560 LE, 40 millió forint. BMW M6 Coupé teszt
BMW M6 Coupé teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha látod-hallod ezt az autót, irigyled, gyűlölöd, kineveted a sofőrjét. Ha vezeted, te vagy a nép ellensége. A polgárság pukkasztója. De istenkirály is. BMW M6 Coupé teszt.
Majdnem 5 méter hosszú, de mióta van Gran Coupé, ő a kicsi 6-os. Óriási vesékkel és légbeömlőkkel, opciósan 20 colos kovácsolt kerekekkel, középen mélyített karbontetővel és a szokásosan szúrós és látványos BMW-fényszórókkal
Ugye, hogy kéne? Vagy inkább az ára? Az ára és egy (jó nagy) kör ingyen? Álomautó az M6, de így is van ez rendjén
Amúgy vágykeltésre is jó egy ilyen luxuskupé. Beleszeretsz, ám nem engedheted meg magadnak, de mondjuk egy 3-asra már futja, s azt megveszed. És mindenki boldog
Szenzációs csúcstechnológia, vétek volna takargatni. Viszont a V10-es akkor is szebben szólt...
Elöl isteni (főleg a bal egyben), hátul legfeljebb gyerekeknek elég a hely
A váltó 7 fokozatú dupla kuplungos (két olajhűtésű nedves tengelykapcsolós) M Drivelogic automata, a kormány mögül is kapcsolható. És állítható a gyorsasága, valamint ha nem is egyszerűen aktiválható, de pöpec rajtautomatika is van. Először is ki kell iktatni a menetstabilizálót, Sport módba tenni a váltót, ránehezedni a fékre, majd előretolni a váltókart, gázt adni, a féket és a váltót elengedni és kapaszkodni a kormányba. A szériában 19, felárasan 20 colos, hátul szélesebb, majd' 30 centis abroncsok fele az aszfaltra kenődik, a dupla-dupla kipufogós és meglepően szolid diffúzoros fenék jobbra-balra táncol, félelmetes. Mindenesetre tízből ha kétszer sikerült működésre bírni ezt a fránya Launch Controlt...
Ott van ám egy M-nyomat, szinte láthatatlan... Ültünk már ennél többféleképp
is állítható hiper-szuper ülésekben is, de ezt sincs miért kritizálni
Mi van még? Elektronikus aktív differenciálmű a hátsó kerekek közti akár 100 százalékos nyomatékosztásra, dinamikus csillapítás-szabályzás, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés alumínium lengőkarokkal. És hihetetlen, de kényelmesre állítva a rendszert nem kamu rugózási komfortról beszélni - az M6 különösebb zokszó nélkül suhan át a zord úthibákon is. Merevsége példás, öreguras tempóban pedig még csendesnek is titulálható az utastér. A szuperdirekt kormány rásegítése ugyancsak állítható, a belső szellőzésű, perforált, elöl 400, hátul 396 mm átmérőjű féktárcsák gyilkos erővel, egyben elsőrangú adagolhatósággal gondoskodnak a lassulásról. Az elöl 6, hátul 1 dugattyús féknyergek kékre festettek. Sokmilliós felárért karbon-kerámia fék is választható.
