Az F-250 Super Duty teherautóban mutatkozott be a Ford új nyomórudas V8-as benzinese
Műszakilag dinoszaurusznak számít az a motor, amit a Ford tavaly mutatott be az F-250 új generációjában. A teljesen új fejlesztésű V8-as klasszikus nyomórudas mechanizmust rejt. Ezt legalább a '90-es évek eleje óta nem használja már a legtöbb gyártó, ugyanakkor rendkívül tartós és bombabiztos mechanizmus, és a Ford teherautójában éppen erre volt szükség. Az új motor 7,3 literes és az F-250 után most a gyártó dobozos motorként is kínálja, vagyis külön is megrendelhető.
A 7,3 literes behemót 430 lóerőt és 644 Nm nyomatékot termel
A 445 köbincses motor 430 lóerőt és 644 Nm nyomatékot termel, épp emiatt szeretik sokan, mert dízeles karaktert ad, de nem gázolajat, hanem benzint eszik. Emellett a nyomórudas kialakítás kompaktabb méreteket tesz lehetővé, vagyis többféle karosszériába, akár kisebbekbe is könnyedén belefér. Hasonló nyomórudas megoldást használ a General Motors még ma is a népszerű LS motornál, ám míg az ő V8-asuk sportmotornak is tökéletes, a Ford 7,3 literese leginkább teherautókban teljesíthet szolgálatot, ugyanakkor mérete és teljesítménye miatt vélhetően ebből is láthatunk majd tuningolt kivitelt. A motort 8150 dollárért árulják külön. Teljesen komplett, vagyis rajta van a szívósor és az üzemanyag befecskendező-rendszer, valamint a kipufogóleömlők is.
A főtengely fölé került tengely vezérli a szelepek emelését, kompakt és strapabíró szerkezet