Másfél éve csöppet hangosnak és gyengének éreztük a dízel Juke-ot. A legújabb generációs 1.5 dCi az ígéret szerint halkabb, nyomatékosabb és takarékosabb is lesz
A Nissan Juke sikerét számos konkurens megirigyelte, a Renault-féle dízelmotor viszont minden szempontból talán nem volt elég jó a városi vagányba. Tavaly februári
tesztünkben kissé zajosnak és harmatosnak találtatott az 1.5 dCi, s nem feltétlen a mi véleményünkre alapozva, de a jövőben tisztítókúrával egybekötött finomítással érkezik a dízel Juke.
A frissített 1.5 dCi kombinált fogyasztása 4,9-ről 4,2 l/100 km-esre csökken, CO
2-kibocsátása 129-ről 109 g/km-esre mérséklődik. Teljesítménye marad 110 LE, nyomatéka bezzeg 240-ről 260 Nm-re nő, s ennek 80 százaléka már 1500-as percenkénti fordulattól a sofőr rendelkezésére áll. Széria a stop-start rendszer, módosítottak a váltóáttételezésen (az első két fokozatot rövidebbre vették, a másik négyet megnyújtották), s állítólag halkabb is lesz az új motor.
Reszeltek a piezo injektorokon, 15 százalékkal kevesebb el nem égetett üzemanyag jut a hengerekbe. Termosztátos, változó szállítású olajszivattyú csökkenti a belső súrlódást. A kisebb tehetetlenségű, változó geometriájú turbófeltöltőhöz közvetlenebb úton ér el a levegő. A zárt körös, kisnyomású kipufogógáz-visszavezetéssel a motor már az Euro 6-os emissziós normáknak is megfelel.
A 11,2 mp-es 100-as sprintidő és a 175 km/órás végsebesség a régi. A Juke 2010 végén debütált, s azóta 330 ezer példányban talált gazdára. Ebből úgy 142 ezer (40%) dízelként ment el.