A 240 lóerős dízellel is csak 5,3 litert fogyaszt az új Passat

Újabb részletek az új Volkswagen Passat motorjairól és felszereltségéről

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A párizsi hivatalos bemutatóval egy időben a Volkswagen az új Passat fontosabb műszaki adatait is elárulta.


Múlt héten megvolt a hivatalos bemutatója, 85 kilót fogyott elődjéhez képest és sokkal karakteresebb lett, mint volt. De a Passatnál megint nem a forma lesz az ütőkártya, hanem az a technikai színvonal amit nyújt és a könnyedség, amivel mindezt teszi. Motorjai a VW konszern legfrisebb szériájából valók, 20 százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, mint az elődben. Mindben széria a start-stop rendszer és mindegyikhez rendelhető a DSG, duplakuplungos automataváltó, az erősebbeknél ráadásul széria. A motorkínálatban 120 és 280 lóerő közötti erőforrások szerepelnek.
Hirdetés


A benzinesek közül a 125 lóerős 1.4 TSI a kínálat nyitódarabja. Rendelhető 150 lóerős változatban is, ahhoz jár a hengerlekapcsolás, mint fogyasztáscsökkentő elem. Utóbbi fogyasztása 4,9 liter 100 kilométeren, CO2 kibocsátása 115 g/km vegyes ciklusban. Ez a változat 1,3 literrel kevesebbet fogyaszt az előd 1.4-eséhez képest. Az új Passat megkapja a Golf 180 lóerős 1.8-asát, fölötte a 2.0 TSI rendelhető két teljesítményszinten 220, és 280 lóerővel. Alternatívaként elérhető lesz a plug-in hibrid Passat GTE, aminek 218 lóerő az összteljesítménye, és akár 50 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos üzemben.

A B8-as kódú új Passat leggyengébb motorja az 1.6-os dízel lesz, később a spórolós BlueMotion változatban is meg lehet majd rendelni. Ahogy a 2,0 literes benzinest, úgy az akkora dízelt is három teljesítményfokozatban lehet kérni: 150, 180 és 240 lóerővel. A 240 lóerős már két turbóval feltöltött, nyomatéka 500 Nm, és a szedán karosszériával 240 km/h a végsebessége. A legerősebb dízelnél nem opció, hanem alapfelszerelés a 4Motion összkerékhajtás és a hétfokozatú DSG automataváltó is. Mindezekkel együtt a csúcsdízel fogyasztása csak 5,3 liter százon és 139 g/km szén-dioxidot pufog ki.

Három felszereltségi szinten lehet a VW középkategóriását megrendelni, ahogy eddig is: ezek az alap Trendline, a közepes Comfortline és a legelegánsabb Highline. Alapfelszereltségéhez 16 colos kerék jár, de már ott is ledes a hátsó lámpa és a nappali menetfény. Az első ülések magasságban állíthatóak, van kulcs nélküli nyitás és keréknyomás figyelő is. A vezetőtámogató funkciók közül széria a karambol utáni automata fékező rendszer az auto hold és az emelkedőn elindulást segítő is. Ötcolos érintőkijelző jár a rádióhoz és az automataváltók vitorlázó üzemmóddal tudják csökkenteni a fogyasztást. A Comfortline felszereltség ezen felül tartalmazza a városi koccanásgátlót, a Highline esetén meg alacantara a kárpit és ledes az első fényszóró is. A Passat Németországban november közepétől lesz kapható, az alapára 25 875 euró, ami mai áron 7,92 millió forint. Állítólag még idén megjelenik a hazai kereskedőknél is, nem kizárt, hogy a németországinál kedvezőbb áron.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Akkor, amikor a brüsszeli “szakértők” nem azon a színvonalon értenek a dolgaikhoz, mint lrob, Milán, s3000 vagy menőmanó. Ez az itteni szerencsétlenek esetében bocsánatos, mert idétlen klaviatúra huszárok, de Brüsszelben tétre megy a játék. Hogy ott is olyan világtalanok legyenek, mint ezek, az már nagy baj.

    Az autógyárak csak megfelelnek annak, amit elvárnak tőlük. Ezt várják el.

