60-at ígér, de vajon mit tud? SEAT Leon e-Hybrid teszt

Sportos zöldség: SEAT Leon 1.4 TSI DSG FR pHEV teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akár 60 kilométeres elektromos, emissziómentes hatótávot ígér a zöld rendszámot viselő SEAT Leon eHybrid. Vajon tud is ennyit?

Induljunk a kályhától: tavaly érkezett a SEAT Leon negyedik generációja, alapjait immár a vele szinte egyidős Volkswagen Golf adja. Míg utóbbi maga a kimértség, a Leon egyértelműen a sportos, kissé bohém versenyző, és belőle is van plug-in hybrid. Magán az autón a zöld rendszámon és a bal első sárvédőre rakott töltőnyíláson túl az e-Hybrid felirat azonosítja, a katalógusban viszont Leon 1.4 TSI DSG FR pHEV néven találjuk. Műszakisága nem csak a modellnévből, a konszern plug-in hybrid modelljeit ismerve is kitalálható. A 150 lóerős 1.4 TSI benzinmotort 6 fokozatú DSG váltó és egy 116 lóerős, 330 Nm nyomatékú villanymotor egészíti ki. A villanymotor teljesítménye is elárulja, de a tapasztalat is ez: teljesen jól mozog a Leon e-Hybrid tisztán elektromos üzemmódban is, alapból is így indul. Ha megvan a kellő töltöttség a 12,8 kWh-s akkumulátorban, akkor tudja is az ígért 60 kilométeres elektromos hatótávot, ráadásul akár 140 km/órás tempóra is képes benzinégetés nélkül. Na persze úgy már nem fog tudni ennyit a hatótávból, de autópályán amúgy is érdemesebb inkább hibridként használni. Ezt kicsit macerásan lehet: az érintőképernyőn keresztül be kell állítani, hogy hány százalékos akkutöltöttséget szeretnénk, a benzinmotor pedig automatikusan be fog kapcsolni, akár az akku visszatöltésére is fogható, ha már elhasználtuk az áramot, de később ismét szeretnénk emissziómentesen autózni.
Hirdetés
Jobban járunk persze, ha konnektorból töltjük: a 10 amperes gyári töltővel ez azonban közel 6 óra, míg a legfeljebb 16 amperes töltéssel oszlopról 3,5 óra alatt telíthetjük a feláras Type2 kábellel. A hétköznapi utakra a legtöbbek számára bőven elegendő az elektromos hatótáv, de egy plug-in hybrid esetén fokozottan igaz az, hogy szükséges a saját, lehetőleg otthoni töltési lehetőség. Amennyiben kifogyunk az áramból, vagy épp tövig nyomjuk a gázpedált, akkor persze indul a benzinmotor. Előbbi esetben észrevétlenül, utóbbinál viszont azonnali kíméletlen pörgetéssel. A 150 lóerős, 250 Nm nyomatékát 1550-3500/perc fordulat között hozó TSI-vel a rendszerteljesítmény 204 lóerő, az összesített nyomaték 350 Nm. Ezzel a 100-as sprint 7,5 másodperc lehet, a Leon egyértelműen dinamikus, ehhez passzoló hangolással. Az e-Hybrid alapáron is FR csomagos, persze választható a prémimumabb Xcellence ellátmánnyal is. A Leon viszont eleve sportos, az e-Hybrid mindenképp 17 colos alufelnis, LED fényszórós. A tesztautóra opcióként 18 colos kerekek és full LED lámpák kerültek, ezek csinosabbak, s a hátsó, szintén LED lámpával üdvözlőfénnyel is szolgálnak, na meg az első ajtókból is a spanyol Hola köszöntés vetül a földre, praktikusan nagy körrel, ami a pocsolyákat (és kutyagumikat) is kellően megvilágítja. Digitális a műszerblokk, a hibridhez alapáron jár az online kapcsolatos, így akár a töltőkhöz is elvezető navigáció is, de a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto csak a feláras Full Link rendszerrel jár. Utóbbival együtt választható színű LED beltéri világítást is kapunk, ám fizikailag létező klímavezérlőket semmiképp sem. Hiába van temérdek gomb a kormánykeréken, a hűtés/fűtés szabályzásához mindenképp az érintőképernyőt kell nyomkodni.
Hirdetés
Az FR Leon bár 18 colos kerekeivel igen feszes rugózású, de a kanyarokba jól tapasztó futóművet kap, ülései nagyon komfortosak. Hátul mondjuk csak a szélső helyeken, középen nem, hiszen annak lábterét is csorbítja a hátsó légbeömlő és klímavezérlő - mert ilyen is van, meg persze lehajtható könyöklő és síalagút is. Ami viszont nincs nagyon az e-Hybridben, az a csomagtér, az akkumulátor miatt magasra emelt raktérpadló miatt mindössze kisautónyi, 270 literes teret kapunk, ülésdöntéssel viszont szinte sík padlóval több mint ezer (konkrétan 1191) litereset. Azt, hogy megéri-e a konnektoros Leon, ami 12,83 millió forintos alapárával még a szegmensében sem olcsó, azt leginkább saját használati módunk határozza meg, na meg persze, hogy magánszemélyként, vagy cégként vesszük-e. Utóbbi esetén nem csak a parkolási díjak és a regisztrációs adó, hanem a havi szinten jelentkező cégautó-adó is spórolás. Üzemköltsége a töltések számától erősen függő. Ha nem tudjuk tölteni, akkor az 1.4 TSI 6-7 literes átlagot ad, ha viszont 50 kilométerenként töltőre tudjuk rakni, akkor benzinégetés nélkül autózhatunk. Nekem a teszthéten a tisztán elektromosan letudott rövidebb utak mellett négyszer is meg kellett tennem egy-egy 100 kilométeres utat, így 3,5 literes benzinfogyasztás adódott az elektromos mellett. Ez nem rossz, de hasonlót tudnak mások is a szegmensben. A Leon viszont ehhez szokatlanul sportos vezethetőséget és a kategóriatársaknál passzentosabb utasteret, de leginkább kisebb csomagteret ad, igaz a Golf GTE is mindössze csak 3 literrel nagyobbat, ám közel 3 millió forinttal drágábban. Ahhoz képest a Leon e-Hybrid diszkont ajánlat, persze az is igaz, hogy a Golf GTE a Cupra Leon PHEV-hez hasonlóan nagyobb, 245 lóerős teljesítménnyel, 6,7 másodperces 100-as sprinttel és 220 helyett 225 km/órás végsebességgel büszkélkedhet. Te melyiket választanád inkább, vagy valami másra voksolnál? Írd meg kommentben!
Hirdetés
Értékelés
Pozitív
Akár 60 kilométeres elektromos hatótáv, vezethetőség, komfortos ülések
Negatív
Passzentos utastér, kicsi csomagtér
Árak
Tesztmodell alapára
12 834 620 Ft (2021.12.19.)
Tesztautó ára
13 469 109 Ft (2021.12.19.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1550-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,5 s
Végsebesség:
220 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
1,3 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4368 mm
Szélesség:
1799 mm
Magasság:
1460 mm
Saját tömeg:
1615 kg
Össztömeg:
2060 kg
Tengelytáv:
2682 mm
Karosszéria-kivitel:
ferdehátú
Csomagtér:
270 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (Benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
250 Nm 1550-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
220 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,5 s
CO2-kibocsátás:
32 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
1,3 l/100km
Fogyasztás a használónál:
3,5 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?