Hűvös, elegáns, pazar. A néha egyet-egyet nyekergő műszerfalú-ülésű tesztautó kicsit megingatta a minőségi tökélybe vetett hitünket... Ott, a fordulatszámmérő alatt látni, milyen módba állítottuk a motorvezérlést, a lengéscsillapítást és a kormányt
Balról a menetstabilizáló és az üzemmódválasztók, jobbról a kamerák és a radarok, alulról a váltásisebesség-állítás gombja öleli a váltókart. Utóbbi feltekerve nagyot ránt, nem kis élmény. A kézifék elektromos, az iDrive ügyes
A csomagtartó használható méretű, van hasznos holttérfigyelő meg keret nélküli ablak és logós lábpihentető is. Érdekes, de a gáz- és a fékpedál lehet nem fémes is
És akkor egy huszárvágással csütörtököt mondunk, azaz csütörtök volt, midőn jött az importőri felkérés: péntektől hétfőig tiétek lehet az M6, viszitek? Hát megtanácskoztuk az ügyet, majd a következő és vonatkozó emlékem, hogy egy, a forgalomtól elzárt útszakaszon nem tudom, sírjak-e vagy nevessek. Szüntelen mosolyogtam és zokogtam is, mert versenypályán nem volt alkalmunk az autót meghajtani. Azaz bevallom, mély fájdalmamra nem tudom, milyen az 560 lóerős BMW-vel határon autózni, hosszú és tempós kanyarokban lapjával marhulni, szűk fordulókból nyélgázon kigyorsítani - biztonságosan, bukótérrel, másokat nem zavarva. Az előző M5/M6-tal volt szerencsém zárt pályán és végsebességen is durvulni, most "csak" amolyan szürke hétköznapi vezetési élménycsomagban volt részem. De hogy ez sem megvetendő, arról következzék kiváló operatőrünk beszámolója némiképp kozmetikázva, hogy bírja a nem létező nyomdafestéket.
Menjünk még egy kört!
A stop-start lazán leállítja a forrongó turbós motort... Jó ez?
A rajtelektronika brutális, katapult-feeling, csak szívás, mire rá tudod venni, hogy működjön is. Ha nem elég meleg, akkor azért, ha túlságosan meleg, akkor azért, ha meg csak elszúrtad a rituálét, ami kell a bekapcsolásához, akkor meg azért, és kezdheted elölről. Így inkább simán mindent Sport Plusba raksz (kormány, futómű, motorvezérlés), a váltó programját a legdurvábbra, és lepadlózod. Ha pedig elég tökös gyerek vagy és vezetni is tudsz, akkor kikapcsolod a menetstabilizátort és kiengeded a vadállatot. Vagy beesel az árokba és rájössz, hogy nem neked való ez az autó. Na szerencsére utóbbi nem történt meg, de ha nem tiszteled eléggé ezt a narancs ördögöt, akkor könnyen megeshet, a 680 Nm hátsó keréken nem játék.
Az M1 és M2 gombokkal beállított programokat hívhatunk elő - okos
És nyilván jócskán benne van a BMW-s sztereotípia is. Azt hiszem, édesanyukám csuklott elég sokat, legalábbis az emberek arcát elnézve. Mert aki meglátta az autót, az nagyon megbámulta, aztán kiakadt, hogy ennek a hülyegyereknek, aki itt padlógázon közlekedik, miből telik egy ilyen autóra... Mert igen, nagyon látványos, nagyon szép autó, elölről még talán azt is rá lehet mondani, hogy mosolyog. Az utcában, mint utóbb hallottam, már csak úgy sugdolóztak az emberek, hogy: "láttad AZ autót"?!
Az előd használtan már 10 millió alatt is kapható. Az sem kevés pénz, de négyszer jobban hangzik, mint az új M6 pár extrával 40 milliós ára
Majd a lejáró életbiztosításomból egyszer veszek egy ilyet. Ja, hogy az nem lesz elég rá, meg nem fogom tudni fenntartani? Akkor azt hiszem, inkább elrakom ezeket a sorokat jól az emlékembe, néha előveszem, és jókat mosolygok, hogy milyen szuper is volt a hétvége. És persze a hamarosan születendő gyerekünknek is megmutatom a képeket, hogy látod, anyád 8 hónapos terhesen ott feszített a kormány mögött, és fülig ért a szája, pedig csak finoman, az elektronika védelmében autózott egyet a videó és a fotók kedvéért. És a vége a "Menjünk még egy kört" volt, köszönjük!
