416 millió dollárt bukik a FIAT az Alfa Romeón. Évente.

Sergio Marchionne megmondta: az Alfa nem eladó!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szép dolog a szerelem, de ahogy az exkavátoros Frank is megmondta, egyszer rájövünk, hogy a fehér pillangó is csak egy állat.

Hogy kicsoda Frank, azt most inkább ne feszegessük, a lényeg, hogy amit mondott, az sajnos teljes mértékben igaz az Alfa Romeóra, amelyhez most maximum szerelemből ragaszkodhat a márkatulajdonos FIAT, mert nem hogy nyereség, de eladott autó is alig akad a milánóiak háza táján. De mi lesz akkor, ha a kergetett fehér pillangó elrepül, és a Sergio Marchionne vezette társaság felébred a bódulatból, rádöbbenve, hogy éves szinten 416 millió dollárra rúgott az egyoldalú szerelem finanszírozása – jelenleg ugyanis ennyit bukik a FIAT az Alfán, éves szinten. Nem véletlen, hogy a Volkswagen érdekeltségbe tartozó Ferdinand Piëch folyamatosan nyomja Marchionne ajtaján a csengőt, lévén a németek szívesen megvennék, és persze a saját képükre formálnák a patinás olasz márkát, mert úgy tűnik, az éppen az Alfa piaci kigolyózásához felvásárolt SEAT nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Persze, ha azt nézzük, hogy a Lamborghini sem fordult ki önmagából az Audi fennhatóság ellenére, akkor talán az Alfa Romeónak sem haragoznának.
Úgy látszik, Marchionne mostanra unta meg a szakmában igencsak dörzsöltnek számító Piëch berregését, mert nyilatkozatot tett, miszerint az Alfa nem eladó! Azt már mi tesszük hozzá, hogy egyelőre. Igen, bajok vannak, ezt a vak is látja, ha másból nem, akkor az idei eladási statisztikából, amely az első 9 kilenc hónapra vetítve 80 ezer autót jelent. Összesen, ez pedig édeskevés – hogy finoman és kulturáltan fogalmazzunk. Az olaszok azt mondják, bár a Chrysler megvétele még a FIAT anyagi hátterével sem számított kis falatnak, az Alfa Romeo kap egy utolsó esélyt, hogy lábra álljon, mert a FIAT-csoportnak igenis szüksége van erre a márkanévre, mint prémium termékre. Marchionne tervei szerint az amerikai piacra való visszatérés sokat lendíthet a gyár sorsán, és őszintén reméli, hogy igazat beszélnek a mindentudó elemzők, akik szerint 2013-ra elérhető cél a 300 ezer értékesített Alfa, egy év múlva pedig a félmilliós határ sem lehetetlen. Ha nem jönnek az eredmények, és az Alfa Romeo évek múlva is bukdácsol, akkor két dolgot lehet elképzelni: vagy tényleg jön a Volkswagen, és kilóra felvásárol, vagy a büszke FIAT lehúzza a rolót Milánóban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 00:38
    Permalink

    Az igaz! Nem lenne jó ha végelenne az Alfának. Láthatjuk a Seat-al is mit művelnek :S
    Az új VW motorok nem jók, szerintem nekik csak a motor kéne, semmi más. A Suzukiban is Fiat motor van, ami nagyon megbízható, gondolom ezért is vásásrolt a VW 20%-ot a Suzukiból. De azzal nem jutottak semmire, gondolom nem kaptak elég infót stb, így most közvetlen az Alfára mennek rá :S
    Csináljanak maguk motort 🙂

Vélemény, hozzászólás?