450 lóerő és könnyített karosszéria, a CS-sel búcsúzik az M2

Hamarosan leáll a BMW M2 gyártása, de még itt egy utolsó éles modell, a CS

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jó hír, hogy a BMW ragaszkodik még a hátsókerékhajtású modellekhez, ezért a következő 2-es kupé is hagyományos lesz, de az előd, a jelenlegi hamarosan leköszön, itt a befejező modell, a leghegyesebb.

Hangyányit fájdalmas belegondolni, hogy az első 2-es kupé hamarosan búcsúzik a kínálatból, ezzel együtt a legkisebb M-es BMW is eltűnik, legalábbis egy időre. A második 2-es sorozat már készül, é, ha hihetünk a híreknek, akkor van annyi tartás a BMW-ben, hogy ennél még meg fogják tartani a hátsókerékhajtást. Különösen azért aggódtunk, miután az 1-es sorozat és annak négyajtós kupé verziója, a 2 Gran Coupé már fronthajtású platformon érkezett. De a jövő még sok kérdést tartogat, a jelen viszont tényeket mutat, a frissen előkerült, még nem hivatalos, de kiszivárgott gyári fotókon a 2-es kupé csuúcsmodelljének befejező szériája, az M2 CS látható.Jelentős változás érte a külsőt, a legutóbbi frissítésnél és az M2 Competition érkezésekor kapott részletek mellé új, tisztességes levegőkilépő nyílással ellátott géptetőt kapott. Új a hátsó légterelő és persze a színek, a halvány arany árnyalatú felnik különleges látványt nyújtanak. Dizájn és funkció szempontjából fontos, hogy a tető fényezetlen karbonszálas műanyagból készül, mely jelentősen könnyebb az eredeti acél elemnél, de ugyanez igaz a géptetőre is. A kiszivárgott információk között egyelőre nem szerepel, hogy hány kilótól szabadult meg, de a karbonszálas műanyag jelentős mértékű használatával akár 20-30 kiló is leugorhatott róla.
Hirdetés
A súlycsökkentés különösen fontos abból a szempontból, hogy a 3,0 literes sorhatos turbómotor erősebb is lett. Az M2 Competitionhöz képest 40 lóerőt kapott pluszban, vagyis elérte a 450 lóerős csúcsteljesítményt, a nyomaték maradt 550 Nm. Gyorsulása 0-96 km/órára hatfokozatú kézi váltóval 4,0 másodperc, automatával 3,8. Változott a belső is, az első sportülések egyenesen az M4-ből érkeztek, valamint az Alcantarával sem bántak kesztyűs kézzel, bevonták vele a kormányt, a váltógombot és -szoknyát, valamint az ajtókra is került belőle. Az M2 CS meglehetősen limitált példányszámban fog készülni, összesen 2200 fogja elhagyni a gyártósort.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?