Csőke Árpád
Igen, nem csak a leendő apa, hanem a várandós felesége is vezette egy kicsit az M6-ost, ami egy abszolút barátságos, kellemesen fölényes kupé is lehet még programozható és a memóriából gombnyomásra előhívható beállításokkal, az M Driver’s Package révén pedig nyakló nélküli 305 km/órás végsebességgel és mindent felcsavarva azért turbós V8-ként is szívbemarkoló hanggal.
Anya a volánnál. A gyereknek majd 98-as benzin is csörgedezik az ereiben
El kell felejteni a polgárpukkasztását, az üzenetét, a visszafogottan is 20 liter fölötti fogyasztását és a 40 millió forintot is meghaladó árát, el kell fogadni, hogy egy igen jóléti rétegnek normális használati tárgy egy M6-féle irgalmatlan erős és drága autó. Hiányozni fognak, de veszettül, mikor a zöldár, a becsapós EU-normák hada végképp kinyírja a benzinpusztító és CO2-okádó fölöslegeket.
te meg OSTOBA VAGY mint kalap szar:))
Életedbe nem ültél még hasonló autóba semm de nem baj,higy a Winklernek, Osti.
Kb annyi eszed van mint egy pár büdös zokninak… az autó egy kalap szar, ennyi de ha fényezni akarod akkor menj és nyalogassad ha találsz egyet valamelyik pláza parkolójában…
Nem hiszem, hogy szó lehet becsapásról, kozmetikázársól. A fogyasztás mérését szabvány határozza meg, tehát ez nem egy behasalt szám, hanem szabványos ciklus szerint mért eredmény. Az más, hogy köszönőviszonyban nincs a valósággal, ezt már megszokhattuk. Feltételezem, a tesztfogyasztás elég sok gyorsulást, padlógázt tartalmaz, egy ilyen autónál nagy a kísértés. Mondjuk a 9.9-et max autópályán tudnám elképzelni. Kétlem, hogy a valóságban ez tartható lenne.
Csak annyi van mint bármelyik turbós húdekeveseteszik reklám fogyasztásban. Ha nem nyomod akkor nem megy a turbó és szívó üzemben keveset eszik. Ez is egy ok amiért sokan nem szeretik a kis turbós benzines divathullámot, lehet vele járni óvatosan, de ha kitaposod a belét, akkor nem 2-3 literrel kér többet mint egy szívó, hanem bezabál 2-3x többet mint amúgy. Ezt meg kell érteni, keverékarányból és cm3-ból első ránézésre látszik, ezek számok amik még sosem hazudtak. A BMW egészen sokáig nem kozmetikázta a fogyasztási adatait, de már régóta megkövetelik a konkurensek, így kénytelenek lejtőn lefelé és hátszéllel átlagfogyasztást mérni ők is mint mindenki más.
ahogy látom van egy kis különbség a gyári vegyesfogyasztás és a tesztfogyasztás közt: a gyári:9.9 a teszt:21.2. Jó hogy a bmw nem akarja becsapni a vevőket.
Nem tudom miért kell erőltetni a prémium gyártóknak ezt a lóerőhajhászást.
Baromi jól néz ki, de kár volt elrontani egy ilyen M-es modellel. Jól írta a cikk elején a szerző: kinevetem azt aki megveszi, mert ennyiért már valódi sportkocsit is lehet kapni. Mondjuk biztos eladnak belőle annyit, hogy ne legyen ráfizetés…
Egyébként nem lett rossz a cikk, bár nem is az igazi. A Winkler féle verzió sem rossz, de túlzásba vitte a sok negatív dolgot. Az a pár ember, akik ilyet vesz, valószínűleg fittyet hány arra, hogy 40 litert eszik vagy hogy mennyire sz@r a parkolóházba parkolni vele.
Patinás kis “gazdaságos” jármű, komoly jővő előtt áll!
Ajánlom figyelmetekbe a Winkler írását, kb úgy kell megírni egy cikket…