A Bentley sem forgalmaz többé dízelt Európában
Hullanak a dízelek, mint a legyek. A Bentley is szakít velük
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európában megtépázta a dízelekbe vetett bizalmat a néhány éve kirobbant károsanyag-kibocsátási botrány, emellett az új WLTP szabályozás sem könnyíti meg a gyártók életét. A Bentley sem erőlteti tovább a dízelek forgalmazását.
A Bentley a következő márka a sorban, ahol a dízel eltűnik a kínálatból
Talán nem is annyira meglepő, hogy a Porsche után a VW-csoporthoz tartozó másik luxusmárka a Bentley is bejelentette, hogy Európában kivezeti a piacról dízelmotoros modelljeit. Persze az esetükben nem valami széles palettára kell gondolni, hiszen csak a Bentayga vásárlói választhattak gázolajos erőforrást.
Ausztráliában, Oroszországban és Dél-Afrikában továbbra is kapható lesz a Bentayga dízelmotoros változata
A hatalmas szabadidő-autóba négyliteres, V8-as dízelt építettek 435 lóerővel és 900 Nm forgatónyomatékkal. Ez az erő 4,8 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/óra tempóra és 270 kilométer/óránál szab határt a száguldásának. Érdekes módon az Audi tovább forgalmazza majd ugyanezzel a motorral az SQ7 szabadidő-autót, míg a Bentley a megváltozó szabályozás számlájára írja a visszakozást, illetve szeretnének inkább a villanymotorokra fókuszálni a jövőben.
A Bentley Bentayga dízelmotoros változata 210 gramm szén-dioxidot ereget a levegőbe kilométerenként, ugyanazzal a motorral az Audi SQ7 csak 199 grammot
Az utóbbi hónapokban egyébként nem csak a Volkswagen-csoport két márkája jelentette be, hogy szakít a dízelekkel. A Volvo az elsők között jelentette be, hogy leáll a dízelek fejlesztésével és inkább a villanyhajtású modelljeire koncentrál. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem forgalmaz továbbra is dízelmotoros autókat a svéd márka, hiszen egy darabig még megmaradnak a kínálatban a dízelek is. Nem úgy a Toyotánál! A japán márka ugyanis megszünteti dízelmotoros hagyományos személyautók forgalmazást Európában. Egy másik japán márka, a Subaru is úgy döntött, hogy 2020 végén felhagynak a dízelmotorok gyártásával. A Fiat-Chrysler csoport szintén hasonló elhatározásra jutott, igaz a határidőt kitolták 2021-re. Legutóbb pedig a Peugeot jelezte, hogy nem fejleszti tovább a dízeleit, bár a Volvóhoz hasonlóan egyelőre megmaradnak a kínálatban a jelenlegi motorok.
Egyre több autógyártó dönt a dízelek száműzése mellett