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    [i]“Az új Passat megkapja a Golf 180 lóerős 1.8-asát”[/i]

    Ha választhatnék nekem a 170lovas 2,5literes öthengeres szívómotorral kéne de ahogy elnézem a 2015-ös modellhez az már az USA piacra sem elérhető. Nagy kár. Nem hiszem, hogy azonos körülmények között sokkal többet fogyasztana mint egy 1.8 turbós benzines. :/

    Az 5,3literes átlagfogyasztáshoz egy kis adalék:

    [i]“Az Európában bevezetett New European Driving Cycle (NEDC) szabvány alapján a városi átlagot úgy mérik, hogy négyszer egymás után lefuttatnak egy előre kitalált, városi közlekedést szimuláló ciklust. Mindössze 195 másodperc alatt végigfuttatnak egy programot, amelyben az autó maximum 50 km/óráig gyorsít, de az átlagsebessége 18,7 km/óra. Egy tesztciklus alatt mindössze 1013 métert tesz meg az autó, ezért ezt négyszer megismétlik (4052 méter), és ebből felszorozzák a városi átlagfogyasztást. Az országúti átlag is ehhez hasonlóan történik, egy előre megtervezett forgatókönyv szerint. Itt már 6955 métert tesz meg 6 perc 40 másodperc alatt a fékpadon mért autó, az átlagsebessége 62,6 km/óra. A sebessége többször felemelkedik különböző értékekre (70-50-70-100-120), de a legmagasabb érték is 120 km/óra.”[/i]

    Ja kérem, így tényleg nem nehéz hozni az 5,3literes átlagot kár, hogy a valóságban simán eszik majd 7litert vagy még többet. Mikor lesz már vége ennek az átlátszó színjátéknak? :/

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Bizony nőttek az árak, legalábbis konkrét példát tudok mondani: 2008 május (még válság előtt) új bmw 17,9 misi, akkoriban az euro 235-255 között ment, az áfa pedig még 20% volt, viszont regadó most olcsóbb azt hiszem. A lényeg, hogy 72ezer Euro volt a kocsi akkori árfolyamon. Most 72ezer euro 21misi feletti érték, és lám, ugyanazt a kocsit (csak frissebb változatát) euro alapján ugyanannyiért adják mint anno, csak a forint vacak, áfa nőtt, regadó meg csökkent azt hiszem. viszont konfigurálj össze egy Skoda Octaviát német oldalon, aztán a magyaron, és rájössz, hogy azt hiszem 1,5-2 misivel olcsóbb itthon újonnan. Még a külföldi is Magyarországon veszi (legalábbis egyik skoda szalonban az értékesítő mondta, hogy azt hiszem fél év alatt 450 új octaviát vettek náluk csak a külföldiek, ráadásul ez ha jól emlékszem veszprémben volt, nem is győr vagy bp)

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Ne kérj tőle lehetetlent, ő olyat nem tud. Ő megjelenik, csesztet, hülyét csinál magából aztán vagy elhúz magától vagy kiteszik a szűrét, majd néhány nap múlva kezdi az egészet elölről.

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    2 literes turbódízel 240 lóval?
    Nem semmi!
    Nagyon tudnak ezek a németek.
    Csak az gond, hogy még a 170 lovast sem tudták jól megcsinálni. Mindig kiröhögtetik magukat. Ez olyan igazi német szokás. Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka.
    De azért a mérnökeik szárnyakat növesztenek a reklámban. Röhej! Talán azért, hogy el tudjanak repülni a seggberúgás elől? 😀

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Neked is azt javaslom, hogy kérdezz, ha valamit nem értesz.
    1. nem fikáztam senkit, witz kolléga nagyon jól tudja, hogy miért írtam azt, amit. Ő az, aki egyetlen lehetőséget sem hagy ki, hogy más kedvelt márkáját folyamatosan fikázza. Többek közt ezt a márkát is. Soha nem hagyja ki. Neki írtam, nem neked, ha nem érted, kérdezzél, ne oktass ki, mert nem leszünk jóban. Kösz.
    2. a véleményét mindenki szabadon gyakorolja, te is, Nekem ezzel semmi bajom. Mindenki azt vesz, azt kedvel, azért rajong, amiért akar.

    Nagy példaképem Latinovits Zoltán. Őt is csak egy dolog idegesítette: a hülyeség. Na ezzel így vagyok én is.
    Üdv!

