3,94 milliótól kapható a Chevy Trax mini SUV

Piacon a Chevrolet Trax, sokkal olcsóbb, mint az Opel Mokka

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már itthon is elérhető az Opel Mokka csokornyakkendős testvérmodellje, a villámos mini szabadidő-autónál jelentősen kedvezőbb áron adják.

Még tavaly ősszel, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be a Chevrolet mini SUV-ja, a Trax, amely az Opel Mokka édestestvérének tekinthető. Tengelytávja ugyanúgy 2,55 méter, s 4,25 méteres hossza, 1,78 méteres szélessége, valamint 1,67 méteres magassága is elenyésző különbségeket mutat csak, továbbá még a fizimiska is leginkább csupán a márkajegyekkel különbözik. Innentől kezdve leginkább csak szimpátia és ár kérdése, hogy kinek melyik a szimpatikusabb. A dilemma állítólag sokaknál fel fog merülni, a GM adatai szerint egyre nagyobb volumenű, 4 év alatt több mint duplájára nőtt a kisméretű szabadidő-autók szegmense.
Hirdetés

Chevrolet Trax - méretek


Hosszúság x szélesség x magasság [mm]4248 x 1766 x 1674
Tengelytáv [mm]2550
Nyomtáv elöl [mm]1540
Nyomtáv hátul [mm]1540
Hasmagasság [mm]168
Csomagtér [l]356-1370

E szegmens legolcsóbbja kíván lenni a Trax, alapára 3,94 millió forint, 790 ezer forinttal kedvezőbb, mint az azonos műszakiságú, de erősebb alapellátmányú Opel Mokkáé. Az alapmodell feltöltő nélküli, 1,6 literes benzines. Ez csakis manuális váltóval és fronthajtással kapható, míg a kínálat izmosabb egységei, a 140 lóerős, 1,4 literes turbós benzines és a 130 lóerős 1.7 dízel automatikusan kapcsoló, lamellás kuplungos összkerékhajtással is kapható. A turbós motorok már 5 helyett 6 fokozatú váltóval szereltek, s a gázolajos (szintén 6-os) automatával is elérhető, s utóbbi még az idén érkezik az 1.4 turbóhoz is. A menetdinamikai és fogyasztási értékek egyáltalán nem rosszak, a legtakarékosabb (1.7 dízel, kézi váltó, elsőkerékhajtás) 4,5, a legtorkosabb (1.6 benzin) 6,5 l/100 km vegyes fogyasztású, mindegyik motorhoz alapáras a stop-start elektronika. Terepképességek kapcsán nem említ semmi konkrétumot a sajtóanyag, a 16,8 centiméteres hasmagasság éppen csak több mint egy hagyományos személyautóé, terepszögekről, mászóképességről fölösleges beszélni. Ez a kategória leginkább a havas, saras emelkedők leküzdéséről, legfeljebb földúton autózásról szól, ha a tulajok épp nem teljesen hagyományos, leginkább városi aszfaltúton mennének.
Chevrolet Trax - motorok
1.6 FWD1.4 T AWD1.7 D FWD/AWD
Üzemanyagfajtabenzinbenzindízel
Hengerűrtartalom [cm3]159813641686
Hengerszám/szelepszám4/164/164/16
Teljesítmény [LE(1/min)]115 (6200)140 (4900-6000)130 (4000)
Nyomaték [Nm(1/min)]155 (4000)200 (1850-4900)300 (2000-2500)
Fogyasztás - város/városon kívül/vegyes [l/100 km]8,4/5,4/6,58,0/5,5/6,4FWD: 5,4/4,0/4,5 (6,4/4,6/5,3)*; AWD: 5,6/4,5/4,9
CO2 [g/km]153149FWD: 120 (139)*; AWD: 129
Saját tömeg [kg]12901379FWD: 1383 (1395)*; AWD: 1429
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,39,8FWD: 9,6 (10,5)*; AWD: 9,4
Végsebesség [km/h]174195FWD: 186 (182)*; AWD: 188

