A BMW nem temeti, inkább fejleszti a dugattyús motorokat

A németek szerint még évekig lesz kereslet a belső égésű motorok iránt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Német riválisaival ellentétben a BMW úgy látja, hogy lesz piaca a hagyományos erőforrásoknak, az Audi szerint a szabályozások miatt túl drága lenne a fejlesztésük.

Nehéz megjósolni, mi lesz az autózás jövője. Most számos jel arra mutat, hogy csak az fosszilis üzemanyag égetését mellőző modellek lehetnek életképesek, ezzel párhuzamosan sokan a városból is kiszorítanák a négykerekűeket, ami az elektromos autók fő felhasználás területe. A dízelbotrány óta számos gyártó az elektromos autókba helyezte hitét, de a villanyhajtás tömeges elterjedése is felvet néhány kérdést. Ha csak villanyautók állnának a kereskedésekben, vajon lenne elég nyersanyag az akkumulátor gyártásához? Milyen infrastruktúra kellene ahhoz, hogy idehaza egy éjszaka alatt 2 millió (ez a hazai autópark alig több, mint fele) elektromos autó töltése megoldható legyen? Ezen felül az áram forrása sem mindegy a környezet szempontjából. A gyártók más és más szemszögből közelítik meg a kérdést. Egyes gyártók már csak az elektromos autókban hisznek, mások a párhuzamosság elvén fejlesztik a kínálatot, de akad olyan is, aki a hibridekben hisz.
Hirdetés
A BMW szerint a szigorodó normák ellenére is lesz helye a belső égésű motoroknak, így érdemes a fejlesztésükbe invesztálni. Arra kicsi az esély, hogy sima benzines/gázolajos modelleket készítene a BMW, de a hibrid járművekben mindenképpen van jövőjük, állítja a bajor cég elnök-vezérigazgatója. A BMW persze komolyan veszi az elektromos autók fejlesztését, az új i4 és az iX érkezésével megduplázódik a villanyautó kínálatuk, a MINI pedig teljesen elektromos “üzemmódra” vált néhány éven belül. A zéró emissziós járművek iránt elsősorban Európában és Kínában mutatkozik nagy kereslet, azonban a világ számos szegletében nincs ekkor vágy a konnektoros modellek iránt, így aki globálisan tervez, annak még nem érdemes szakítania a kipufogó-beszállítóval.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?