Sajnos csak Japánban kapható a Toyota luxuslimuzinja
A Toyota japán belpiacos luxusautója méltó módon ünnepli 65. születésnapját. Többféle limitált széria készül belőle idén, amelyek a sportosságra vagy épp az eleganciára helyezik a hangsúlyt. Természetesen a lemezek alatti technika frissen tartására is odafigyelnek a mérnökök, így már Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis a Crown, persze olyan érdekességek is járnak hozzá mint az a csatlakoztatott biztosítási funkció, amely a vezetési stílus függvényében határozza meg a biztosítási díjat. Persze komoly kedvezménnyel honorálva a biztonságos, higgadt közlekedést.
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztést alkalmaztak a Crownban a mérnökök
A TNGA-N padlólemezre épülő autó háromféle erőforrással kapható. A kétliteres turbós benzinmotor 245 lóerős, míg a 2,5 literes hibrid hajtáslánc rendszerteljesítménye 226 lóerő, ráadásul ez összkerékhajtással is rendelhető. A csúcson a hathengeres 3,5 literes benzinmotorra épülő hibrid található, 359 lóerővel, ám ez nem rendelhető a limitált modellekkel. Ezek közül a Crown dinamikus személyiségét hozza előtérbe az RS Limited és RS Four Limited változat. Mindkettőben a 18 colos, fekete keréktárcsák, illetve a szövet/műbőr kárpitozás teremt sportos hangulatot, míg az Elegance Style II nyersbőr hatású, világosszürke vagy arany árnyalatú kárpitozással és kontrasztos fekete fabetétekkel növeli az elegáns hatást. A harmadik változat szintén a sportosságra helyezi a hangsúlyt, hiszen a Sport Style esetében fekete bevonatot kapnak a zajcsökkentő keréktárcsák, valamint a lámpatestek sötétített burája mellett a hűtőmaszk kerete és a ködfényszórók foglalata is sötétszürke árnyalatú. A fekete uralta utastérben piros betétek oldják a komor hangulatot. Sajnos a típus Ázsián kívüli forgalmazása továbbra sem várható.
Két - sportosságot és egy eleganciát - sugárzó modellel ünnepel a Crown