500 kilométeres hatótáv benzin nélkül: jön a Toyota FCV

Két év múlva piacon lehet a Toyota FCV üzemanyagcellás autó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A hibridek után az üzemanyagcellás autók között is piacvezető és egyben úttörő kíván lenni a Toyota.

Az első nagyszériás hibriddel, azaz a Priusszal a szegmens abszolút piac- és technológia-vezetőjének számító Toyota hamarosan, pontosabban két év múlva üzemanyagcellás, azaz teljes mértékben emissziómentes, és a villanyautókénál nagyobb hatótávú modellel is meg kíván jelenni. Nem titkoltan azért, hogy az üzemanyagcellások körében is etalonná váljon.
Hirdetés
A Tokiói Autószalonon, november 20-án bemutatkozó FCV Concept, azaz üzemanyagcellás-jármű koncepció 4,87 méteres hosszúsággal, 1,81 méteres szélességgel és 1,54 méter magassággal csak négyüléses ugyan, de 70 MPa töltőnyomású hidrogéntartályaival 500 kilométeres hatótávot ígér. Tankolása nem több idő, mint egy hagyományos autóé: 3 perc.
A fentiek után kevéssé meghatározó, de természetesen hangzatos, hogy a jövőbe mutató autó dizájnjához katamaránhajókat vett mintául a Toyota, hatalmas első légbeömlőin levegőt szív, amelynek oxigénjét a hidrogénnel egyesítve, s vizet kipufogva áramot termel az üzemanyagcella, amely ebben az autóban a maiaknál kétszer hatékonyabb lesz. Így aztán egységnyi teljesítményhez pont fele olyan méretűre és tömegűre lesz szükség, mint napjainkban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 20:58
    Permalink

    No akkor ismét tegyük helyre a népbutítást!

    [i]“… üzemanyagcellás, azaz teljes mértékben emissziómentes…”[/i]

    Szó sincs róla! Az “üzemanyagcellás” az nem az emissziómentesnek a szinonimája, már csak azért sem, mert a hidrogén-oxigén üzemanyagcella minden, csak nem emissziómentes. Ha az lenne, nem működne. A reakció eredménye vizgőz amit a szabadba engednek, és azt sem árt tudni, hogy a vízgőz még erősebb üvegházhatást produkál mint a széndioxid.

    [i]“…és a villanyautókénál nagyobb hatótávú modellel is meg kíván jelenni.”[/i]

    Ennek a “nagyobb” hatótávolságnak pontosan nulla a jelentősége, ugyanis nem létezik elosztó és töltő infrastruktúra hidrogén esetén (és ez nem néhány, parasztvakítást szolgáló kísérleti állomást jelent, amik már évtizedek óta léteznek), de ennél sokkal viccesebb az az immár 15. éve hangoztatott és tartott állításom, miszerint SOHA NEM IS LESZ ilyen, úgyhogy totálisan mindegy, hogy a nemlétező hidrogénből a nemlétező töltőállomáson feltankolva mennyi távolságot lenne képes megtenni, ez az elmúlt 50 évben már az n+1-edik ilyen, világmegváltásként beharangozott, de valójában kizárólag a parasztvakítást szolgáló jármű, ami aztán annak rendje és módja szerint eltűnik a süllyesztőben. 🙂

    [i]“Tankolása nem több idő, mint egy hagyományos autóé: 3 perc.”[/i]

    Hát persze. Akkor ismétlem magam: igen, 3 perc, a nemlétező hidrogénkúton, a nemlétező hidrogén beletöltése. Sok sikert ehhez! 🙂

    [i]“az üzemanyagcella, amely ebben az autóban a maiaknál kétszer hatékonyabb lesz”[/i]

    Ez megint a mesék, meg a hülyeség kategóriája. A mai legjobb hidrogén-oxigén üzemanyagcellák hatásfoka valamivel 50% felett van. Ezt kétszerezni már elvileg sem lehet.

    [i]“Így aztán egységnyi teljesítményhez pont fele olyan méretűre és tömegűre lesz szükség, mint napjainkban.”[/i]

    Elsősorban nem a hatásfok növelése miatt lettek eddig sem kisebbek az üzemanyagcellák,a kettőnek nagyjából nincs köze egymáshoz.

Vélemény, hozzászólás?