A BMW-é a legjobb infotainment rendszer?

Mennyire egyszerű hőmérsékletet, vagy navigációt állítani? 20 autót vizsgáltak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Látványosak, de vajon mennyire használhatóak az új autók infotainment rendszerei? Egyszerűbb, vagy nehezebb az érintőkijelzőn hőmérsékletet állítani? A hangvezérlés tényleg segít?


Fontos tesztet végzett a brit WhatCar autós magazin, az új modellek infotainment rendszereit és kezelőpaneljeit vizsgálták. A nagyszabású tesztben 20 jelenleg kapható modellt vetettek górcső alá, de most kimondottan a multimédia kezelhetősége és a klímapanel kezelhetősége volt a szempont. Két sofőr ülte végig a 20 modellt, egyenlő időt töltve mindegyik autóban és a funkciókat menet közben kellett tesztelniük. Feladataik a következők voltak:
  1. Belső hőmérséklet emelése 2 Celsius fokkal
  2. Ventilátor sebességének növelése két fokozattal
  3. Egy elindított 20 mérföldes célravezetéssel a navigációban, a nyitó képernyőről indulva elérni a térképet és kizoomolni annyira, hogy a teljes út látható legyen
  4. Célravezetés leállítása a navigációban
  5. Rádióállomás átállítása a Virgin Radio adóról a BBC Radio 4-re a főképernyőről indulva
  6. Hangvezérléssel navigációt kérni a legközelebbi szervizhez

Hirdetés
Viszonylag egyszerű feladatoknak tűnnek, ám a kezelőfelületek nagyon változatosak. Időt is mértek a feladatok alatt, amiből kiderült, hogy érintőkijelzőn hőmérsékletet állítani kétszer annyi idő, mint hagyományos klímakonzolon. Szintén az érintőkijelző ellen szól, hogy a navigáció zoomolása négyszer, a rádióállomások közötti váltás nyolcszor annyi időbe telik, mint fizikai kezelőszervvel. A legelkeserítőbb mégis a hangvezérlés eredménye, általánosan 10 másodpercre vette le a sofőr a szemét az útról a funkció lassúsága és az egyéb tennivalók miatt, mint a szóbeli kérés utáni további navigálás a menüben. 30 mérföld/órás (48 km/h) tempónál egy másodperc alatt 13,5 métert tesz meg az autó, a 10 másodperc ilyen sebességnél 135 métert jelent, ami a sebesség növekedésével hatványozottan emelkedik. A sofőrök pontoztak, 30 pont volt a legmagasabb, amint egy autó elérhetett, ez alapján a vizsgált modellek eredményei a következőképpen alakultak:
  1. BMW 3-as sorozat Live Cockpit Professional-lal (28/30)
  2. Mercedes CLA 10.25-colos érintőkijelzővel (27/30)
  3. Porsche Panamera Connect Plus és PCM (27/30)
  4. Audi Q3 Sportback Virtual Cockpit Plus-szal (26/30)
  5. Mazda 3 8.8-colos kijelzővel és Mazda Connecttel (25/30)
  6. VW Passat with 8.0-colos Composition Media Systemmel (24/30)
  7. Ford Fiesta Sync 3 és FordPass Connecttel (23/30)
  8. Hyundai Ioniq 10.25-colos kijelzővel és Bluelinkkel (22/30)
  9. Vauxhall/Opel Corsa 10-colcs Multimedia Navi Próval (22/30)
  10. Skoda Kamiq 9.2-colos kijelzővel (21/30)
  11. Jaguar XE 10-colos Touch Pro Duóval (21/30)
  12. Volvo S60 Sensus-szal (20/30)
  13. Toyota Corolla Touch 2 média rendszerrel (20/30)
  14. Nissan Juke Nissan Connecttel (19/30)
  15. Honda CR-V 7-colos érintőkijelzővel és Honda Connecttel (18/30)
  16. Lexus RX 12.3-colos kijelzővel (18/30)
  17. Peugeot 508 SW 10.0-colos Connected 3D navigációval (17/30)
  18. Skoda Citigo-e iV színes kijelzővel (16/30)
  19. Fiat 500X 7.0-colos érintőkijelzővel és Uconnect Live-val (14/30)
  20. MG ZS 8.0-colos éritőkijelzővel (12/30)

A szavazáson a prémium modellek kapták a legtöbb pontot, de közöttük is a BMW a legmagasabbat és talán nem meglepő, hogy az olyan modellek, mint a Volvo S60, a Lexus RX, vagy a Peugeot 508 a lista második felére kerültek. A szórás elég nagy a vizsgált rendszerek között, a legtöbb gyártó törekszik arra, hogy egyedit alkosson, ám a különleges, látványos megoldások ritkán vezetnek valóban használható kezelőfelületekhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?