*: automata váltóval
Futóművével (elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkarok), elektromos szervóval támogatott kormányművével legfeljebb hangolásbeli eltéréseket mutat a Trax a Mokkához mérten, utastere viszont merőben más. Az alapok persze ott is egyezőek, de a Chevy-féle középkonzol és a sparkos, illetve leginkább aveós – eredetileg még motorkerékpárosnak mondott – digitális (kék megvilágítású) műszerblokk kellően elkülöníti a Traxot. A hátsó ülések már az alapverzióban is 60/40 arányban dönthetők a csomagtér síkjába, az alapból 356 literes tér így 1370 literesre bővíthető, a bázisvariáns kivételével pedig az utasülés támlája is előrefelé lebillenthető, így a raktérhossz 2,3 méteresre bővíthető.
A Traxnál nincs annyi opció, mint az Opel Mokka esetében, nincs kormánykerékfűtés vagy ortopédiai tanúsítvánnyal rendelkező ülés, illetve az is meghatározó, hogy míg a Mokkánál viszonylag szabadon lehet az extrákat válogatni, az árelőnnyel egyértelműen rendelkező Trax vásárlói leginkább csak csomagokat választhatnak. Az LS alapverzió sem „kicsontozott”, állítható magasságú elülső üléseket, osztottan dönthető hátsókat, „bicskakulcsos”, távirányítós központi zárat, 4 irányban (ki-be, le-fel) állítható kormányt, elektromos első ablakokat és külső tükröket, tempomatot, guminyomásszenzort, MP3-olvasós, kormányról vezérelhető CD-rádiót és Bluetooth-kihangosítót is ad. Biztonsági arzenálja 6 légzsákot és visszagurulásgátlós ESP-t is sorol. Légkondicionáló 200 ezer forintért, pótkerék 15 ezerért, ködfényszóró, 16 colos alufelni, automata fényszóró és tolatóradar (egyben, LS Plusz csomag néven) 130 000, napfénytető 190 000 forintért kapható hozzá (utóbbi csakis a turbóshoz érhető el).

Az LS-hez mérten 600 ezer forintos többlettel adott LT síkba fektethető első utasülést, első könyöktámaszt, 50 ezer forintért ülésfűtést, alapból hátsó elektromos ablakokat, légkondit, USB- és iPod-csatlakozós, érintőképernyős és MyLink okostelefon-integrációs hifit is ad. Kívülről legkönnyebben 16 colos alufelnijeiről lehet felismerhető az amúgy ködfényszórós, tolatóradaros, fényezett és krómcsíkkal díszített kilincses, lökhárítóba integrált „ezüstös”, de természetesen műanyag „védőlemezes”, fényes küszöbborítású középső Trax, amely már automata fényszórót, bőr borítású kormányt, lejtmenetvezérlőt, elektrokróm tükröt, valamint csokornyi praktikus tárolóeszközt (csomagtérhálót, napszemüvegtartót és utasülés alatti tárolórekeszt) is kínál, kárpitozása pedig már műbőr betéteket is vegyít a szövet mellé. Az LT+ csúcsverzió esetén a szövet mellé valódi bőr jár, s annak árnyalata is választható (fekete vagy barna közül). Az LT-hez mérten többlet extraként itt a mindenképp adott ülésfűtés és a 18 colos alufelni említhető. Nem sok, miként a két verzió közötti 250 000 forint sem az.
Chevrolet Trax - árak
LS
1.63 940 000 Ft
1.4 Turbo 4x44 890 000 Ft
LT
1.64 540 000 Ft
1.7 D5 540 000 Ft
1.7 D Automata5 790 000 Ft
1.7 D 4x45 940 000 Ft
LT+
1.7 D5 790 000 Ft
1.7 D Automata6 040 000 Ft
1.7 D 4x46 190 000 Ft
1.4 Turbo 4x45 540 000 Ft

Miként az az árakból látszik, korrekt motorral, korrekt ellátmánnyal kínált Trax 5,5 millió forint környékén kapható, persze a klíma nélkül 3,94, azzal 4,14 millió forintos alap sem rossz ajánlat. Pláne nem az a Chevrolet 5 év/150 000 kilométer garanciájával. Azért halkan megjegyezzük, hiába rohamosan növekvő szegmensről van szó, nálunk ennyi pénzért nagyobb autót áhít a vevők döntő része, s csak viszonylag szűk réteg áldoz a divatos megjelenésre felárat. Náluk azonban befutó lehet a Trax, hiszen formája üde, ára – a 4,11 millió forinttal startoló Nissan Juke-ot és a 4,73 millióról induló Opel Mokkát soroló szegmensében – kedvező.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?