450-ért elég drága már a benzin? Úgy tűnik, hisz dugó már nincs

Hová lett a dugó Budapestről?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha nem is ürültek ki az utak teljesen, nagyon masszív dugót már csak mesterséges gerjesztőkkel lehet tapasztalni az utakon. Nem a cica, hanem a magas benzinár vitte el őket.


Mától literenként átlagár szerint is 450 forintba kerül egy liter benzin. A drágább töltőállomásokon akár 470 forintot is elkérhetnek egy liter 95-ösért. Három évvel ezelőtt, 2009 áprilisában 266 forint volt, azaz azóta 41 százalékkal drágult, s ha a tavaly áprilisi 382 forintos árszintet nézzük, ahhoz képest is 16 százalékos az áremelkedés. Ilyen mértékben természetesen nem esett vissza az üzemanyag-fogyasztás, a Magyar Ásványolaj Szövetség év eleji jelentése szerint 2011-ben az előző évhez mérten 5,7 százalékkal csökkent a benzin, 0,1 százalékkal nőtt a gázolaj vásárlás, összességében pedig 2,7 százalékkal esett vissza a fogyasztás.

Ha 100 helyett csak 97,3 autó lenne jelen az utakon, nemigen vennénk észre változást. Pedig az látható, a városokban és az autópályákon egyaránt visszaesett a forgalom, szemmel látható, hogy kevesebb matricát adnak el, s az is, hogy már a gyorshajtók is visszavettek, legtöbbjük gondol a költségekre, a bírságokra és a sebességgel négyzetesen arányos fogyasztásra. Igazi forgalomkülönbség azonban a városokban, kiváltképp Budapesten látható. Idén még tavasszal is, amikor a télen autójukat nem használók már elővették autójukat, s a csak iskolaszezonban autózók is jelen vannak, ritka a masszív dugó. Ennek megfelelően nincs az a régi hagyomány, mely szerint munkaidő után egyes útvonalak - például Hungária körút, Rákóczi út beállnak. S még ezen utakon is tapasztalható napközben akár hétvégére utaló üresség is. Igazából nem meglepő, hiszen ma 7 literes benzinfogyasztással is 3150 forintba kerül 100 kilométer megtételének csupán az üzemanyagköltsége is.
Hirdetés
Érthető, hogy mind kevesebben engedhetik meg maguknak az autózást, pedig ma még az ilyen forgalom mellett - józan árakkal - nem épp megtérülő, ellenben kötelező beruházásnak ígérkező dugó behajtási díj sem keseríti az autósok életét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    Jól van, akkor az LPG betűket kell csak odaképzelni a vonalhoz 🙂 A CNG ára évek óta lényegében ugyanannyi, mindössze a januári áfaemelés miatt emelkedett picit a szegedi, a győri, és a pesti kúton (Szegeden és Győrben asszem kisebb mértékű volt az emelés,mint a Kőbányai úton)

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    jó kis vesszőparipa ez az államnak…a 450-nek az 54%ka kb “adó”.46% a benzin konkrét ára…dehát, ugye az EU csicska, mi fizetjük az amcsik kb 250ft/literes benyáját…hadd pazaroljanak csak 🙂 az eu/mi majd fizeti helyettük 😀 Nyilván, minden gond nélkül lehetne itthon is 280 huf a benzin…ha értelmes emberek irányítanák az országot (ami ugye azt is feltételezi, h az ország értelmes emberekből áll alapjában véve, de nem így van)

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    Anno minimum 80-100 ezer km.-t mentem évente, most 20-25 ezret, de nem az ár, hanem a munkám miatt alakult így. Ha kell, akkor menni kell, nincs mese, Én sem tudok néhány 100 kg cuccot elvinni vagy hozni a-ból b-be gyalog, vagy kismotorral.
    Tapasztalatom szerint a moped és motor forgalom nőtt, Én is megnézem melyik autómba ülök, melyik megy olcsóbban, ha csak szaladgálni kell, akkor Én is motorozom a nagyobb ( kényelmesebb ) autóm csak hétvégenként megy amikor benne az egész család.
    Pár éve nem érdekelt a fogyasztás, most oda figyelek rá, így is elég sokban van a mozgás…

    Uff!

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    akkor miért nem Norvégia (611 Ft a 95-ös), vagy Törökország? (593) Olaszoknál 558Ft…
    De lássuk benzin-gázolaj a határ menti országokban:
    Ausztria: 445-425
    Ukrajna: 287-272
    Szlovákia: 466-437
    Románia: 378-389
    Szerbia: 399-395

    [b]Magyarország: 450-442[/b]

    De már leírtam pár helyen hogy az üzemanyag drágaságát a minimálbérből megvehető literek számával érdemes arányosítani..És így például a mostani ár még nincs olyan drága.

    Itt egy március elsejei táblázat erről:
    [url]
    http://tankolas.blogspot.com/ [/url]

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    Kedves Mátyás,

    Az üzemanyagárak növekedésének százalékos értékét nagyon optimistán számolta. A 450 Ft a 266-hoz képest nem 41, hanem 69%-os drágulás. (450-266)/266*100=69,2. A tavalyi 382-höz képest pedig 17,8%-os a drágulás.

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    65-70-EZRES FIZETÉSEKBŐL MÁR NEMIGEN TELIK 450FT-OS BENZINRE!
    Szijjártó megmentőnk HOL VAGY,MERT NEMRÉG MÉG TILTAKOZTÁL AMIKOR EMELTÉK AZOK A CSÚNYA SZOCIK AZ ÜZEMANYAG ÁRÁT
    Most miért nem teszed?????

  • 2017.10.31. at 01:18
    Permalink

    Őőő, a táblázatban a lila vonalnál véletlenül nem LPG-t akartak írni? Mert a CNG (sajnos) még nincs számottevően jelen az országban.

Vélemény, hozzászólás?