A boltok polcaira kerül az ehető Volkswagen-termék: te kóstoltad már?

Éves szinten több százezer eurós bevételre számít a Volkswagen a gyári menza ikonikus fogásának készételként történő forgalmazásából

A Volkswagen bemutatta a legnépszerűbb termékének új változatát, így megsokszorozhatják az ezzel kapcsolatos bevételüket. Ennek a terméknek azonban semmi köze az autókhoz.

Kevesen tudják, hogy a cég egyik legfontosabb termékcsaládja nem jármű és nem is járműalkatrész, hanem egy hagyományos német kolbászfajta. A világ második legnagyobb autógyártója egyben a húsiparban is jelentős szereplő, méghozzá a híres Volkswagen Currywurstnak köszönhetően. Az eredeti receptet 1973-ban sütötte ki a Volkswagen a cég saját, wolfsburgi hentesüzemében, a kolbászt pedig eredetileg csak belső használatra szánták a dolgozói menzán. A Currywurst azonban annyira jó fogásnak bizonyult, hogy hamarosan elhagyta a gyár kapuit, és pillanatok alatt kultikus státuszt szerzett a német közönség körében. 2024-ben a Volkswagen közel 8,6 milliós példányszámban adott el Currywurstot, ami könnyű szerrel múlta felül az ugyanebben az időszakban eladott 5,2 millió Volkswagen személyautót és haszongépjárművet. Még ha a Volkswagen Csoport összes, 9,03 millió eladott járművét számoljuk, akkor is alig előzték meg az autóeladások a Currywurst eladásait. Erre tesz most rá még egy lapáttal a Volkswagen.

2025 júniusától ugyanis a köznapi szupermarketek polcaira is betörnek a Volkswagen-kolbászok, méghozzá előre csomagolt készételként. A mikróban készíthető verziót első körben az Edeka és a Netto üzletláncokban forgalmazzák majd Észak- és Kelet-Németországban, az országos szintű bevezetésre még várni kell. Fontos azonban megjegyezni, hogy a currywurst nem csupán jól csengő reklámlózung, hanem a cég profitjának jelentős szelete. Bár a Volkswagen nem részletezi a konkrét kolbászértékesítéseit az éves jelentésében, a becslések szerint a feldolgozó húsüzemének euróban mért éves bevételei hét számjegyűek.

A currywurstnak még hivatalos Volkswagen alkatrészszáma is van: 199 398 500 A.

Az elmúlt évtizedek során a Currywurst a Volkswagen életérzés részévé vált. Amikor a német autógyártó megpróbálta helyettesíteni egy húsmentes alternatívával a gyári menzán, akkor konkrétan fellázadtak a dolgozók. Szerencsére most szó sincs vegán kolbászról, a boltokba a hagyományos változat kerül. A Volkswagen szerint hosszútávon jelentős profitnövekedést érhetnek el az új, mikróban készíthető verzióval a boltok polcain. Hogyha bejön a tervük, vagyis a boltok polcairól is jól fogy majd a kolbász, akkor éves szinten több milliárd forintnak megfelelő bevételt hozhat a kibővített termékcsalád. Ha kíváncsiak vagytok rá, hogy maga a kolbász hogyan készül, akkor ide kattintva láthattok róla felvételeket.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?