408 lóerős Audi, ami 1,9 litert fogyaszt. Kéne?

Detroitban mutatkozik be az Audi Allroad Shooting Brake

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A plug-in hibridekkel egyre meredekebb fogyasztás/lóerő arányú autókkal rukkolnak elő a gyártók. Az Audi tanulmánya 1,9 litert és 408 lóerőt ígér.


Nem terepjáró, nem is családi autó, hanem az új, harmadik generációs TT stílusjegyeit mutatják be a Detroiti szalonon az Allroad Shooting Brake koncepcióval. Nincs rajta új forma, vagy olyan részlet, ami eltérne az eddigi Audiktól, de ha ezeket a modern és sportos íveket kapja az új TT, a laposabb kocsin mégis szokatlanul jól fognak mutatni.
Hirdetés

A képeken egy élőben 420 centi hosszú autó szerepel, ami 185 centis szélességgel és 251 centis tengelytávval egy kissé mackósnak hat, a 141 centis magasság és a 19 colos kerekek ellenére is. 1,6 tonnás önsúlyánál a TT biztos kevesebbet fog nyomni, pedig abba feltehetőleg kevesebb alumíniumot és karbonszál erősítésű műanyagot fognak beépíteni.

Motorjuk viszont azonos lehet: a négyhengeres, kétliteres turbós benzinmotort biztosan megkapja a TT is. Utóbbi itt 292 lóerőt teljesít és 380 Nm a nyomatéka. A kupé szériaváltozatába nem valószínű, hogy belekerül az Allroad Shooting Brake hajtását kiegészítő 54 lóerős villanymotor, amit az S tronic hatfokozatú váltóba építenek be. Ennél erősebb a második villanymotor, ami közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja 155 lóerővel. Mindkettő 270 Nm nyomatékú. A hajtáslánc rendszerteljesítménye 408 lóerő, egyszerre 650 Nm nyomaték érhető el, ami egy V6-os dízelnek is előnyére válna.

Az Allroad Shooting Brake végsebessége 250 km/óra, elektronikusan leszabályozva, gyorsulása 4,6 másodperc százig. Ennél sokkal meghökkentőbb az 1,9 literesre ígért szabvány ciklusú vegyes fogyasztás. A szupergép CO2 kibocsátása 45 gramm/kilométer, ami egy dízel kisautóének a fele. Maximum hatótávja teljesen feltöltve és megtankolva 880 kilométer, ebből 50-et tud megtenni tisztén elektromosan. Kár, hogy ez is csak tanulmány...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?