A BMW-é a legjobb infotainment rendszer?
Mennyire egyszerű hÅ‘mérsékletet, vagy navigációt állÃtani? 20 autót vizsgáltak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Látványosak, de vajon mennyire használhatóak az új autók infotainment rendszerei? Egyszerűbb, vagy nehezebb az érintÅ‘kijelzÅ‘n hÅ‘mérsékletet állÃtani? A hangvezérlés tényleg segÃt?
A WhatCar 20 autóban tesztelte a multimédiát és a klÃmapanelt vezetés közben
Fontos tesztet végzett a brit WhatCar autós magazin, az új modellek infotainment rendszereit és kezelÅ‘paneljeit vizsgálták. A nagyszabású tesztben 20 jelenleg kapható modellt vetettek górcsÅ‘ alá, de most kimondottan a multimédia kezelhetÅ‘sége és a klÃmapanel kezelhetÅ‘sége volt a szempont. Két sofÅ‘r ülte végig a 20 modellt, egyenlÅ‘ idÅ‘t töltve mindegyik autóban és a funkciókat menet közben kellett tesztelniük. Feladataik a következÅ‘k voltak:
- Belső hőmérséklet emelése 2 Celsius fokkal
- Ventilátor sebességének növelése két fokozattal
- Egy elindÃtott 20 mérföldes célravezetéssel a navigációban, a nyitó képernyÅ‘rÅ‘l indulva elérni a térképet és kizoomolni annyira, hogy a teljes út látható legyen
- Célravezetés leállÃtása a navigációban
- Rádióállomás átállÃtása a Virgin Radio adóról a BBC Radio 4-re a fÅ‘képernyÅ‘rÅ‘l indulva
- Hangvezérléssel navigációt kérni a legközelebbi szervizhez
HÅ‘mérsékletet, ventilációt, navigációt kellett állÃtaniuk vezetés közben, a hangvezérlést is tesztelték, a Porsche Panamera az összesÃtettben harmadik lett
- BMW 3-as sorozat Live Cockpit Professional-lal (28/30)
- Mercedes CLA 10.25-colos érintőkijelzővel (27/30)
- Porsche Panamera Connect Plus és PCM (27/30)
- Audi Q3 Sportback Virtual Cockpit Plus-szal (26/30)
- Mazda 3 8.8-colos kijelzővel és Mazda Connecttel (25/30)
- VW Passat with 8.0-colos Composition Media Systemmel (24/30)
- Ford Fiesta Sync 3 és FordPass Connecttel (23/30)
- Hyundai Ioniq 10.25-colos kijelzővel és Bluelinkkel (22/30)
- Vauxhall/Opel Corsa 10-colcs Multimedia Navi Próval (22/30)
- Skoda Kamiq 9.2-colos kijelzővel (21/30)
- Jaguar XE 10-colos Touch Pro Duóval (21/30)
- Volvo S60 Sensus-szal (20/30)
- Toyota Corolla Touch 2 média rendszerrel (20/30)
- Nissan Juke Nissan Connecttel (19/30)
- Honda CR-V 7-colos érintőkijelzővel és Honda Connecttel (18/30)
- Lexus RX 12.3-colos kijelzővel (18/30)
- Peugeot 508 SW 10.0-colos Connected 3D navigációval (17/30)
- Skoda Citigo-e iV szÃnes kijelzÅ‘vel (16/30)
- Fiat 500X 7.0-colos érintőkijelzővel és Uconnect Live-val (14/30)
- MG ZS 8.0-colos éritőkijelzővel (12/30)
A Mercedes kezelőfelülete a második, a BMW-é pedig az első helyen végzett
A 3-as kezelőfelülete azért is szerepelhetett ennyire jól, mert az érintőkijelző mellett kimondottan jól használható fizikai kezelőszervet is kapott