A BMW-é a legjobb infotainment rendszer?

Mennyire egyszerű hőmérsékletet, vagy navigációt állítani? 20 autót vizsgáltak

Látványosak, de vajon mennyire használhatóak az új autók infotainment rendszerei? Egyszerűbb, vagy nehezebb az érintőkijelzőn hőmérsékletet állítani? A hangvezérlés tényleg segít?


Fontos tesztet végzett a brit WhatCar autós magazin, az új modellek infotainment rendszereit és kezelőpaneljeit vizsgálták. A nagyszabású tesztben 20 jelenleg kapható modellt vetettek górcső alá, de most kimondottan a multimédia kezelhetősége és a klímapanel kezelhetősége volt a szempont. Két sofőr ülte végig a 20 modellt, egyenlő időt töltve mindegyik autóban és a funkciókat menet közben kellett tesztelniük. Feladataik a következők voltak:
  1. Belső hőmérséklet emelése 2 Celsius fokkal
  2. Ventilátor sebességének növelése két fokozattal
  3. Egy elindított 20 mérföldes célravezetéssel a navigációban, a nyitó képernyőről indulva elérni a térképet és kizoomolni annyira, hogy a teljes út látható legyen
  4. Célravezetés leállítása a navigációban
  5. Rádióállomás átállítása a Virgin Radio adóról a BBC Radio 4-re a főképernyőről indulva
  6. Hangvezérléssel navigációt kérni a legközelebbi szervizhez

Hirdetés
Viszonylag egyszerű feladatoknak tűnnek, ám a kezelőfelületek nagyon változatosak. Időt is mértek a feladatok alatt, amiből kiderült, hogy érintőkijelzőn hőmérsékletet állítani kétszer annyi idő, mint hagyományos klímakonzolon. Szintén az érintőkijelző ellen szól, hogy a navigáció zoomolása négyszer, a rádióállomások közötti váltás nyolcszor annyi időbe telik, mint fizikai kezelőszervvel. A legelkeserítőbb mégis a hangvezérlés eredménye, általánosan 10 másodpercre vette le a sofőr a szemét az útról a funkció lassúsága és az egyéb tennivalók miatt, mint a szóbeli kérés utáni további navigálás a menüben. 30 mérföld/órás (48 km/h) tempónál egy másodperc alatt 13,5 métert tesz meg az autó, a 10 másodperc ilyen sebességnél 135 métert jelent, ami a sebesség növekedésével hatványozottan emelkedik. A sofőrök pontoztak, 30 pont volt a legmagasabb, amint egy autó elérhetett, ez alapján a vizsgált modellek eredményei a következőképpen alakultak:
  1. BMW 3-as sorozat Live Cockpit Professional-lal (28/30)
  2. Mercedes CLA 10.25-colos érintőkijelzővel (27/30)
  3. Porsche Panamera Connect Plus és PCM (27/30)
  4. Audi Q3 Sportback Virtual Cockpit Plus-szal (26/30)
  5. Mazda 3 8.8-colos kijelzővel és Mazda Connecttel (25/30)
  6. VW Passat with 8.0-colos Composition Media Systemmel (24/30)
  7. Ford Fiesta Sync 3 és FordPass Connecttel (23/30)
  8. Hyundai Ioniq 10.25-colos kijelzővel és Bluelinkkel (22/30)
  9. Vauxhall/Opel Corsa 10-colcs Multimedia Navi Próval (22/30)
  10. Skoda Kamiq 9.2-colos kijelzővel (21/30)
  11. Jaguar XE 10-colos Touch Pro Duóval (21/30)
  12. Volvo S60 Sensus-szal (20/30)
  13. Toyota Corolla Touch 2 média rendszerrel (20/30)
  14. Nissan Juke Nissan Connecttel (19/30)
  15. Honda CR-V 7-colos érintőkijelzővel és Honda Connecttel (18/30)
  16. Lexus RX 12.3-colos kijelzővel (18/30)
  17. Peugeot 508 SW 10.0-colos Connected 3D navigációval (17/30)
  18. Skoda Citigo-e iV színes kijelzővel (16/30)
  19. Fiat 500X 7.0-colos érintőkijelzővel és Uconnect Live-val (14/30)
  20. MG ZS 8.0-colos éritőkijelzővel (12/30)

A szavazáson a prémium modellek kapták a legtöbb pontot, de közöttük is a BMW a legmagasabbat és talán nem meglepő, hogy az olyan modellek, mint a Volvo S60, a Lexus RX, vagy a Peugeot 508 a lista második felére kerültek. A szórás elég nagy a vizsgált rendszerek között, a legtöbb gyártó törekszik arra, hogy egyedit alkosson, ám a különleges, látványos megoldások ritkán vezetnek valóban használható kezelőfelületekhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?