400 lóerővel jön az Audi Q5 RS?

A következő generációval RS-ként is érkezhet az Audi Q5

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Audi már javában dolgozik következő generációs Q5 modelljén, amelyből 400 lóerős RS változat is készülhet.


Számos kémfotót láthattunk már a következő generációs Q5-ről, azok szerint a külső nem sokat fog változni a jelenleg futó modellhez képest. Méretben némileg növekedni fog, az MQB platformnak köszönhetően súlya ennek ellenére kb. 100 kg-mal szerényebb lesz. Jelenleg még semmi nem támasztja alá a csúcsmodell érkezését, a német AutoBild viszont arról számolt be, hogy RS változat is érkezni fog belőle. Teljesítménye várhatóan 400 lóerőre rúg majd, ami már egy SUV esetében sem lesz piskóta. A teljesítményt egy 2,5 literes öthengeres blokk szolgáltatja majd, a hajtás pedig automataváltón keresztül jut el a négy kerékig.
Hirdetés

Ha már szóba került a quattro hajtás, akkor fontos megemlíteni, hogy a belépő szintű modelleknél állítólag eltűnik a fronthajtás, az újból a leggyengébbek is összkerékhajtással érkeznek. A motorpaletta nagyjából meg fog egyezni az új A4 kínálatával: a 2,0 literes TSI 252 lóerővel és 370 Nm-rel jön, a 2.0 TDI pedig 190 lóerővel lesz elérhető. A hírek szerint lesz egy TDI ultra is, amely 48 V-os elektronikát fog bevetni az extrém alacsony fogyasztásért. Az új Q5 várhatóan jövő év szeptemberében, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség számára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Az a széria nagyon jó volt (főleg a 6. generációs Galant), és az azt követő még remekebb (Első Lancer Evo-k, Galantból meg egy brutál 2.0 V6 turbó AWD, meg persze Diamante, 3000GT). Hihetetlen hogy mekkorát zuhantak utána.

    A VW nem mindig volt ilyen. Piech alatt az Audi sokszor húzott merészet, TT, A6 (C5 97-ben merész dolog volt azzal a farral). Silva is remek dolgokat csinált (pl A5). De mindig volt hagyománya a márkaarculatnak (pl Audi 80 B4 (92-től) és az A8 (94től) erősen hasonló formanyelvvel operált, A4 2000-ben és a 97-es A6). De ezt nem érzem feltéltenül rossz dolognak.

    Az viszont más problémásabb számomra, ha az új modell is azonos, ez pedig eddig nem volt jellemző sőt, pont a Audinál volt nagy hagyománya az “alapos faceliftnek”.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    “Én személy szerint úgy vagyok vele, hogyha cserélek akkor legyen valami más.”

    Így van, szerintem sokan mások is. Mert ha évekig nyűvök egy autót, akkor az idő alatt egy kicsit meg is unom – tehát ha le szeretném cserélni, akkor valami “másra” vágyom. Hosszabb idő után az emberben felszínre tör az újdonság érzése utáni vágy. Sokan ezért váltanak gyakran autót. Még többen barátnőt is:)

    Az egész VW-konszern ezt csinálja – bármelyik modellt górcső alá lehet venni: Fabia, Ibiza, Transporter, Crafter, Golf, Passat, stb. Apró formai reszelgetés itt-ott, és kész az új modell: vegyétek, vigyétek:)

    Az említett Mitsuk nekem is nagy kedvenceim – a Hamis a baba autós jelenete megvan, amikor Zsigulikkal üldözik az akkor vadiúj Lancert?:)

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Az hogy erős a márkaidentitás, sosem zavart. Azt is elnéztem amikor az A3 II alig volt megkülönböztethető az A6ostól, mert az A6 (C6) eléggé impozáns lett. Sőt a 88-as teljesen egy dizájnt követő Mitsubishii szériát (Colt, Lancer és Galant) annak idején imádtam.

    Az új Q5nél annyi a gondom, hogy míg az első formája szerintem remek volt (arányos praktikus és jellegzetes), egyúttal persze “Audis” volt, azért ennyi év után nem ártana valami új. Erre jön egy kb hasonló modell.

    Én személy szerint úgy vagyok vele, hogyha cserélek akkor legyen valami más. Akár ugyanattól a márkától is, de másik modell. Ha most Q5ösöm lenne, akkor valszeg mást vennék, mert nagyon azonosnak tűnik.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Ez az eset nemrég történt:

    A rokonság egyik tagja nemrégiben vett egy Audit – a húgom pedig találkozott vele, látta az autót is. Az autókhoz is elég jól ért, felismer(get)i őket.

    Mikor a húgommal találkoztam, mesélte, hogy új Audit vett az XY, stb. Visszakérdeztem, hogy milyet? A4-est? A6-ost?

    A válasz:”Én nem tudom, nekem az Audik mind tök egyformák”:)))

    Végül az derült ki, hogy nagy és szedán, valószínűleg A6 lehet. De tulajdonképpen jól megfogalmazta, mi is a gond az Audikkal:)

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    ??????
    Az S80 16 éve alatt két modell jöttki két paltformon. Az S80 II egy vaidúj és modern platform volt (EUCD),még most is fejlesztenek rá a Fordnál. A Q5 komolyabb változás nélkül élte túl ezt a +/- 9 évet. Kb ennyi időt kapott az S80 II is,de elég nagy ugrás is az S90. Viszont egyelőre nem látszik, hogy nagyon sokat dolgoztak volna a Q5 külsején.

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    [i]“Amőgy meredek hogy egy 9 éves modellt szinte semmilyen formai újítás nélkül cseréljenek le”[/i]

    A Volvo S80 16 évéhez képest ez egy nagyon rövid modellciklus. :-DDDDDDDDDDDDDD

  • 2017.10.28. at 09:50
    Permalink

    Nem árt azért olvasni kicsit a sorok között…

    Csak 4WD: az első modellévben. Az X3nál a 18Sdrive-ra 2-3 évet kellett várni, a renault motorral szerelt GLC is várat magára, ahogy olvasom talán csak a harmadik modellévre hozzák ki (elvileg jövő szeptemberre már rendelhetőnek kellene elennie).

    A súlycsökkentésnél megint lehet mosolyogni. 100 kg? Lesz defektjavító és kisebb tank alapáron, mint a Mercedesnél? 🙂

    Amőgy meredek hogy egy 9 éves modellt szinte semmilyen formai újítás nélkül cseréljenek le,pedig a kémftók alapján ez a helyzet… ([url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/06/uj_q5_kemfoto[/url])

Vélemény, hozzászólás?