300 lóerős szedán a Citroëntől

Pekingben debütál a 300 lóerős Citroën DS 5LS R

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már a pekingi bemutató előtt megmutatta 300 lóerős koncepciószedánját a Citroën. Hivatalos képeken és videón a DS 5LS R.


Alig mutatkozott be a szedán DS 5LS, máris továbbgondolták a franciák a direkt Kínának szánt modellt. Európában a Citroën exkluzív sorozatának legnagyobb darabja, a DS5 csak ferdehátúként kapható. Ázsiában viszont egyelőre nagyon nagy a keletje a hagyományos limuzinoknak. Pekingben fogják kiállítani a képeken látható tanulmányt, motorja a többi PSA modellből ismert 1.6-os THP turbós benzines. A 15 milliméteres ültetést a 300 lóerőre felhúzott teljesítmény és a 400 newtonméteres nyomaték bőven indokolja. Ezzel a kínai DS 5LS koncepció csaknem kétszer olyan erős, mint a szintén 1.6 THP motoros, 155 lóerős európai alapváltozat.
Hirdetés


A tervezők komolyan vették a sportautós jelleget. Szekvenciális üzemmódban kormány mögötti fülekkel kapcsolható a váltó. A DS5 LS R nyomtávját kiszélesítették és futóművét is áthangolták, feszesebb a csillapítás, erősebbek a fékek, 20 colosak a könnyűfémfelnik. Kívülről a légterelők jelentik a legnagyobb eltérést a hétköznapi változathoz képest, de látványosak a mattfekete ajtóbetétek és a hangsúlyos "R" logók is. A beltérben mindent bőr és alcantara borít, a külső színhez passzoló vörös dekorelemek dobják fel a formákat. Hogy az R verziót valóban gyártani fogják-e, és eljuthat-e Európába, még kérdés, de mindenképp jót tenne a Citroën imidzsének.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 10:39
    Permalink

    Egyet értek! Egyébként valóban így van a Citroen, Peugeot a BMW-vel állt össze fejlesztés terén. Hát nem tudom….. annyira nem vennék rá mérget, hogy jó ötlet a BMW-vel fejleszteni manapság.
    Főleg úgy, hogy a BMW is folytatni a foschtalichka VW technológiát ahol a lehető legkevesebb hengerből és a lehető legkevesebb hengerűrtartalomból egy baszott nagy turbó beépítésével akarnak 200 lóerő körüli teljesítményt elérni. Biztosan ez az autó is egy örök életű darab lesz….

  • 2017.10.29. at 10:39
    Permalink

    Én úgy tudom, hogy ezt a motort a franciák a németekkel közösen fejlesztették (mellesleg marhára nem érdekel).
    Ez volt a Miniben is. Mind a kettő egykutya.
    Ha elég tájékozott lennél, akkor tudnád, hogy a VW-nél még ennél szarabb motorokat is gyártanak (hírhedt TSI).
    Nos, akkor ki is a szánalmas? 🙂

  • 2017.10.29. at 10:39
    Permalink

    Bezzeg ha ez pl. egy Golf lenne biztos tetszene. Csak sajnos nem fosvágenéknál találták ki, és így csak szar lehet. Gratulálok!!! Szánalmas vagy!

  • 2017.10.29. at 10:39
    Permalink

    Szánalmasak ezek a franciák.
    Reszelgetik ezt az 1,6-os turbót, ami még 200 lóval sem igazán üzembiztos, de villognak a 280 és 300 lovas változataival.

Vélemény, hozzászólás?