40 év után újra autókat fog gyártani a Jensen
Genfben tér vissza a legendás Jensen a GT modern változatával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
1976 óta nem gyárt autókat a Jensen, de a márkanév új tulajdonosa nagy terveket szőtt. Jövőre, 40 év szünet után új típussal jönnek ki.
Balra a leghíresebb Jensen, az Interceptor, jobbra meg a GT a gyári prospektusból
Az elmúlt jó húsz évben számtalan pletyka és hervatag próbálkozás után most már tényleg visszatérhet az egykoron dicső Jensen márkanév a köztudatba. Na meg az autógyártás vérkeringésébe. A kis cég a hatvanas években mindenkit megelőzve piacra dobta az egyik első modern összkerékhajtású GT-t. Ráadásul a világ első blokkolásgátlóval felszerelt autója címet is az 1966-os Jensen FF viszi. Persze ez nem a Mercedesekben, 1978-ban debütál Bosch ABS, hanem a repülőgépeken használt mechanikus Dunlop Maxaret rendszer egy változata.
Ezen az agyagmodellen mutatta meg a brit cég, milyen kocsival állnak elő. A GT nem shooting-brake lesz, hanem stílusos kupé
A Jensen márkanév a GT újjászületésével éledhet most fel, a Genfi Autószalonon az eredeti 1975-1976-os kétajtós kombi kasztni helyett egy szép formájú kupéval jönnek ki. A GT lesz a kisebb modell, amivel az utolsó igazi Jensen, az 1976-os Interceptor és a jövőre bemutatkozó új Inteceptor alatti kategóriában indulna a márka. A képeken még csak agyagmodellként látható, de Genfben már kiállításra kerülő kocsit egy General Motoros gyártású 6,4 literes V8-as fogja mozgatni, 675 lóerős teljesítménnyel. Természetesen hátsókerékhajtású lesz és a hatos kézi vagy hatfokozatú félautomata váltót lehet majd hozzá kérni. A régi vágású motor mellé jut mai okos részletmegoldás is, mint a motorvezérléssel összekötött, szabályozottan nyíló hűtőzsalu, vagy a ledes lámpa és az állítható menetstabilizáló. A kézimunkával készülő GT mellé jövőre csatlakozna a nagyobb és erősebb Interceptor 2, ami természetesen az előd formai örökségére építene.
A brit autóépítés hagyományos formáihoz nyúl vissza a GT. A hátsó lámpa mintha a Jaguat F-Typé lenne