6,4 literes V8-as motort kapott a Jeep Wrangler

V8-as motor került a Jeep Wranglerbe, és nem csak tanulmány, bárki megveheti

40 év után újra V8-as motorral is kapható Jeep Wrangler. Az izomterepjáró 470 lóerővel szaggatja az aszfaltot, vagy lényegében bármit, ami alá kerül.

Hatalmi harc folyik az amerikai terepjárók felségterületén, a töretlenül kínálatban lévő Jeep Wrangler trónjára fáj a Ford foga. A visszatérő Broncóval hosszú idő után újra méltó ellenfelet kapott a Wrangler, ezt persze a Jeep nem hagyta szó nélkül. Presztízskérdés a hajtáslánc, főleg egy amerikai autónál, és miután a Ford már szinte a Bronco bemutatása előtt elárulta, hogy nem lesz V8-as az új modellből, a Jeep idejében kapcsolt. Már a Bronco bemutatójának idejére elkészült a Jeep Wrangler 392 tanulmányautó, melyben V8-as motor szerepelt, és nem is kellett sokat várnunk rá, hogy ne csak erődemonstrációként, de megvehető modellként is szerepeljen a Jeep kínálatában. Hivatalosan is bemutatkozott a Wrangler Rubicon 392, mely a továbbiakban már nem tanulmányautó, hanem egy valóban megvásárolható V8-as csúcsmodell. Ahogy a tanulmányba, úgy a kész autóba is 6,4 literes HEMI V8-as szívómotor került, ám 450 helyett 470 lóerővel és természetesen állandó összkerékhajtással. Ezzel olyan modellt kínál a Jeep, amit a Ford egyáltalán nem fog, hogy hiánypótló-e, az majd kiderül, mindenesetre igazán különleges minden szempontból. Váltója nyolcfokozatú automata, és most először váltófülek is tartoznak hozzá a kormányon. A Wrangler Rubicon 392-őt nem csak terepjárásra szánják, gyorsulási versenyen is megállja a helyét állítólag, épp ezért rajtprogrammal is ellátták. 4,5 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 60 mérföld/órás tempót, és 13 másodperc alatt futja a negyed mérföldet, ami sportautós teljesítmény.
Hirdetés
Erősített bukókerettel látják el az új modellt, valamint külsőre is felismerhető a 392. Emblémái és feliratai mellett messziről ordít a nagyobb motor, melynek levegőzése érdekében decens púpot emeltek a gépháztetőre. Átalakították a hűtőrács belső részét a motor hűtése érdekében, és egyedi szívórendszert kapott, mely akkor is tökéletesen ellátja a feladatát, ha a géptetőn átcsap a víz, vagy éppen beborítja a sár. Egyedi aktív szelepes kipufogórendszere a pedál letaposására nyit, hogy a gázok hamarabb távozhassanak, de bentről gombbal is felhangosítható a Rubicon 392. Futóművét megerősítették és átalakították, 3,2 centivel fut magasabban a Rubiconnál, és alapból 33 colos utcai terepgumikat kap 17 colos lefordulásgátlós felnikre szerelve. A Dana 44-es tengelyeken elektronikusan zárható differenciálművek dolgoznak, és egy osztómű is szerepel középen. A Jeep szerint a V8-as Hemi nyomatéka ritka óvatos mászáshoz segíti hozzá a Wranglert, alacsony fordulaton is kellően erős. Az állandó összkerékhajtású V8-as Jeep áráról egyelőre nem árultak el semmit, de vélhetően vastagon a Rubicon fölé fogják pozicionálni - nem is kell máshoz hasonulniuk, ehhez hasonló modellt egyelőre nem kínál más.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.11.19. at 19:49
    Permalink

    Milyen 1 semmitmondó cikket irsz te firkász !
    Olyan lényegtelen ,hogy a lőtéri kutyát nem érdekli XDDD
    Nincs téma amiről firkálj , keress más elfoglaltságot ,mert a te szerencsétlen karcolataid miatt végleg lehúzhatja magát az oldal.
    Javasolnám forgalomszámlálást a József utca-Mátyás téren :-)))
    Dugulj el végleg !

Vélemény, hozzászólás?