egység erejét kormányról kapcsolható, hétfokozatú Quaife váltó továbbítja a hátsó kerekekhez, a 0-100 km/h-s sprint ideje 2,8 másodperc, a végsebesség 280 km/h. Nagy sebességnél hatalmas hátsó szárnya, valamint első és hátsó diffúzorai biztosítják a szükséges leszorítóerőt, mely akár 900 kg is lehet.
A sirályszárnyas ajtókon át megközelíthető utcai RXC-t szervokormány, légkondicionáló, állítható kormánykerék és pedálsor, valamint szélvédőfűtés teszi akár mindennapi használatra is alkalmassá. Hatpontos biztonsági övekkel felszerelt kagylóüléseit a Corbeau szállítja. Nem túlozták el a kerékméretet, közúton 17 colos felniken gördül az RXC, elöl 330, hátul 310 mm átmérőjű tárcsákra szorítanak a hatdugattyús féknyergek, feláras opcióként pedig kevésbé fáradékony karbon-kerámia rendszer is kapható lesz hozzá. Reméljük, előbb-utóbb cseh barátaink is beszereznek egyet, és mi is kaphatunk ízelítőt az egyelőre még engedélyeztetés alatt álló új közúti őrületből.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?