A Bosch és a Mercedes megsértődött a Teslára
A németek szerint hiba, hogy a Tesla nem szabványosÃtja gyorstöltÅ‘it
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A németek kritizálják az amerikaiakat, mert nem szabványosÃtott töltÅ‘hálózatot épÃtenek ki Európában.
A Tesla a saját útját járta eddig is, a Mercedes meg bánhatja, hogy a Tesla kútjain nem lehet majd az autóit villannyal megtankolni. A Teslák és többi villanyautó használhatóságának a záloga, hogy élhetÅ‘ közelségben legyen gyorstöltÅ‘ is, amivel alig háromnegyed óra alatt elvileg teljesen fel lehet tölteni az autót. Egy féltöltés csak 20 perc, ami nem irreálisan sok. Hagyományos autóval is eltart eddig egy tankolással, ablakmosással, szendvicsevéssel kombinált egészségügyi szünet. A Tesla Európát is szeretné lefedni hálózatával, aminek sarokköve Németország, ahol idén év végéig a lakosság felét szeretnék ellátni gyorstöltÅ‘-elérhetÅ‘séggel. A Mercedes-Benz és az autóipari beszállÃtóként is ismert, szintén német Bosch azt kéri számon a Teslán, hogy miért csak a saját autóikhoz használható töltÅ‘ket létesÃtenek.
Nem csak az autóiparban, de a szórakoztató elektronikában is az egységesÃtésre kéne törekedni, hogy a felhasználóknak ne okozzon gondot a rendszerek közötti váltás, nem beszélve arról, hogy Ãgy az infrastruktúra is sokkal olcsóbb lehet. Mivel az európai rendszer már kész, elvárható lett volna a Teslától az adaptálása. A Tesla januárban a német vasúttal kötött megállapodása alapján kezdte kiépÃteni töltÅ‘hálózatát. Németországban eddig Kölnben és Münchenben van már gyorstöltÅ‘, Ãgy 14 Tesla villanykútból áll az európai hálózat.