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Te pedig direkt értesz félre egy szubjektív véleményt és fikázod a másikat rögtön tök fölöslegesen? Ettől függetlenül, ha egy 6-os mazda és e között kellene választanom, egyértelműen a mazda. Se mazda, se vw párti nem vagyok. Ez a passzát már olyan, mint egy unalmas munkagép, karakteres itt ott, vannak élei, meg ledek azt kész, mondom ezt úgy, hogy az előző passat cc viszont nagyon bejön, ott már a 6-os ellenében azt választanám, az új cc viszont egyszerűen csúnya számomra a ráerőltetett egyen szögeletsségével.

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Ejnye-bejnye zőődfülűkém, most hol marad a szokásos süket mellédumálásod a túlmotorizáltságról meg hogy hogy meg fog ezzel a teljesítménnyel bukni Európában a ketyere? Vagy ezt csak hibrideknél adod elő, szennyező koromdízelnél nem? 🙂

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Azért ez egy AWD automata, ezeket ritkán dobják hozzád ingyér….

    Azért én a inkább bevárnám az új ódit, eddig mindig hathatósan elmagyarázták hogy tőlük kapod a legjobb belsőt, és ez leginkább a Passat ellen jött ki a leglátványosabban. Láttam/ültem/vezettem már nem egy jól felszerelt Passatot, de mindig nyilvánvaló volt hogy nem Audi minőség. A C klassét is csak akkor fogták be amikor az ment mélyrepülésbe (W204 facelft előtt).

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Lehet kapni kipufogóvéget mindhez. Ezért ne vegyél 15 millás Passatot. Ha mégis megvennéd ennyiért, akkor meg fogod érteni, hogy bár rengeteg pénz, de nem a semmiért adtad ki. Egyszer ülj bele egy olyanba, meg fogsz érteni.
    Ráadásul nem is fognak köpködni rád a kommentelő prolik, hogy “Ódira” telik, az adód rendben van-e? Hisz csak egy Passatod lesz…
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Gondolom tartós konstrukciónak ígérkezik egy 240 lóerős 2.0 TDi morot … főleg ha a teljesítménye 70-80% át gyakrabban hívják le az átlagosnál … 4 év után mikor már nem garanciális öröm lesz a használt autó piacon eladni . Kíváncsiságból konfiguráltam egyet és 15 millió felett volt a vége … egy Passatért … jó tudom nem kell ezzel a motorral venni ,de csak ehhez jár a szép dupla kipufogó a többi motornál nem is látszik a vége …

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Én még ezt egy kicsit ízlelgetem ezt: kétlityis dízel 240Le-vel. Nem elírás? Mekkora nyomatéka lehet? Emlékszünk mér arra, hogy ekkora királyság volt nem is olyan rég egy 2.7es hathengeres 190LE-vel?

    Amúgy jál látom hogy ez egy alaposabb Facelift? Bár a Passatnal egyre nehezebb megmondani hogy mikor váltanak modellt… 🙂

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Ha kiszámolnád, valószínűleg az jönne ki, hogy jelenértéken még olcsóbbak is lettek!
    Ha hozzáveszed a műszaki tartalom fejlődését, még nagyobb a különbség.
    (fogd a 7-8 éves árat és szorozd végig az eltelt 7-8 év inflációjával)

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Gólya, ezt hívják növekedésnek. Ha a piac nem bővül, de a profit kell a cégeknek (gyártók, forgalmazók, beszállítók és azok beszállítói….), akkor ez törvényszerű. Vagy többet adok el, vagy ugyanannyit drágábban. Ha többet adok el drágábban, az az extra profit.

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Szerinted nincs benne különös, akik pedig szeretik ezt a márkát, azoknak tetszik, s lehet, hogy ők a te favorit Mazdádat tartják pl. semmilyennek. Fogadd el ezt végre, menni fog, hidd el.

  • 2017.10.29. at 01:43
    Permalink

    Minden kocsi már baromi drága lett itthon, hogy akarnak itt bármit is eladni?Márkától függetlenül úgy érzem,mintha minden autó legalább kb 1.6-2 millió forinttal drágább lenne mint 7-8 éve,ennyit csak nem romlott a forint érzésem szerint:(

Vélemény, hozzászólás?