528 lóerős a Continental GT V8 S

Gyorsabb és erősebb Continentallal pózol a Bentley Frankfurtban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Bentley bemutatta a Continental GT V8 S-t, az egy éve a piacon lévő sportkocsi erősebb változatát.


Izmosított Continental GT-t vitt a Frankfurti Autószalonra a Bentley. A GT V8 S-t a már jól ismert 4 literes, dupla turbós győri motor hajtja, ami 528 lóerőre és 680 Nm-os teljesítményre képes, így 28 lóerővel erősebb a "sima" V8-nál. A felpaprikázott, nagy nyomású közvetlen befecskendezéses gép 4,5 másodperc alatt gyorsítja az álomautót 100 km/órás sebességre (nulláról 160 km/órára 10,3 másodperc alatt jut el), a végsebesség 309 km/órára nőtt. Legnagyobb teljesítményét percenként hatezres fordulaton adja le, mozdonnyi nyomatéka pedig már 1700 fordulat/perctől a sofőr rendelkezésére áll. A Continental GT V8 S nyitott változata 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és 308 km/órás végsebességre képes. Csak összehasonlítás végett, a GT V8 4,8 másodperc alatt gyorsul fel százra és a gyorsításnak 303 km/óránál van a vége. A sajtóanyag szerint hatótávja 805 km (benzintankja 90 literes), elméleti fogyasztása vegyes üzemben 10,6 (a kabrió esetében 10,9) l/100 km. Ebben közrejátszik az is, hogy a nyolcból négy hengert kikapcsol a fedélzeti számítógép, ha állandó sebességgel vitorlázik a Bentley, ami a lassulási és fékezési energiákat újrahasznosítja.
Hirdetés

A GT V8 S Váltója nyolcfokozatú ZF, sport állásban a fokozatok között egy is gázfröccsel örvendezteti meg az autóban ülőket és csinál étvágyat az esztelen száguldozáshoz. Összkerékmeghajtása fejlett Torsen differenciálműves, az első tengelyen 40, a hátsón 60 százalékos nyomatékelosztással. A biztos fékezésről elöl 405, hátul 355 milliméteres féktárcsák gondoskodnak, amelyeket felárért elöl 420, hátul 356 milliméteres karbon tárcsákra cserélhetünk. Bár egyáltalán nem fontos egy sportautó esetében, de nem elhanyagolható a Bentley Continental GT csomagtartójának űrtartalma, ami 358, a kabrió esetén 260 liter.
A Bentley Contintental GT V8 S nemcsak erősebb lett, hanem tíz milliméterrel közelebb hozták az aszfalthoz, rugóit merevebbre állították, áthangolták a lengéscsillapítóit, valamint a menetstabilizálójának elektronikáját is. Új 20 hüvelykes felniket kapott továbbá, akinek ez kicsi, van természetesen 21 colos malomkerék is. A tizenhétféle fényezésben jövő év elejétől megvásárolható kupé és kabrió először a még e hét végégi nyitva tartó Frankfurti Autószalonon látható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?