503 lóerős az Audi e-tron sportverziója

Hárommotoros sportmodell készült az elektromos Audiból

Az első hárommotoros elektromos autóként lép piacra az Audi e-tron sportverziója. Mindkét karosszériájával elérhető lesz, 503 lóerőre képes az új modell.

Sokáig nem kellett várnunk a sportos elektromos SUV-ra az Auditól, megérkezett az e-tron S és e-tron S Sportback. Az Audi pedig ezzel a modellel piacra lép a világ első olyan nagy sorozatban gyártott szériaautójával, amiben három villanymotor dolgozik, melyek összesen 503 lóerős csúcsteljesítményre és 973 Nm csúcsnyomatékra képesek néhány másodperc erejéig. Az elöl egy, hátul két villanymotorral dolgozó sportos elektromos SUV állandó teljesítménye 435 lóerő és 808 Nm, a teljes erő leadása mellett pedig álló helyzetből mindössze 4,5 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani. 95 kWh-ás akkumulátorával 370 kilométeres WLTP hatótávolságra képes a sportosabb Sportback kivitel és 364 lóerőre a praktikusabb, hagyományos vonású e-tron. A hátsó kerekeket külön hajtó két villanymotor előnye, hogy erőből képes nyomatékvektor szabályzásra, vagyis kanyarban az ívkülső villanymotor többet hajt, mint a belső, ezzel gyorsabb kanyartempóra képes az e-tron, mint a hagyományos kivitel.
Hirdetés
Külsőre is kicsit máshogyan mutat, újak a lökhárítói, sportosabbak, nagyobb légbeömlőket imitáltak rajtuk és a hátsóba még diffúzor is került. Kerekek tekintetében 20 colos az alap, de 21, vagy 22 colos is kérhető hozzá. Nyomtáv szempontjából 5 centi a bővülés, hogy az oldaltartás kanyarban is stabilabb legyen. 150 kW-tal is képes tölteni, így 30 perc alatt érheti el 5%-ról a 80%-os töltöttséget. Légrugós futóműve 76 millimétert mozoghat a két végállás között, feszesebbek a stabilizátorok és a szilentek, valamint 400 milliméter átmérőjűek a féktárcsák elöl, melyekre hatdugattyús nyergek harapnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?