700 ezer autót hív vissza a GM

Amerika baja: Chevrolet Cobalt és Pontiac G5 visszahívás

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Halálos áldozata is volt már az autók hibájának. A gondot a gyújtáskapcsoló okozza, ami vissza tud ugrani a kikapcsolt állásba, és leállítja a motort, valamint a segédberendezéseket.


Nem kevés autót, összesen 778 562 példányt érint a Chevrolet Cobalt és a Pontiac G5 mostani visszahívása. Ezeket az autókat az amerikai, a kanadai és a mexikói piacon forgalmazták, de szürkeimport útján Európába is jutott belőlük. A GM öt balesetről tud, ahol frontális ütközésekben hat elöl ülő utas hunyt el.
Hirdetés

A hibát az okozza, ha a sofőr kulcscsomója nagy és nehéz, a súly visszahúzza a gyújtáskapcsolót a motor kikapcsolt állapotába. Növeli a kockázatot, ha az autós rossz úton halad, a kulcscsomó mozgása akkor ugyanis még intenzívebb. Ha a kulcs elfordul, a motor leáll, és így az autó is. Ilyenkor nem működnek az elektromos segédrendszerek és a légzsákok sem. A GM a hibát a gyújtáskapcsoló cseréjével tudja megoldani. Ebből az esetből is látszik, hogy autónk kulcsára nem szabad semmi felesleges holmit rátenni. A kapu távirányítója, vagy a lakáskulcs jobb, ha nincs egy karikára fűzve a slusszkulccsal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?