74 százalékos mínuszban az európai autópiac

Európa csaknem összeomlott autópiacát a Toyota vezeti

Kemény időszakot él meg az autópiac az öreg kontinensen. A hazai piac egyelőre egész jól tartja magát, nálunk ugyanúgy a Toyota a piacvezető, ahogyan a kontinens negyedén is.

Éves viszonylatban megdöbbentő 74 százalékkal zuhantak az európai újautó-eladások 2020 áprilisában – derül ki az Automotive News Europe által közölt, a JATO Dynamics piaci elemző szervezet adatain alapuló elemzésből. Mindössze 11 márka volt, amely ennél szerényebb veszteségeket könyvelhetett el, köztük többségben a prémium- és luxusmárkák, valamint csupán három tömegpiaci szereplő.
Hirdetés
Az áprilisi eladások ranglistáján szereplő modellek ugyancsak komoly forgalomcsökkenést regisztráltak, ugyanakkor a tíz legnépszerűbb európai modell közül a Toyota Corolla iránti kereslet csökkent a legcsekélyebb mértékben. A Toyota alsó-középkategóriás újdonsága még bravúrosabban teljesített a január-áprilisi időszakban: egyike volt annak a mindössze három típusnak, amely növelni tudta forgalmát! A négy hónap alatt 45 557 Corollát adtak el Európa-szerte, csaknem kétszer annyit (+90,4%), mint 2019 azonos időszakában.
Hirdetés
Ahogy az korábbi gazdasági válságoknál már megmutatkozott, a vihar elmúltával elsősorban azoknak a vállalatoknak, márkáknak van esélye a gyors visszatérésre, amelyek még a legnehezebb időkben is képesek megőrizni helyüket a fogyasztók tudatában. A Toyota ezen a téren szintén megnyugtató eredménnyel büszkélkedhet: Európa 27 országát elemezve mindenki másnál több piacon bizonyult a legnépszerűbb autógyártónak. A japán márka a teljes európai piac negyedét uralja, nem kevesebb mint hét országban vezeti az eladási rangsort, emellett típusai további hét dobogós helyezéssel büszkélkedhetnek.
Hirdetés

A Baltikum legnépszerűbb típusa a Toyota RAV4:

Észtországban és Lettországban az első, Litvániában a második legkeresettebb modell; ugyanitt a Corolla egy ezüst- és két bronzérmet szerzett. A Toyota Corolla magabiztosan vezeti az eladásokat Lengyelországban, Írországban és Finnországban is. A Toyota C-HR Ciprus, a Yaris pedig Görögország első számú új autója, s utóbbi Lengyelországban a harmadik helyen zárta az év első négy hónapját. Részletek a képgalériában található nagyfelbontású táblázatban és a csatolt pdf-ben.
Ami a magyarországi eladásokat illeti, a Toyota Corolla a harmadik, a Yaris pedig a negyedik legerősebb modell volt január és április között a JATO Dynamics adatai szerint; mindkét típus elismerésre méltó növekedést könyvelhetett el.
Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

      • 2020.05.31. at 23:00
        Permalink

        Semmi köze ehhez a JATO-nak, ez a Smarter Media Kft. által meghajlított valóság alapján az Autónavigátor által közölt jelöletlen reklám. A Smarter Media kizárólag Toyota “híreket” közöl, a főtevékenysége 6391 Hírügynökségi tevékenység, bruhaha….
        Szánalmas és gusztustalan, legalább jelölnék x-szel…

        Halló, szerkesztők, hogy van ez?

  • 2020.06.01. at 08:39
    Permalink

    Tán nem csak reexport történik azokból az országokból ahol piacvezető a Toyota? Érdekes, hogy pár éve azért sírtak Magyarországon, hogy milyen nagyszerű eladásiak vannak itthon, de a sok csúnya vetélytárs a reexporttal verik őket… Tetszik a 164%-os növekedése a Corollának. Mellé lehet tenni, hogy ezekből hány százaléka került külföldre?
    Ha már számok, akkor az Európai Toyota statisztika:
    2019.04 – 59’714 db eladott autó
    2020.04 – 17’383 db eladott autó
    Göngyölten:
    2019.04-ig (4 hónap) – 187’140 db
    2020.04-ig (4 hónap) – 246’133 db

    Ez messze van a piacvezetéstől. Az előrelépés megkérdőjelezhetetlen… Ebben a válságban mindenki rosszul jár.

    Egyébként tetszik, ahogy beért a nagycsaládos program. Dacia Lodgy növekedése 784% és piacvezető itthon 🙂

Vélemény, hozzászólás?