A 208 könnyített hibridváltozatát hozza Genfbe a Peugeot

Peugeot 208 HYbrid FE - technikás hibrid a Genfi Autószalonra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Könnyű anyagokból varrtak sportos szabású báli ruhát a 208-asnak Genfre, kis hibridrendszer segíti takarékosan rohanni.


Szériaautónak látszó hibridtanulmánnyal jelentkezik a Peugeot Genfben, hogy a 208 HYbrid FE nevében az utolsó két betű megfejtése: Fun, mint öröm, és Efficient, mint hatékony. A névadásért felelős agytrösztök tehát nagyon odatették magukat, mielőtt előálltak ezzel a frappáns rövidítéssel, lássuk, mit tettek le az asztalra az ezúttal a Total olajkonszern szakembereivel együttműködő Peugeot-mérnökök. Látni egyelőre nem fogjuk, mert képeket még nem adtak ki a koncepcióról, de feltesszük, hogy a bejelentés szerint aerodinamikus, a szériamodellnél kisebb légellenállású karosszérián azért felismerhetőek lesznek a 208-as vonásai, és ezen talán az alacsony gördülési ellenállású gumikat viselő felnik sem tudnak változtatni. A tanulmány kifejlesztésébe a Total két leányvállalata, a Hutchinson és a CCP Composites is beleadta minden tudását, és a hathatós segítségükkel kompozit anyagokból megépített karosszériával 200 kg-ot spóroltak meg a 208-as tömegéből. Orrába háromhengeres egyliteres motort szerelnek robotváltóval, villanymotorral és akkumulátorral, melyek segítségével a 208 HYbrid FE 8 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-s sebességre, CO2-kibocsátása pedig csak 49 g/km.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?