4800 kilométer 24 óra alatt? Astrával lehetséges

A világ leggyorsabb dízel szériaautója lett az Opel Astra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tizenkét pilóta kellett ahhoz, hogy egy igazán tartós tesztnek vessék alá a dízel Opel/Vauxhall Astrákat. A két tesztautó egyenként 4800 kilométert tett meg egyetlen nap alatt.


Lehetséges egyáltalán a bevezetőbe írt, egy nap alatti 4800 kilométer? Igen, ha 200 kilométer/órás átlagtempóval száguldanak. A tizenkét szerencsés pilóta, köztük kilenc újságíró, ezt tette, eszetlenül nyomták a gázpedált egy álló napon keresztül a kétliteres, 165 lóerős CDTI motorokkal felszerelt Astrákban. A 24 órás extrém próba alatt egyenként csupán 22 percig álltak összesen az autók, így az átlagsebességük végül 201 kilométer/óra volt. Összesen tizenkét világrekordot döntöttek meg az opelesek, akik így elmondhatják, hogy övék a világ leggyorsabb széria dízelautója. Emellett a Vauxhall testvérmárka is megdöntött hat brit hosszútávú sebességi rekordot.
Hirdetés

A nagyszerű teljesítményre Nagy-Britanniában került sor, a General Motors Birmingham melletti Millbrook tesztpályáján. Egy jó gumiszállító és pár hektó üzemanyag nélkül nem sikerülhetett volna a mutatvány, az abroncsokat a Michelin szállította, ugyanazokat a Pilot Super Sport gumikat, amelyekkel a vásárlók is hazavihetik az erősebb dízellel szerelt Astrát. A boxkiállások során négy szerelő és az Opel motorsport-igazgatója, Volker Strycek (korábbi DTM-pilóta) várta a kocsikat, akik ugyanúgy átvizsgálták és karbantartották a járműveket, ahogy egy-egy Le Mans-i, vagy Nürburgringi futamon szokás. Profizmusuknak volt köszönhető, hogy csupán 22 percig álltak az autók. Csak egyszer cseréltek gumit autónként, olaj- vagy más folyadék pótlására nem volt szükség.
A 24 órás megpróbáltatást a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) közreműködésével vezényelték le, így az autókat becsövezték, kagylóüléseket és az előírt többpontos biztonsági öveket szereltek be, az eredményeket pedig a szövetség hitelesíti majd. Az autók a kétmérföldes pályán összesen több mint háromezer kört tettek meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:26
    Permalink

    Aachen(E40),Koln(E41),Frankfurt(E45),Nurnberg(E56),Regensburg(E56),Passau(E56)…
    Innen nappal indultam nem koran,No-ba este ertem mindig es nem orakon at
    hisz nem versenypalyan van az ember de a leheto legtobb esetben annyival mentem
    igaz van korlatozas de sok helyen csak kamera van ez nem azt jelentette hogy
    esz nelkul megyek,de a rendornel betartottam.
    Mar nem jarok igy,hazakoltoztettem a Mazdat.

  • 2017.10.29. at 21:26
    Permalink

    Igen,az lett volna az igazi ha nem mert a mai autok 80% tudja mindezt,sot a regiek
    is.Azt is vagom hogy per auto en azert irtam mert az van irva hogy 12sofor kellett hozza
    mondjuk igaz hogyha itt csinaltak megertem mert mindig teazni akarnak az angolok.
    2000-2400at azert irtam mert sok honfitarsunk lekuzd ennyit 24ora alatt.
    A tudom hogy versenypalya mas aszfalt de szerinted akik keresztul kasul jarjak
    nyugat EU-t combosabb autokkal azok 110el mennek?Hat nem en is Autobahnon 180-200al
    menten es megis maradt gumim mindig a gyorsasag itt nekem azert szamit hogy ne
    30ora alatt erjek haza mert akkor mar aludnom kellene de a 20-24orat meg kihuzom.
    Nem 12valtotarsal…

  • 2017.10.29. at 21:26
    Permalink

    Vajon ha nem jon ossze akkor is igy hiresztelik?
    Mert az lett volna szep.
    Amugy sokan vannak akiknek 2000-2400km/nap siman megvan…
    De az a 2gumi garnitura hat nem tom,a Mazdam ugyanazal a gumival vagy 3X hazament…

Vélemény, hozzászólás?