483 lóerő egy Arteonban elég lesz?
Pályaautót építettek egy Volkswagen Arteonból
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Látványos külsővel és értékes belsővel ruházták fel ezt a Volkswagen Arteont. Ami elsőre nem látszik, az a közel 500 lóerő, amit kihoztak belőle.
Volkswagen Arteonból készült idén az ausztrálok versenyautója, 483 lóerő dolgozik a géptető alatt
Az ausztrál Volkswagen minden évben készül valami érdekességgel, tavaly például egy V6-os Amarokot készítettek fel pályaversenyzésre és idén is ezt a vonalat folytatták. Az irány viszont kicsit hatékonyabbnak tűnik, ugyanis egy viszonylag alkalmas alapot fogtak egy Arteon formájában. Az ART3on névre keresztelt vasat nem csak az különbözteti meg a többitől, hogy egy KADE művésznevű festő készítette a grafikáját, hanem a lemezek alatt dolgozó valódi sport technika is. A géptető alatt a kétliteres turbós benzinmotor dolgozik, ám ezt annyira átdolgozták, hogy a gyári 280 helyett 483 lóerőt teljesít 600 Nm nyomaték társaságában.
Nagyobb fékeket, turbót, hűtést és kipufogót kapott, valamint egyedi dekort egy KADE nevű művésztől
Mivel valódi pályagépről van szó, kipucolták az utastér nagy részét és egy hitelesített bukócsővel pótolták. A futóművet a Bilstein fejlesztette és hangolta az Arteon alá, a fékek az APR-től érkeztek, az új szívórendszer és turbófeltöltő pedig a RacingLine-tól. Növelték a töltőlevegő hűtőjét, a kenőrendszert, kétállású rajtelektronikát kapott a kipufogórendszert pedig a Miltek Sports készítette alá. A Volskwagen tervei és igényei között az szerepelt, hogy négy másodpercen belül gyorsuljon 100 km/h-ra, ezt sikerült is elérni. 4Motion összkerékhajtásával, hétfokozatú DSG váltójával és Pirelli P-Zero Trofeo semi-slick abroncsaival 3,9 másodperc alatt gyorsult fel 100-ra a Luddenham versenypálya emelkedő célegyenesében.